Battletech-spel gör succé på Kickstarter

Robot
Battletech-spel gör succé på Kickstarter

Nådde målet på en timme - stora mördarrobotar verkar poppis!


Medlem
Battletech-spel gör succé på Kickstarter

Mechwarrior Tactics lurade av mig nån hundring...är försiktigt intresserad av detta.

Älskar battletechs universum och det gamla brädspelet samt mechwarriorspelen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

La 50$ så fort kampanjen åkte upp igårkväll

Med tanke på att det dels är Harebrained Schemes som sköter det,och de har även Jordan Weisman (skaparen utav hela Battletech/Mechwarrior universumet) med sig, så jag känner mig relativt säker på att det blir bra

Medlem

Länge sedan jag backade något på Kickstarter men detta hade varit ett givet val för jag har fullt förtroende för utvecklaren efter att ha sett hur de hanterat Shadowrun. En sak är säker, Frontier har varit den största besvikelsen av samtliga Kickstarter projekt och de hade inte fått en enda krona av mig om de valt att göra ännu en Kickstarter.

Faktum är att Frontier har varit en stor faktor till att jag numera inte backar projekt på Kickstarter för Elite Dangerous har visat att deras s.k regler är lika med noll när det väl gäller.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mechwarrior Tactics lurade av mig nån hundring...är försiktigt intresserad av detta.

Älskar battletechs universum och det gamla brädspelet samt mechwarriorspelen!

Microsoft har så många IP och är det något spel jag hade sett dem satsa på så är det ett nytt MechWarrior i klass med de äldre spelen men med dagens grafik och en förbättrad AI.

Releasehästryttare

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Battlezone?

Releasehästryttare
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Battlezone?

JA! Tack!

Kollade precis på några yt videor, det spelet hade varit underbart om nån bra studio gjorde en remake.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Battlezone?

JA! Tack!

Kollade precis på några yt videor, det spelet hade varit underbart om nån bra studio gjorde en remake.

Någonting är under utveckling till Oculus Rift. Jag vet inte ifall det är något som just påminde om Battlezone, en uppföljare, remake, spirituell uppföljare eller bara ett kort tech-demo.
Men jag har sett just ord som "Battlezone" och "VR" mer än en gång senaste månaden, så kanske något händer.

Medlem

Vox machinae heter spelet till oculusrift som är under utveckling.
Absolut ett av det coolaste demon som finns att ladda hem till oculusen nu.
http://www.voxmachinae.com/

phi
Medlem
Medlem

Jag önskar att de kunde göra ett riktigt Battletech-RPG istället, t.ex. en reboot av Battletech: The Crescent Hawk's Inception som jag spelade massor av på min C64 i slutet av 80-talet.

https://www.youtube.com/watch?v=hEY1xMijGQ0

Ett riktigt kul och taktiskt RPG.

Geeks Gaming

Självklart har man lagt en slant, Mechnerd som man är.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Battlezone?

JA! Tack!

Kollade precis på några yt videor, det spelet hade varit underbart om nån bra studio gjorde en remake.

Ojojoj.--... Det spelet har jag tänk på länge men kom aldrig på vad det hette. Älskade att åka runt på månen (tror jag) och skjuta.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Devan:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Battlezone?

JA! Tack!

Kollade precis på några yt videor, det spelet hade varit underbart om nån bra studio gjorde en remake.

Ojojoj.--... Det spelet har jag tänk på länge men kom aldrig på vad det hette. Älskade att åka runt på månen (tror jag) och skjuta.

Hittade detta som sägs vara en uppföljare. Dock vet jag ej om projektet ens lever ännu?

https://www.kickstarter.com/projects/807779870/bionite-origin...

Releasehästryttare
Skrivet av Cradle:
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Devan:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:

Nån här som kommer ihåg vad ett supergammalt spel heter (typ 20 år gammalt) där du styr ett fordon i 3e perspectiv och byggde baser? har för mig det hade ordet battle i namnet.

Battlezone?

JA! Tack!

Kollade precis på några yt videor, det spelet hade varit underbart om nån bra studio gjorde en remake.

Ojojoj.--... Det spelet har jag tänk på länge men kom aldrig på vad det hette. Älskade att åka runt på månen (tror jag) och skjuta.

Hittade detta som sägs vara en uppföljare. Dock vet jag ej om projektet ens lever ännu?

https://www.kickstarter.com/projects/807779870/bionite-origin...

De måste precis ha uppdaterat sin kickstarter sida då detta står i update feeden nu:

We finally got a BETA finished for Single Player with 3 maps. This version is one vs. one, against the computer, STRATEGY. I need an email address from everyone so I can send them a link from SendOwl. Until we are released on Steam Early Access, we are using SendOwl to distribute the game. SendOwl will email you with a link to the game and every time there is an update, you will get an email with the link. Then, once we are on Steam, we will send everyone a steam key.
If you played BZ, then you will see the resemblances / influences in our game. If you haven't played BZ, then you got some learning to do!.
We have the Manual posted on the website and several how to play videos on our youTube page. Go to www.bionitegame.com under "HOW TO PLAY" and download the PDF and watch the videos, there are currently 5 posted. Please let me know if there are any questions.

-John Grisnik (LtFEED)

1
Skriv svar