Få gratis support av Komplett - fastän du inte köpt varan där

Robot
Få gratis support av Komplett - fastän du inte köpt varan där

Norskägda nätbutiken storsatsar på kundservice och erbjuder till och med hembesök i storstäder.


Medlem
Få gratis support av Komplett - fastän du inte köpt varan där

Generöst av dom!

Medlem

Låter väldigt bra

Medlem

Är det här verkligen en artikel? Jag tycker det känns mer som en annons...

Medlem

detta ska jag tipsa mormor om

Medlem
Medlem

Hallå? Jo jag har problem med mitt IBM tanjentbord jag köpte 1982. Kan ni skicka någon med den starkaste propplöslare ni har, samt någon form av skrapa åt min VT100 monitor...

...jag har också problem med min nya Ejaculator VR set ([http://www.sweclockers.com/nyhet/21146-ejaculator-vr-ar-vuxen...]), så är nog bäst att ni tar med två flaskor propplösarelelee...

Medlem

Verkar ju onekligen ganska generöst av dem.

Men löser folk inte sina dator och teknikbekymmer själva?
Idag när folk föds och växer upp med teknik omkring sig med internet och google där en guide finns blott en sökning bort, marknaden för den här typen av support måste ju vara utdöende?

Eller har jag fel?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Verkar ju onekligen ganska generöst av dem.

Men löser folk inte sina dator och teknikbekymmer själva?
Idag när folk föds och växer upp med teknik omkring sig med internet och google där en guide finns blott en sökning bort, marknaden för den här typen av support måste ju vara utdöende?

Eller har jag fel?

Fast det är väl precis vad Komplett förutsätter? Lite välbehövlig goodwill till företaget genom en tjänst som kanske inte kommer användas överdrivet mycket.

Medlem

Tror inte Komplett vet inte vad dom ger sig in på. Gamla människor med ett stort behov av att prata och att få hjälp med "hur allt funkar". Utan att ta betalt så kommer dom anse sig själva inte ha något ansvar mot kunden i fall något dom hjälpt till med sedan slutar fungera eller går sönder. Obegränsad gratis support är som kommunismen. Fin tanke men omöjligt att genomföra. Nice try

Medlem

Jäkligt generöst, imponerande

@Soulless. Så enkelt är det sällan. Även ifall jag bygger mina datorer själv så är det tillräckligt långt mellan varven för att jag ska behöva sätta mig ner några timmar framför datorn för att leta info om t.ex. vilka komponenter som passar med andra, och hur dessa ibland ska monteras o.s.v.
Dessutom kan man spendera flera timmar på små skitsaker med att leta igenom gamla foruminlägg som "nästan" beskriver ett problem som uppstått, så jo, jag skulle nog tyvärr säga att du är på fel spår.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jäkligt generöst, imponerande

@Soulless. Så enkelt är det sällan. Även ifall jag bygger mina datorer själv så är det tillräckligt långt mellan varven för att jag ska behöva sätta mig ner några timmar framför datorn för att leta info om t.ex. vilka komponenter som passar med andra, och hur dessa ibland ska monteras o.s.v.
Dessutom kan man spendera flera timmar på små skitsaker med att leta igenom gamla foruminlägg som "nästan" beskriver ett problem som uppstått, så jo, jag skulle nog tyvärr säga att du är på fel spår.

Ja men det är ju precis det jag menar!
Man löser det enkelt själv med några timmar på internet.
Näst intill allt som kan gå snett finns med lösning och allt på nätet. Det kan ta lite googlefu och några timmars engagemang men samtidigt kan jag tycka att man borde finna nått intresse i hur det man använder fungerar och varför det ev inte fungerar?

Så om inte problemet i fråga gäller just internet så har jag svårt att förstå hur det kan vara en stor marknad på att låta folk ringa in och få hjälp med diverse tekniska bekymmer.

Jag antar att jag har fel, påstår inget annat, men jag kan inte riktigt förstå varför det är så.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Soulless:

Verkar ju onekligen ganska generöst av dem.

Men löser folk inte sina dator och teknikbekymmer själva?
Idag när folk föds och växer upp med teknik omkring sig med internet och google där en guide finns blott en sökning bort, marknaden för den här typen av support måste ju vara utdöende?

Eller har jag fel?

Fast det är väl precis vad Komplett förutsätter? Lite välbehövlig goodwill till företaget genom en tjänst som kanske inte kommer användas överdrivet mycket.

Kan ligga nått i det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ender:

Jäkligt generöst, imponerande

@Soulless. Så enkelt är det sällan. Även ifall jag bygger mina datorer själv så är det tillräckligt långt mellan varven för att jag ska behöva sätta mig ner några timmar framför datorn för att leta info om t.ex. vilka komponenter som passar med andra, och hur dessa ibland ska monteras o.s.v.
Dessutom kan man spendera flera timmar på små skitsaker med att leta igenom gamla foruminlägg som "nästan" beskriver ett problem som uppstått, så jo, jag skulle nog tyvärr säga att du är på fel spår.

Ja men det är ju precis det jag menar!
Man löser det enkelt själv med några timmar på internet.
Näst intill allt som kan gå snett finns med lösning och allt på nätet. Det kan ta lite googlefu och några timmars engagemang men samtidigt kan jag tycka att man borde finna nått intresse i hur det man använder fungerar och varför det ev inte fungerar?

Så om inte problemet i fråga gäller just internet så har jag svårt att förstå hur det kan vara en stor marknad på att låta folk ringa in och få hjälp med diverse tekniska bekymmer.

Jag antar att jag har fel, påstår inget annat, men jag kan inte riktigt förstå varför det är så.

Jobbar som instore support på nordens största kedja. Igår hade vi 84 kunder vid vår disk. 70 % är över 60 år men vi har också allt i spannet 15-55 år också. Det finns mer prylar nu än vad det någonsin gjort, fler människor som använder elektronik än någonsin. Kidzen nu för tiden vet hur man använder en platta eller en mobil. Dom lär sig på 2 röda. Men om något går snett och man måste felsöka, då är dom helt lost. I takt med att fler använder ny elektronik så kommer fler behöva hjälp. Komplett scannar av marknaden och ser om det finns ett behov, vilket det gör och folk är villiga att betala för hjälpen. Men tar du inte betalt då kan man aldrig säkerställa en hög kvalité på arbetet.

säger som karsson .mer och mer vill det ska bara funka och lär sig inget om själva hårdvaran.
jobbat sjålv i data butik


signatur

New life, New hope

Medlem

Samma här. Jobbar själv i butik på ett av de största bolagen och det sjuka mängder support av folk inte inte bryr sig om hur det fungerar, bara det fungerar.


signatur
Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Tror inte Komplett vet inte vad dom ger sig in på. Gamla människor med ett stort behov av att prata och att få hjälp med "hur allt funkar". Utan att ta betalt så kommer dom anse sig själva inte ha något ansvar mot kunden i fall något dom hjälpt till med sedan slutar fungera eller går sönder. Obegränsad gratis support är som kommunismen. Fin tanke men omöjligt att genomföra. Nice try

De vet exakt vad de ger sig in på. Komplett är ett företag som pysslar primärt med försäljning och det här kommer att öka deras kundkrets rejält utan att de behöver anstränga sig särskilt mycket.
Varje supportsamtal ger möjlighet att sälja ny hårdvara oavsett vilket problem det handlar om, för ett företag som säljer alla sorts datorkomponenter finns det enorma möjligheter att erbjuda uppgraderingar mm.

Vad gäller folk som bara ringer för att prata: Det handlar om en väldigt liten procent av samtalen och det finns inget som binder Komplett att föra en diskussion med de som inte har ett supportärende.

Medlem

Detta har dom såklart en baktanke med, finns inget gratis i livet. Ska det komma hem en riktig tekniker eller en säljare ?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av m_g_karlsson:

Tror inte Komplett vet inte vad dom ger sig in på. Gamla människor med ett stort behov av att prata och att få hjälp med "hur allt funkar". Utan att ta betalt så kommer dom anse sig själva inte ha något ansvar mot kunden i fall något dom hjälpt till med sedan slutar fungera eller går sönder. Obegränsad gratis support är som kommunismen. Fin tanke men omöjligt att genomföra. Nice try

De vet exakt vad de ger sig in på. Komplett är ett företag som pysslar primärt med försäljning och det här kommer att öka deras kundkrets rejält utan att de behöver anstränga sig särskilt mycket.
Varje supportsamtal ger möjlighet att sälja ny hårdvara oavsett vilket problem det handlar om, för ett företag som säljer alla sorts datorkomponenter finns det enorma möjligheter att erbjuda uppgraderingar mm.

Vad gäller folk som bara ringer för att prata: Det handlar om en väldigt liten procent av samtalen och det finns inget som binder Komplett att föra en diskussion med de som inte har ett supportärende.

"Mina texter syns inte, jag kommer inte in i window....jag har inget lösenord till min mail."
"Men då kan du köpa en ny router och en tv och ett våffeljärn, ge mig dina uppgifter..."

I'm telling you, Komplett är ute på djupt vatten. Och dom insinuerar att dom skickar ut en tekniker gratis....
Vidare så skulle personer som ringer och behöver hjälp aldrig köpa något på internet. Och speciellt inte av någon random dude.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ender:

Jäkligt generöst, imponerande

@Soulless. Så enkelt är det sällan. Även ifall jag bygger mina datorer själv så är det tillräckligt långt mellan varven för att jag ska behöva sätta mig ner några timmar framför datorn för att leta info om t.ex. vilka komponenter som passar med andra, och hur dessa ibland ska monteras o.s.v.
Dessutom kan man spendera flera timmar på små skitsaker med att leta igenom gamla foruminlägg som "nästan" beskriver ett problem som uppstått, så jo, jag skulle nog tyvärr säga att du är på fel spår.

Ja men det är ju precis det jag menar!
Man löser det enkelt själv med några timmar på internet.
Näst intill allt som kan gå snett finns med lösning och allt på nätet. Det kan ta lite googlefu och några timmars engagemang men samtidigt kan jag tycka att man borde finna nått intresse i hur det man använder fungerar och varför det ev inte fungerar?

Så om inte problemet i fråga gäller just internet så har jag svårt att förstå hur det kan vara en stor marknad på att låta folk ringa in och få hjälp med diverse tekniska bekymmer.

Jag antar att jag har fel, påstår inget annat, men jag kan inte riktigt förstå varför det är så.

Inte alla som är intresserade nog att ta sig den tiden. Om du inte gillar bilar, skulle du då söka upp på nätet hur du lagar din bil eller frågar du någon med kunskapen?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mAwArm:

Är det här verkligen en artikel? Jag tycker det känns mer som en annons...

Vi är iaf trötta på att agera support till hela tjocka släkten. Se det som ett tips. Reklam måste dessutom märkas tydligt enligt svensk lagstiftning.


signatur
Medlem

Litet extra goodwill från företaget skadar säkert inte. FZ gillar sina annonsörer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Från en som jobbar på teknisk support.. Ska fan hänvisa alla kunder hit i fortsättningen \o/

1
Skriv svar