Betyg till spel som inte finns i sin spelsamling

Medlem
Betyg till spel som inte finns i sin spelsamling

Jag vet ju att ni redan har massa saker på er lista att göra och detta kanske är en av dem.

Men det skulle vara bra att kunna ge betyg till spel som man inte har i sin spelsamling. Jag har flera spel i min spelsamling som jag inte äger längre eller har spelet hos någon annan bara för att kunna ge dem betyg.

Jag kollade på hur Eurogamer har gjort, längst ner på http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=85523 t.ex. och det är ju ett väldigt smutt sätt att ha betygen.

Medlem

Det här låter som en mycket bra idé

Antikvitet

Vi har aktivt valt bort detta därför att vi tror att funktionen hade gjort att folk medvetet "röstat ner" ett spel de principiellt inte tyckte om, eller "röstar upp ett spel" som är väldigt hypat.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Vill man sänka ett spel kan man göra det med det aktuella systemet (om man ljuger om sitt innehav d.v.s.). Så jag förstår inte riktigt hur ni tänker där

Medlem

Så länge det bara är medlemmar som får rösta är det nog inget större problem. Tänker man som ni gör så skulle väl inte användarbetyg fungera idag heller då man som jag sätter upp spelen i sin spellista endast för att kunna betygsätta.

Det finns ju massa sajter idag där detta fungerar utmärkt, imdb och prisjakt är två jag kommer på som jag besöker nästan dagligen.

I förlängningen skulle man kan kunna se vad ens vänner har gett för betyg, eller vad andra med ungefär samma smak har gett för betyg till ett spel, som flixster ungefär. Det hade varit nice

1
Skriv svar