The Witcher 3: Hearts of Stone

Robot
The Witcher 3: Hearts of Stone

CD Project Red har all anledning att vara stolta. Att deras senaste spel var ett av de bästa rollspelen i mannaminne och därför prisats oändligt av både journalister och spelare har knappast gått dem obemärkt förbi, och ingenstans märks det tydligare än i den första betalexpansionen till The Witcher 3.


Medlem
The Witcher 3: Hearts of Stone

All hail CDPR!

Medlem

Efter två kompletta genomspelningar och en påbörjad new game + så kan jag säga att jag ser fram emot ett nytt miniäventyr som förhoppningsvis är lika välskrivet som alla deras side quests.

Medlem

Ser fram emot detta! Är sugen på mer av deras lysande story.

Medlem

Måste spela klart huvudspelet, bara kört 15timmar och haft spelet sedan realese. (Arkham Knight, Phantom Pain och Mad Max har kommit imellan)

Medlem

Kanske ska ge W3 en chans till efter jag blir klar med Phantom Pain. Nu när de släppt en patch med annorlunda styrning så kanske det faller mig mer i smaken, annars var ju spelet väldigt bra

Releasehästryttare

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

Medlem
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Releasehästryttare
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Hur många % av de 72 timmarna gick åt att rädda någons fru/barn som var "missing" :P?

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Tja, så är det ju i Open World spel. Om man, som jag, vänder på varenda sten, samlar varenda ingrediens och maniskt kollar varenda frågetecken, så blir de spelen lätt lite för långa. Men det är ju helt självförvållat och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
k3m
Medlem

Hehe, låter bra det här Och böckerna är fantastiska de också. Ett varmt tips för de som vill grotta ner sig ännu mer i Witcherverset

phi
Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Själv spenderade jag närmare 350 timmar på spelet men då gjorde jag också exakt allt som gick att göra förutom de saker inte gick att göra pga valen som man gör.

Så man kan väl lugnt säga att du missat mer än halva spelet om du nu bara körde igenom main och side quests.

Gen
Medlem

Inte konstigt att Mikołaj snackar om "lars" när hans efternamn "Szwed" betyder "Svensk" på Polska

Medlem
Skrivet av Gen:

Inte konstigt att Mikołaj snackar om "lars" när hans efternamn "Szwed" betyder "Svensk" på Polska

Det är en dold tävling. Du har vunnit en lap dance av valfri FZ-redaktör.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Smaken som baken helt enkelt, jag har spenderat det dubbla och blev besviken när spelet var över för det hade gärna fått fortsätta året ut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är - som ni kanske kan ana - ett stort Witcher-fan och tycker att jag borde veta detta, men jag vägrar läsa fler recensioner eller artiklar om spel jag vill spela. Jag läste lite för mycket om W3 innan det kom ut - kunde inte hålla mig - men har sedan dess slutat upp med det.

Hursomhelst, min fråga som jag faktiskt vill veta lyder: När kan man starta denna expansion... Under eller efter man klarat main story? Framgår det i denna recension eller någon annanstans?

Taack!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

k3m
Medlem
Skrivet av wrangman:

Jag är - som ni kanske kan ana - en stor Witcher-fan och tycker att jag borde veta detta, men jag vägrar läsa fler recensioner eller artiklar om spel jag vill spela. Jag läste lite för mycket om W3 innan det kom ut - kunde inte hålla mig - men har sedan dess slutat upp med det.

Hursomhelst, min fråga som jag vill veta faktiskt lyder: När kan man starta denna expansion... Under eller efter man klarat main story? Framgår det i denna recension eller någon annanstans?

Taack!

Så fort du levlat till 30. resten spelar ingen roll. det är iaf svaret jag fått på samma fråga som din, här på Fz.se.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av wrangman:

Jag är - som ni kanske kan ana - en stor Witcher-fan och tycker att jag borde veta detta, men jag vägrar läsa fler recensioner eller artiklar om spel jag vill spela. Jag läste lite för mycket om W3 innan det kom ut - kunde inte hålla mig - men har sedan dess slutat upp med det.

Hursomhelst, min fråga som jag vill veta faktiskt lyder: När kan man starta denna expansion... Under eller efter man klarat main story? Framgår det i denna recension eller någon annanstans?

Taack!

Så fort du levlat till 30. resten spelar ingen roll. det är iaf svaret jag fått på samma fråga som din, här på Fz.se.

Stort tack för detta konkreta svar som låter mycket sannorlikt.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Själv spenderade jag närmare 350 timmar på spelet men då gjorde jag också exakt allt som gick att göra förutom de saker inte gick att göra pga valen som man gör.

Så man kan väl lugnt säga att du missat mer än halva spelet om du nu bara körde igenom main och side quests.

Beror helt på hur man spelar. Jag använder nästan inte alls fast travel och spenderar mycket tid genom att springa genom skogarna i hopp om att hitta något nytt. Jag hade utan tvekan kunna dra ner tiden jag spelar med hälften eller kanske till en tredjedel om jag använde fast travel och sprang till alla markeringar i skogen istället.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Själv spenderade jag närmare 350 timmar på spelet men då gjorde jag också exakt allt som gick att göra förutom de saker inte gick att göra pga valen som man gör.

Så man kan väl lugnt säga att du missat mer än halva spelet om du nu bara körde igenom main och side quests.

Beror helt på hur man spelar. Jag använder nästan inte alls fast travel och spenderar mycket tid genom att springa genom skogarna i hopp om att hitta något nytt. Jag hade utan tvekan kunna dra ner tiden jag spelar med hälften eller kanske till en tredjedel om jag använde fast travel och sprang till alla markeringar i skogen istället.

Samma här. Att sätta sig i en båt och segla mellan öarna eller hoppa upp på hästen och rida långsamt fram genom naturen var riktigt stämningsfullt. Transportsträckor har aldrig varit så intressanta i ett spel.

Medlem
k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Devan:

Witcher 3 va ju alldeles för långt (tröttnade när man skulle försvara slottet), varför lägger de till mer ? O.o

För att 110 timmar underbara äventyr år bättre än 100 timmar underbara äventyr?

Klarade det på 72 och hade då gjort nästan alla sid quests (skippade alla boxnings quest bland annat) och spelet känndes ändå för långt.

Själv spenderade jag närmare 350 timmar på spelet men då gjorde jag också exakt allt som gick att göra förutom de saker inte gick att göra pga valen som man gör.

Så man kan väl lugnt säga att du missat mer än halva spelet om du nu bara körde igenom main och side quests.

Beror helt på hur man spelar. Jag använder nästan inte alls fast travel och spenderar mycket tid genom att springa genom skogarna i hopp om att hitta något nytt. Jag hade utan tvekan kunna dra ner tiden jag spelar med hälften eller kanske till en tredjedel om jag använde fast travel och sprang till alla markeringar i skogen istället.

Samma här. Att sätta sig i en båt och segla mellan öarna eller hoppa upp på hästen och rida långsamt fram genom naturen var riktigt stämningsfullt. Transportsträckor har aldrig varit så intressanta i ett spel.

håller med. RED har gjort ett suveränt jobb. det syns att de älskar sina spel.

Gen
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Gen:

Inte konstigt att Mikołaj snackar om "lars" när hans efternamn "Szwed" betyder "Svensk" på Polska

Det är en dold tävling. Du har vunnit en lap dance av valfri FZ-redaktör.

Fantastiskt. Leverans till Gbg hoppas jag?

1
Skriv svar