Prison Architect – early access-spelet som faktiskt blir klart

Robot
Prison Architect – early access-spelet som faktiskt blir klart

Crowdfunding-framgångarna räddade Introversion från bankrutt.

#dayz, #prison-architect, #introversion, #darwinia, #defcon


Medlem
Prison Architect – early access-spelet som faktiskt blir klart

Då kan dom få göra Uplink 2 nu. Hoppas Hoppas.

Medlem

Glöm inte att kerbal space program också klarade sig förbi early access.

Medlem

Glöm inte bort "Verdun" !! WW1 spelet Fps trench warfare. Men kanske är för "manligt" för denna sida ens ska ta upp det.

Hasta la Vista Baby.

Medlem

Är väl ganska många spel som blivit retail?

Redaktör
Skrivet av Gulfman:

Glöm inte bort "Verdun" !! WW1 spelet Fps trench warfare. Men kanske är för "manligt" för denna sida ens ska ta upp det.

Hasta la Vista Baby.

Tydligen inte.


signatur
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Är väl ganska många spel som blivit retail?

Det är väldigt få spel som blir det. Det är bara och titta på Godus, Peter Molyneux stack med pengarna och lämnade över projektet till någon annan.

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Vercadi:

Är väl ganska många spel som blivit retail?

Det är väldigt få spel som blir det. Det är bara och titta på Godus, Peter Molyneux stack med pengarna och lämnade över projektet till någon annan.

Jag ser att du samlat redig data för ditt statistiska uttalande! 10/10

Dom flesta spelen har inte varit uppe så lång tid som ett spel brukar utvecklas, steam early access har existerat drygt 2.5 år.
Mount and blade låg i early access ungefär 4 år, prison architect ser ut att hamna på 3 år, kerbal space program nästan 4 år.

Så med en ungefärlig utvecklingstid på 2-4 år på ett spel så kommer nog de flesta spelen (många av dom som kanske inte ens legat uppe i ett år) inte vara färdiga.

Stora frågan till er alla och fz är:

1. Hur länge bör ett spel vara i early access?

och

2. Hur lång tid tog era favoritspel att utveckla?

Medlem

Ytterligare ett spel i min samling på Steam som förtjänar mer tid än jag har att tillgå. Det är väldigt roligt, men hinns inte med :/


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Vercadi:

Är väl ganska många spel som blivit retail?

Det är väldigt få spel som blir det. Det är bara och titta på Godus, Peter Molyneux stack med pengarna och lämnade över projektet till någon annan.

Jag ser att du samlat redig data för ditt statistiska uttalande! 10/10

Dom flesta spelen har inte varit uppe så lång tid som ett spel brukar utvecklas, steam early access har existerat drygt 2.5 år.
Mount and blade låg i early access ungefär 4 år, prison architect ser ut att hamna på 3 år, kerbal space program nästan 4 år.

Så med en ungefärlig utvecklingstid på 2-4 år på ett spel så kommer nog de flesta spelen (många av dom som kanske inte ens legat uppe i ett år) inte vara färdiga.

Stora frågan till er alla och fz är:

1. Hur länge bör ett spel vara i early access?

och

2. Hur lång tid tog era favoritspel att utveckla?

1. Enda Early Access jag varit med på är DayZ och där gick utvecklingen för långsamt tyckte jag. Vecka efter vecka utan några märkbara framsteg gjorde att jag helt enkelt bestämde mig för att sluta spela det några månader och se om det hänt nåt. Nu har det iofs gått längre än så utan att jag varit in och testat men OM det nu blir färdigt nån gång så ska jag spela det. Hade säkert 500h i DayZ-modden.
SVAR: Två år som Early Access tycker jag är rimligt. Mycket ska väl vara klart innan det ens blir early access så man kan inte säga att tid i EA motsvarar hela utvecklingstiden.

2. Arma3 tog fyra år från start till mål tror jag (det var iaf tiden som gick mellan tvåan och trean). Där hade jag betan i kanske sex månader innan spelet släpptes, det kändes lagom.

Max fyra års total utvecklingstid, max två år i public-version i olika former.

Medlem

Early access är nog inte ett säkrare kort än andra former av crowdfunding men jag håller med om att det nog är för tidigt för att uttala sig om hur framgångsrikt konceptet är.

Samtliga early access-titlar jag har sponsrat utvecklas aktivt med regelbundna uppdateringar även om ett fåtal av dem kanske inte var så genomtänkta från början och har bytt inriktning.

Vill man ha en indikation på hur framgångsrikt det är så kanske man ska kolla på hur många early acess-projekt som har avslutats eller stannat av istället för om de är klara eller ej.

Medlem

Var inte den här nyheten uppe på FZ för nån vecka sedan ?

Medlem

Riktigt roligt spel! Bra stöd från utvecklarna. Köpte "Name in the game tier".

Medlem

Jag vill bestämt hävda att Minecraft är föräldern till EarlyAccess, inte DayZ SA.

Medlem

Mordheim börjar arta sig fint. Bästa EA - jag har köpt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar