Need For Speed – Lär dig customisera din Volvo 242

Robot
Need For Speed – Lär dig customisera din Volvo 242
Medlem
Need For Speed – Lär dig customisera din Volvo 242

Känner redan att detta kan vara ett sådant spel där customization är fantastisk, men körkänslan är urusel?

Medlem

Need for speed har väl aldrig haft urusel körkänsla kan jag tycka. Tyckte det såg rätt nice ut, synd bara att pc versionen får vänta till våren.

Medlem

Undra om det blir några andra svenska bilar utöver Volvo 242?
Skulle gärna modda skiten ur en Saab 9-5 eller så
(I brist på pengar att modda min riktiga 9-5 Sportkombo 2.3T så ^^)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av totte1015:

Känner redan att detta kan vara ett sådant spel där customization är fantastisk, men körkänslan är urusel?

Klassisk NFS.
Sista med riktigt bra körkänsla var porsche unleashed.

Medlem
Skrivet av snubben:

Need for speed har väl aldrig haft urusel körkänsla kan jag tycka. Tyckte det såg rätt nice ut, synd bara att pc versionen får vänta till våren.

Most Wanted och Carbon har fruktansvärd körkänsla, tycker jag.
Det känns som om man glider fram hela tiden.

Medlem

Hoppas, verkligen hoppas att som satsat stort på ljud likt DICE gjort. Får fortfarande rysningar när jag spelar Battlefield då och då och det skulle vara fantastiskt och känna samma i NFS

Trött på bilspel som levererar dåligt ljud

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag hör till folket som tycker att vanliga fabriksnya bilar 99/100 ser bättre ut än de sönderstylade missfoster andra förvandlar dem till. Strömlinjeformat och stilrent, ska det vara! Förhoppningsvis finns det gott om möjligheter för såna som mig också.

Återstår att se om körningen blir tyngdlös och arkadig á la The Crew eller om vi får ett spel där det faktiskt är skillnad på bilarna. All customization i världen hjälper inte om körkänslan suger, tyvärr.

Medlem

Roligt att dom har med en riktig bil i spelet den här gången och inte bara plastiga riskokare eller tyska halvfabrikat.

EDIT:

och den enda styling som behövs är ett par tärningar


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av totte1015:

Känner redan att detta kan vara ett sådant spel där customization är fantastisk, men körkänslan är urusel?

Klassisk NFS.
Sista med riktigt bra körkänsla var porsche unleashed.

Håller fullständigt med. Förstår inte folk som hyllar NFS Underground 1 och 2 till skyarna...

Däremot är det riktigt roligt att det är någon som vågar att anamma kulturen runt bilarna och människorna kring dem. Där har Turn 10 och Polyphony en del att lära.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Avstängd
Skrivet av Dave Lister:

Undra om det blir några andra svenska bilar utöver Volvo 242?
Skulle gärna modda skiten ur en Saab 9-5 eller så

9-5? Ta bort "-" och lägg till v4 så snackar vi guld. eller varför inte Saab 96.
Finns Saab 96'an i spelet så förhandsbokar jag spelet på en gång. (har nämligen en gammal 96'a från 1975 som står hemma i garaget och väntar på bättre tider)


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av totte1015:

Känner redan att detta kan vara ett sådant spel där customization är fantastisk, men körkänslan är urusel?

Klassisk NFS.
Sista med riktigt bra körkänsla var porsche unleashed.

Håller fullständigt med. Förstår inte folk som hyllar NFS Underground 1 och 2 till skyarna...

Däremot är det riktigt roligt att det är någon som vågar att anamma kulturen runt bilarna och människorna kring dem. Där har Turn 10 och Polyphony en del att lära.

Folk har så olika uppfattning av vad som är ett bra racingspel. Har försökt flera gånger att gilla spel som forza etc. Men tycker det är som roligast när de vänder genren åt arkad-hållet. Jag tycker att NFS Underground var skitkul både i racing och customization. Har svårt att sätta mig in i andra racingspel överhuvudtaget. Tröttnar efter ett eller två race. Inget innehåll.
Tänkte på det när jag kollade på en youtube video som jämförde de tre senaste och mest populära racing-simulator-spelen. men blää alltså regn på rutan och torkarblads-racing dag/kväll imponerade inte på mig, alls.

Medlem

Hade lätt köpt ett bilspel där man enbart kör 240, saab v4 o liknande.

Medlem

Jag är såld, men kommer ändå att avvakta några dagar för att se hur spelet ter sig på PC. Need for Speed: Rivals gjorde inte direkt något höjdarintryck på mig (eller någon annan för den delen).


