Sverige mot Finland i galet stor Arma 3-batalj med 150 soldater

Medlem

Bra jobbat Sandman! Hoppas på fler av dessa!

Skrivet av Sandman666:

Allt funkade skitbra igår, speciellt med tanke på skalan på bataljen. Min FPS låg under 30 i slutet av eventet, men under huvuddelen så låg jag gott över 30.

Riktigt roligt var det! Lite synd att vi tappade Supply Depot under sista 30 minuterna, men jag är ändå jävligt nöjd med hur koordinerat och skoningslöst vi sköt på finnarna

//[A3K]Sandman, Echo Charlie


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har för mig att det fanns en klan som hette just SSG i America's Army när jag lirade det, är det samma månne?

Svar nej. Vi har exklusivt spelat ArmA-serien sen 2009.


signatur
Medlem
Skrivet av cags91:

Yes! Steamnamn [A3K] CAGS

Skrivet av azynkron:
Skrivet av cags91:

Fan vad stolt jag är över min klan (A3K), har vuxit sig större än jag kunnat ana när jag först startade gruppen med en polare och satte upp servern

Har själv inte deltagit mycket senaste tiden tyvärr, och inte heller kunde jag vara med mot finnarna

Bra att man utsett admins som fortsätter att driva på!

Arma3Kronor for ever! <3

Btw, vi söker alltid svenska spelare som är 18+ och älskar teamwork :), så lägg till mig på Steam för intresse!

[A3K] CAGS

PM med Steamnamn?

Detta är det enda som jag inte testat i Arma-serien så jag är sugen.

Skickat


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!


signatur

autograph

Medlem

Trevligt att ni lagt upp till oss på tuben så att vi också kan kika. Verkar riktigt kul
Förstår att det är svårt att fylla "etern" som kommentator, om jag får komma med någon feedback så vore det följande...

Stundom så kommer militära förkortningar och begrepp, ett plus vore om du kunde dem. Annars är det bättre att helt låta bli

Medlem
Skrivet av autograph:

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!

Häda inte! Nu FÅR du inte köpa det.

No soup for you!

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av autograph:

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!

Häda inte! Nu FÅR du inte köpa det.

No soup for you!

Tack så mycket. Lika bra det.
Jag hade bara fått för mig att ARMA skulle vara väldigt snyggt och vara realistiskt. Som BF3, minst.
Blev mycket förvånad när det ser ut som en korsning mellan CS och de första MOH.


signatur

autograph

Medlem

Fan vad kul det ser ut! Gillar att det är total disciplin och att folk faktiskt följer order eller kommandon.

Kul initiativ, ska kolla fler såna här streams i framtiden.

Medlem

Jag tycker att det var skittråkigt! Har tvingat mig igenom halva filmen nu. I förhoppning att lära mig något.
Det har jag, men så tråkigt det är. Och fult!
Däremot hade det varit kul om de krigat på riktigt, med skarp ammunition!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av autograph:

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!

Häda inte! Nu FÅR du inte köpa det.

No soup for you!

Tack så mycket. Lika bra det.
Jag hade bara fått för mig att ARMA skulle vara väldigt snyggt och vara realistiskt. Som BF3, minst.
Blev mycket förvånad när det ser ut som en korsning mellan CS och de första MOH.

Att säga att Arma inte är realistiskt samtidigt som du hänvisar till BF som ett realistiskt spel. Wow säger jag bara wow..

Sen i kommentaren efter så "det hade varit kul om dom krigat på riktigt med skarp ammo"

Du framstår som 12. Så håll dig gärna borta från arma och stanna kvar i ditt BF eller CoD eller vad du nu lirar. Så slipper vi sådana som dig i communityn. Tack.

no offence

Medlem
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av autograph:

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!

Häda inte! Nu FÅR du inte köpa det.

No soup for you!

Tack så mycket. Lika bra det.
Jag hade bara fått för mig att ARMA skulle vara väldigt snyggt och vara realistiskt. Som BF3, minst.
Blev mycket förvånad när det ser ut som en korsning mellan CS och de första MOH.

Att säga att Arma inte är realistiskt samtidigt som du hänvisar till BF som ett realistiskt spel. Wow säger jag bara wow..

Sen i kommentaren efter så "det hade varit kul om dom krigat på riktigt med skarp ammo"

Du framstår som 12. Så håll dig gärna borta från arma och stanna kvar i ditt BF eller CoD eller vad du nu lirar. Så slipper vi sådana som dig i communityn. Tack.

no offence

Jag har spelat de flesta krigsspel som finns, utom ARMA. Just för att jag varit osäker på grafiken, som ofta ser lite illa ut på bilder från den serien genom åren.

Kommentaren jag skrev om att "det hade varit kul om de krigat med skarp ammo" var ett skämt! Trodde att det var uppenbart.

Jag är 55 år. Jag gillar att spela olika krigsspel. Både orealistiska och realistiska. Men jag uppskattar gärna när de är både snygga och roliga att spela.


signatur

autograph

Medlem

Varför skruvar kommentatorn av och på korken på fältflaskan hela tiden? Han skulle vinna tid på att ha flaskan öppen.
Är det en kolsyrad dryck i, eller?

Edit: Aha, han sa senare i filmen att det var VATTEN!


signatur

autograph

Medlem

För er som gillar streams eller video från ARMA 3 så lägger jag upp en del från A3Ks OPs här:

https://www.youtube.com/channel/UCXwMWUBM_YtxtdbpNdzCDPw

Vi kör oftast Coop, med mycket RP, men deltog även i detta historiska TvT tillsammans med SSG och Anrop från Sverige.

För er som tycker det känns intressant och skulle vilja vara med (+18 år), så kan ni PMa mig eller adda mig på steam http://steamcommunity.com/profiles/76561198011564179/

Inga speciella förkunskaper krävs, med det är teamwork och tålamod som gäller.

Välkomna!

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av autograph:

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!

Häda inte! Nu FÅR du inte köpa det.

No soup for you!

Tack så mycket. Lika bra det.
Jag hade bara fått för mig att ARMA skulle vara väldigt snyggt och vara realistiskt. Som BF3, minst.
Blev mycket förvånad när det ser ut som en korsning mellan CS och de första MOH.

Att säga att Arma inte är realistiskt samtidigt som du hänvisar till BF som ett realistiskt spel. Wow säger jag bara wow..

Sen i kommentaren efter så "det hade varit kul om dom krigat på riktigt med skarp ammo"

Du framstår som 12. Så håll dig gärna borta från arma och stanna kvar i ditt BF eller CoD eller vad du nu lirar. Så slipper vi sådana som dig i communityn. Tack.

no offence

Jag har spelat de flesta krigsspel som finns, utom ARMA. Just för att jag varit osäker på grafiken, som ofta ser lite illa ut på bilder från den serien genom åren.

Kommentaren jag skrev om att "det hade varit kul om de krigat med skarp ammo" var ett skämt! Trodde att det var uppenbart.

Jag är 55 år. Jag gillar att spela olika krigsspel. Både orealistiska och realistiska. Men jag uppskattar gärna när de är både snygga och roliga att spela.

Alright. Det är absolut inte snyggaste spelet ute på marknanden. Mest för att du kan ligga på en kulle med ett .50 gevär och se faktiska 2km lätt. Detta skulle bli för resurskrävande med typ Crysis grafik.

Men spelet är oerhört modvänligt. Bara klicka genom Steam "installera" så *poff* så har du modden.

Här är en video på några mods jag brukar lira med. https://youtu.be/jRE3eHwMdyg
Lite bättre explosioner, ljud och sådär.

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Castor.T:

Har för mig att det fanns en klan som hette just SSG i America's Army när jag lirade det, är det samma månne?

Svar nej. Vi har exklusivt spelat ArmA-serien sen 2009.

En annan fråga. Ryssarna(finnarna) använde dom Ak105? Med 5.45 ammo?

