Spel i bokstavsordning i spel databasen

Inaktiv
Spel i bokstavsordning i spel databasen

Varför kan ni inte ha spelen i bokstavsordning i spel databasen vilket skulle vara bra mycket enklare än att behöva leta sig fram bland siffror.


signatur

centurion 534,msi k9n neo,2gb ram,gforce 8600 GT,amd dual core 64 x 2 5200+.
Eget bygge.

Medlem

Vad snackar du om?, det är i bokstavsordning


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Nej. Det går sidor från 1 uppåt mot 303 men man kan däremot filtera med bokstäver.

Välj bokstav och klicka på filtrera

Inaktiv

ok tack


signatur

centurion 534,msi k9n neo,2gb ram,gforce 8600 GT,amd dual core 64 x 2 5200+.
Eget bygge.

Antikvitet

Om du tänker på filtreringssidan http://fz.se/spel så visas den i alfabetisk ordning. Vedertaget är att vid alfabetisk sortering så kommer 0-9 före "a".


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Om du tänker på filtreringssidan http://fz.se/spel så visas den i alfabetisk ordning. Vedertaget är att vid alfabetisk sortering så kommer 0-9 före "a".

Han menar sidorna.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Antikvitet

Jag förstår verkligen inte vad han menar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

http://fz.se/spel sidan står det idag
"Visa sida 1, 2, 3 ... 301, 302, 303 - Nästa"

men en alfabetisk lista efterfrågades.. Kanske något som hade kunnat se ut såhär...

"A, B, C ... Å, Ä, Ö - Nästa"

(dock onödigt i.o.m. att en alfabetisk filtreringsfunktion redan finns)

Egentligen fyller inte siffrorna någon större funktion. Har i.a.f. inte funnit någon användning för dem själv.

Antikvitet

Vadå fyller inte någon större funktion? Det är navigationen inom resultatlistan, såklart den fyller en funktion.

Den här tråden skulle kunna vara årets märkligaste. :S


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

nj
Medlem
Skrivet av John:

Vadå fyller inte någon större funktion? Det är navigationen inom resultatlistan, såklart den fyller en funktion.

Den här tråden skulle kunna vara årets märkligaste. :S

Mest bara en nyfiken fråga, men varför saknas det navigationsmöjligheter under listan med spel?
Lite "lagom" brist på användarvänlighet att scrolla genom en sida efter spel och sedan behöva återvända upp igen för att kunna gå till nästa sida, särskilt om man listar ett större antal spel per sida.

Medlem
Skrivet av John:

Vadå fyller inte någon större funktion? Det är navigationen inom resultatlistan, såklart den fyller en funktion.

Den här tråden skulle kunna vara årets märkligaste. :S

haha. Alltså... erm...

Du har rätt. Bara jag som inte tänkte till ordentligt.

Antikvitet
Skrivet av nj:

Mest bara en nyfiken fråga, men varför saknas det navigationsmöjligheter under listan med spel? Lite "lagom" brist på användarvänlighet att scrolla genom en sida efter spel och sedan behöva återvända upp igen för att kunna gå till nästa sida, särskilt om man listar ett större antal spel per sida.

Åtgärdat i nästa kodpush.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Går det att filtrera nyheterna efter spelsystem /färgkodning? PC, Xbox o.s.v.? Inget jag ser i.a.f.
Vore väl bra med en rullningslist för det det också? Eller rutor som man kan kryssa i om man vill söka på Xbox & PC nyheter samtidigt.

Och en OT Fråga:
SKulle man inte i sökmotorn kunna slå ihop träffar som heter likadant.
Sökte på ordet "Assasins" och tävlingstråden med Assassin's creed tar upp nästan hela sidan.

edit: Fattade nu.

Medlem

Efter den nya uppdateringen, som ni gjort ett bra jobb med :up:, vill jag påminna om en sak som jag frågade om i min förra post.

releases sidan finns möjligheten att filtrera spel efter plattform. Det är något som jag skulle vilja se i nyhetsarkivet (nyhetsfiltrering efter plattform)

Möjligt eller?

1
Skriv svar