Inaktiv
Tempus på FZ

Är det någon annan en jag som har noterat och kanske även som jag irriterats av att marioteten av nyheterna och titlar i allmänhet här på fz är skrivna i perfekt?
Jag talar om alla
'"Titel på spel" filmat/fotat/testat' osv.
Istället för kanske 'Nya filmer från "titel"' eller vad som helst annat som resten av mediavärlden använder sig utav. Dessa titlar gör för mig att fz framstår som en smula amatörmässig.
Har jag rätt eller är jag bara anal? Jag har även noterat att vissa författare brukar perfekt i högre grad än andra.

Tack för en annars bra sida!

Medlem

Eftersom nyheterna om filmer och skärmdumpar är av smått mekanisk natur kanske det vore bättre att konsekvent skriva "Film: <titel>", "Bilder: <titel>" osv istället för att rotera mellan olika synonymer av nämnda ord. Eller blir det för enformigt? Bara en tanke.

Apropå sådana nyheter tycker jag förresten att det skulle vara oerhört trevligt med en möjlighet att helt sonika filtrera bort dem. Precis som att man kan välja att visa bara pc-nyheter slipper jag gärna ännu en skärmdumpsnyhet som bidrar till att trycka bort det som faktiskt är intressant från fz.se/nyheter (i skrivande stund handlar hälften av nyheterna om bilder eller filmer..).

Medlem

Jag skulle gärna se en kanske lite mer ikonifierad eller simpel version av vad du säger, andman. Precis som att rubriker är uppdelade i färger, skulle väl en ikon eller symbol av något slag kunna säga snabbt vad det rör sig om, kategorin. Sedan för de som vill skulle kunna ha en ännu mer skräddarsydd tillvaro.
Att ta bort den mer hemvana känslan av FZ tror jag inte skulle förbättra direkt, striktat möjligen, men jag skulle nog tänka en andra gång över ett sådant beslut.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar