FZ går vidare med spelservrar och betaltjänster?

Inaktiv
FZ går vidare med spelservrar och betaltjänster?

Tack för ett kanonjobb med denna sida. Ni är 100 ggr bättre än närmsta motståndare (www.gamereactor.se) och min eviga machete i speldjuneln

Dedikerad gamer som jag är kör jag mycket online, och avsaknaden av bra svenska spelservrar är skrämmande. Trots att jag har fiberkabel @ 50mbit ned & 5mbit upp blir det ändå inte tillfredsställande att köra på engelska och tyska servrar eftersom Sverige som land har dålig lina mot dessa länder. Detta märks av särskilt väl i Battlefield 2 och Enemy Territory: Quake Wars.
Norge har många bra servrar, Battlefield.no och TV2 som exempel. Jag tycker det skulle vara otroligt kul om ni kunde lansera FZ-servrar på t. ex Counter-Strike/Battlefield 2/Enemy Territory: Quake Wars, bara 1 per spel skulle vara sjukt skönt. Ni har ju dessutom PC Gamer och SuperPLAY bakom er, så det skulle inte vara något problem med att marknadsföra det hela!

Om ni känner att ni inte har resurser till det kan ni ju alltid lansera en betaltjänst på FZ, vars prenumeranter kan få snabbare nedladdningshatighet på eran server, reservera demos och dylikt.

Jag hoppas ni tar till er detta i en framtida utveckling av FZ!


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

nej inga betaltjänster som fileplanet, usch.

Medlem
Skrivet av Xphome:

nej inga betaltjänster som fileplanet, usch.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Om det skulle ge pengar till att sätta upp FZ-servrar skulle jag vara med på det anyday


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Håller med Xphome och AkirA, fy för betaltjänster.

Måste väl finnas andra svenska servrar du kan spela på SkarZnik


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Antikvitet

Betaltjänster och betalmedlemsskap är en möjlig finansieringsmodell på nätet. En annan är annonser. Särskilt många fler finns inte. Dessvärre tror vi i dagsläget att den typen av servertjänster du efterfrågar inte är något vi har resurser att driva. Och vad gäller betaltjänsternas införande på FZ: varje person som installerar en annonsblockerare utgör ytterligare en droppe i en bägare som förhoppningsvis inte rinner över. Gör den det måste vi pröva nya grepp för att få in pengar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Betaltjänster och betalmedlemsskap är en möjlig finansieringsmodell på nätet. En annan är annonser. Särskilt många fler finns inte. Dessvärre tror vi i dagsläget att den typen av servertjänster du efterfrågar inte är något vi har resurser att driva. Och vad gäller betaltjänsternas införande på FZ: varje person som installerar en annonsblockerare utgör ytterligare en droppe i en bägare som förhoppningsvis inte rinner över. Gör den det måste vi pröva nya grepp för att få in pengar.

Ok, ska nog börja tillåta annonser som inte är flash/ljud/animerade, för det är dom som är så störande.

EDIT: Fast kom på att jag har ad* och sånt så gick tyvärr inte:\

Medlem

Här blockas inget alls.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Brukade blocka FZ-reklamen, men nu får den vara. Så länge det inte låter om den, eller frammanar epileptiska kramper, så är det okej. Lägger inte märke till den vanligtvis. Någon gång när jag känner för det så klickar jag på en annons, och då är det ofta något erbjudande från Komplett.se.

Medlem

Nej. Inte betala. Ush och fy.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om det kommer betaltjänster så blir det en sida mindre att besöka...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar