Använder 30/30 fiber behöver ny router som kostar max 1000 kr förslag?

Medlem
Använder 30/30 fiber behöver ny router som kostar max 1000 kr förslag?

Hej. Jag använder nu en TP-Link som krånglar den ger mig Begränsad nätverksåtkomst när jag kör via wifi. Men när jag använder min andra TP-Link då blir det inte så men problemet är att den bara kan köra Wifi och jag vill gärna kunna göra Wifi och Ethernet. Jag undrar om ni har tips på en bra router som inte är känd för att krångla och som håller och duger.

Medlem

http://www.inet.se/produkt/5404613/asus-rt-n66u-n900-dual-ban...

1 kr under din budget och många som tycker den är bra.

Att du ska begränsa dig till 30/30 uppkoppling på nät är ju dumt ocm du i framtiden vill kunna streama eller flytta filer mellan datorer på nätverket

Medlem
Skrivet av Manna:

http://www.inet.se/produkt/5404613/asus-rt-n66u-n900-dual-ban...

1 kr under din budget och många som tycker den är bra.

Att du ska begränsa dig till 30/30 uppkoppling på nät är ju dumt ocm du i framtiden vill kunna streama eller flytta filer mellan datorer på nätverket

Tack. 30/30 räcker gott för mig. Jag kan streama via twitch utan problem också.

Medlem
Skrivet av Zippiex:

Hej. Jag använder nu en TP-Link som krånglar den ger mig Begränsad nätverksåtkomst när jag kör via wifi. Men när jag använder min andra TP-Link då blir det inte så men problemet är att den bara kan köra Wifi och jag vill gärna kunna göra Wifi och Ethernet. Jag undrar om ni har tips på en bra router som inte är känd för att krångla och som håller och duger.

Har du provat att byta var den är placerad? Högt och fritt är att rekommendera för WIFI-routers. Jag vet inte hur det ser ut i din hydda, men du kan också prova med en repeater. Anledningen till att jag frågar är att om det är hur det fysiskt ser ut som vållar problem så kommer ett byte av router inte hjälpa.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zippiex:

Hej. Jag använder nu en TP-Link som krånglar den ger mig Begränsad nätverksåtkomst när jag kör via wifi. Men när jag använder min andra TP-Link då blir det inte så men problemet är att den bara kan köra Wifi och jag vill gärna kunna göra Wifi och Ethernet. Jag undrar om ni har tips på en bra router som inte är känd för att krångla och som håller och duger.

Har du provat att byta var den är placerad? Högt och fritt är att rekommendera för WIFI-routers. Jag vet inte hur det ser ut i din hydda, men du kan också prova med en repeater. Anledningen till att jag frågar är att om det är hur det fysiskt ser ut som vållar problem så kommer ett byte av router inte hjälpa.

Jag förstår inte vad du menar, byta var den är placerad? Jag har ett uttag i väggen där det ska sitta en ethernet kabel. Internetkabeln går från dosan i väggen till routern.

1
Skriv svar