Det jag vill komma fram till är att jag upplevt 5.56x45 (ak5) och andra "mindre" storlekar på ammunitionen vara lite för klen i ArmA3.
typ 5 träffar i magen för att få ihjäl en fi med kroppsskydd. Var fallet det samma i denna video? Eller hur har ni löst det?

Förstår ju att det lätt blir en hel del bly i luften när 40+ pers öppnar eld men tänkte mest på dom stackars Svenskarna som opererade i mindre grupper.

Medlem
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Castor.T:

Har för mig att det fanns en klan som hette just SSG i America's Army när jag lirade det, är det samma månne?

Svar nej. Vi har exklusivt spelat ArmA-serien sen 2009.

En annan fråga. Ryssarna(finnarna) använde dom Ak105? Med 5.45 ammo?

Det jag vill komma fram till är att jag upplevt 5.56x45 (ak5) och andra "mindre" storlekar på ammunitionen vara lite för klen i ArmA3.
typ 5 träffar i magen för att få ihjäl en fi med kroppsskydd. Var fallet det samma i denna video? Eller hur har ni löst det?

Förstår ju att det lätt blir en hel del bly i luften när 40+ pers öppnar eld men tänkte mest på dom stackars Svenskarna som opererade i mindre grupper.

I tester så presterar bössorna ganska likvärdigt, 20-50m håll så räcker det med 2-3 kulor i kroppspansaret för att bekämpa lede fi, oavsett kaliber. Däremot brukar man ha otur att träffa de stalinium beklädda sömmarna på rysk kroppspansar i COOP emellanåt. Ryssen framstår praktiskt taget odödlig.

Detta slapp vi som tur denna OP och handlar troligen oftast om träffa i pickan och lite sånt. De fördelar som ryssen eventuellt kan avnjutit är att den finska communityn sköt bättre på de längre avstånden än oss svenskar. Det skyller vi på vapenena såklart


signatur
Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Castor.T:

Har för mig att det fanns en klan som hette just SSG i America's Army när jag lirade det, är det samma månne?

Svar nej. Vi har exklusivt spelat ArmA-serien sen 2009.

En annan fråga. Ryssarna(finnarna) använde dom Ak105? Med 5.45 ammo?

Det jag vill komma fram till är att jag upplevt 5.56x45 (ak5) och andra "mindre" storlekar på ammunitionen vara lite för klen i ArmA3.
typ 5 träffar i magen för att få ihjäl en fi med kroppsskydd. Var fallet det samma i denna video? Eller hur har ni löst det?

Förstår ju att det lätt blir en hel del bly i luften när 40+ pers öppnar eld men tänkte mest på dom stackars Svenskarna som opererade i mindre grupper.

I tester så presterar bössorna ganska likvärdigt, 20-50m håll så räcker det med 2-3 kulor i kroppspansaret för att bekämpa lede fi, oavsett kaliber. Däremot brukar man ha otur att träffa de stalinium beklädda sömmarna på rysk kroppspansar i COOP emellanåt. Ryssen framstår praktiskt taget odödlig.

Detta slapp vi som tur denna OP och handlar troligen oftast om träffa i pickan och lite sånt. De fördelar som ryssen eventuellt kan avnjutit är att den finska communityn sköt bättre på de längre avstånden än oss svenskar. Det skyller vi på vapenena såklart

Kan fylla på med en video som just handlar om olika ammunitions penetrationsförmåga och kvarstående energi efter att ha träffat olika mål i Arma 3:

https://www.youtube.com/watch?v=cix07R1vlhI

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Castor.T:

Har för mig att det fanns en klan som hette just SSG i America's Army när jag lirade det, är det samma månne?

Svar nej. Vi har exklusivt spelat ArmA-serien sen 2009.

En annan fråga. Ryssarna(finnarna) använde dom Ak105? Med 5.45 ammo?

Det jag vill komma fram till är att jag upplevt 5.56x45 (ak5) och andra "mindre" storlekar på ammunitionen vara lite för klen i ArmA3.
typ 5 träffar i magen för att få ihjäl en fi med kroppsskydd. Var fallet det samma i denna video? Eller hur har ni löst det?

Förstår ju att det lätt blir en hel del bly i luften när 40+ pers öppnar eld men tänkte mest på dom stackars Svenskarna som opererade i mindre grupper.

I tester så presterar bössorna ganska likvärdigt, 20-50m håll så räcker det med 2-3 kulor i kroppspansaret för att bekämpa lede fi, oavsett kaliber. Däremot brukar man ha otur att träffa de stalinium beklädda sömmarna på rysk kroppspansar i COOP emellanåt. Ryssen framstår praktiskt taget odödlig.

Detta slapp vi som tur denna OP och handlar troligen oftast om träffa i pickan och lite sånt. De fördelar som ryssen eventuellt kan avnjutit är att den finska communityn sköt bättre på de längre avstånden än oss svenskar. Det skyller vi på vapenena såklart

Ay stalin sömmar. Made frum grejtest vudka. veri stronk. Apropå sömmar. Lirar med Anrop från stund till stund. Var ett tag sedan nu pga familj flytt osv. Men har ni något mysigt märke man får på armen när man joinar er klan?

Älskar ak5an. Allmänt sexig bössa. Men när jag försökt lira med den, eller jänkarnas m4or så tar det tid att döda någon. Ibland 4 skott i ryggen. Så brukar numera springa runt med en AT4a på ryggen, typ 15 missiler i ryggsäcken (får plats utan problem) till det så kör man 50 kalibers pansarbrytande skott som man avlossar från en barret m82 med ljuddämpare till.

Arma är lite som ett citat från The Unit
"Pick something bigger. We're not here to hurt their feelings"

k3m
Medlem
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av autograph:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av autograph:

Ser grafiken så dålig ut i ARMA3? Då kommer jag inte att köpa den.
Jag trodde först att det var en gammal film från Medal of Honor eller Battlefield 2!

Häda inte! Nu FÅR du inte köpa det.

No soup for you!

Tack så mycket. Lika bra det.
Jag hade bara fått för mig att ARMA skulle vara väldigt snyggt och vara realistiskt. Som BF3, minst.
Blev mycket förvånad när det ser ut som en korsning mellan CS och de första MOH.

Att säga att Arma inte är realistiskt samtidigt som du hänvisar till BF som ett realistiskt spel. Wow säger jag bara wow..

Sen i kommentaren efter så "det hade varit kul om dom krigat på riktigt med skarp ammo"

Du framstår som 12. Så håll dig gärna borta från arma och stanna kvar i ditt BF eller CoD eller vad du nu lirar. Så slipper vi sådana som dig i communityn. Tack.

no offence

Jag har spelat de flesta krigsspel som finns, utom ARMA. Just för att jag varit osäker på grafiken, som ofta ser lite illa ut på bilder från den serien genom åren.

Kommentaren jag skrev om att "det hade varit kul om de krigat med skarp ammo" var ett skämt! Trodde att det var uppenbart.

Jag är 55 år. Jag gillar att spela olika krigsspel. Både orealistiska och realistiska. Men jag uppskattar gärna när de är både snygga och roliga att spela.

Alright. Det är absolut inte snyggaste spelet ute på marknanden. Mest för att du kan ligga på en kulle med ett .50 gevär och se faktiska 2km lätt. Detta skulle bli för resurskrävande med typ Crysis grafik.

Men spelet är oerhört modvänligt. Bara klicka genom Steam "installera" så *poff* så har du modden.

Här är en video på några mods jag brukar lira med. https://youtu.be/jRE3eHwMdyg
Lite bättre explosioner, ljud och sådär.

visst fan är det ett snyggt spel, bland de snyggaste på marknaden i dag. och det är realistiskt också. den som säger annat är bara ute att jävlas eller nåt.

Medlem

Bättre sent än aldrig, här är min videofeed från eventet:

https://www.youtube.com/watch?v=TprQH1jiFv8

Jag spelar som Echo Charlie, gruppchef i plutonen Charlie Sierra (A3K)

12
Skriv svar