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ELF
Medlem

Hade nog vart riktigt skoj om man var yngre. Jag tokälskade Underground och Most Wanted, men nu skulle jag vilja ha ett NFS med bättre körkänsla.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hade lätt köpt ett bilspel där man enbart kör 240, saab v4 o liknande.

https://www.youtube.com/embed/yPm5W-UuOXo

Ronny & Ragge kör ju fååård ffs, inte volvo!

Själv skulle jag gärna se ett spel där man kan pimpa en Amazon, kurvor som aldrig blir föråldrade.

Medlem

Ghost games är väl gamla criterion + några svenska devs så jag hoppas det blir fullproppad arcade racing som kommer
Man har ju inte kört en 242:a sen gamla Rallisport challenge 2 på 1:a kexboxen och då fans ju även amazonen och saab 96an med som dlc...
Och dlc lär det väl bli... känns som det blir fullt med microtransactions för att snabbare låsa upp skins, Trim, Bilar; mm :*(

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av Sapiens:

Hade lätt köpt ett bilspel där man enbart kör 240, saab v4 o liknande.

https://www.youtube.com/embed/yPm5W-UuOXo

Ronny & Ragge kör ju fååård ffs, inte volvo!

Själv skulle jag gärna se ett spel där man kan pimpa en Amazon, kurvor som aldrig blir föråldrade.

"o liknande" sa jag av en anledning

Medlem
Skrivet av Ohso:
Skrivet av maniac:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av totte1015:

Känner redan att detta kan vara ett sådant spel där customization är fantastisk, men körkänslan är urusel?

Klassisk NFS.
Sista med riktigt bra körkänsla var porsche unleashed.

Håller fullständigt med. Förstår inte folk som hyllar NFS Underground 1 och 2 till skyarna...

Däremot är det riktigt roligt att det är någon som vågar att anamma kulturen runt bilarna och människorna kring dem. Där har Turn 10 och Polyphony en del att lära.

Folk har så olika uppfattning av vad som är ett bra racingspel. Har försökt flera gånger att gilla spel som forza etc. Men tycker det är som roligast när de vänder genren åt arkad-hållet. Jag tycker att NFS Underground var skitkul både i racing och customization. Har svårt att sätta mig in i andra racingspel överhuvudtaget. Tröttnar efter ett eller två race. Inget innehåll.
Tänkte på det när jag kollade på en youtube video som jämförde de tre senaste och mest populära racing-simulator-spelen. men blää alltså regn på rutan och torkarblads-racing dag/kväll imponerade inte på mig, alls.

Ja, smaken är som baken och tur är väl det


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Meh.. Satt och väntade på att se Volvon i videon.

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Meh.. Satt och väntade på att se Volvon i videon.

Du är inte ensam om det!

Geeks Gaming
Skrivet av Sapiens:

Hade lätt köpt ett bilspel där man enbart kör 240, saab v4 o liknande.

https://www.youtube.com/embed/yPm5W-UuOXo

En Saab 900 så är det köp dirr

Medlem

Vet inte om jag gråter av skratt eller sorg.

första bilspelet med volvo 240? gillar att dom tog med den.

Medlem

Saab 9000 nu också. Vill ni se fler konceptbilder från en som jobbar på Ghost Games studio så kan ni kolla in denna länk till ArtStation: https://www.artstation.com/artist/khyzylsaleem

Medlem
Skrivet av humancentipede:

första bilspelet med volvo 240? gillar att dom tog med den.

Nepp. Men möjligtvis det första spelet med den första designen på den


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Gnällkuk
Skrivet av Ingvarz:

Ghost games är väl gamla criterion + några svenska devs så jag hoppas det blir fullproppad arcade racing som kommer
Man har ju inte kört en 242:a sen gamla Rallisport challenge 2 på 1:a kexboxen och då fans ju även amazonen och saab 96an med som dlc...
Och dlc lär det väl bli... känns som det blir fullt med microtransactions för att snabbare låsa upp skins, Trim, Bilar; mm :*(

Ghost Games är en studio med över 100 medarbetare, några från den gamla Criterion-studion hoppde över och joinade Ghost. Dock är detta första spelet som Ghost gör från grunden, Rivals slutfördes av Ghost och Criterion la grunden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av totte1015:

Känner redan att detta kan vara ett sådant spel där customization är fantastisk, men körkänslan är urusel?

Det är ju en arkadracer så körkänslan ska ju inte vara realistisk eller så men den är väldigt "actionpackad".

Medlem

Arkad så det skriker om det, kunde de åtminstone lagt in "siffror" för modifikationerna till bilarna?
"more or less" säger ingenting om t.ex däcktrycket, hade varit mycket bättre med "bar" där.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Hade lätt köpt ett bilspel där man enbart kör 240, saab v4 o liknande.

https://www.youtube.com/embed/yPm5W-UuOXo

Leta reda på Rally Trophy från Bugbear. Saab V4, Amazon och liknande, och bra körkänsla för sin tid.


signatur
12
Skriv svar