Betala 35 000 kr för allt DLC i Train Simulator

Robot
Betala 35 000 kr för allt DLC i Train Simulator

Tågnörderi är en dyr hobby även i spelvärlden.

#star-citizen, #train-simulator-2016


Medlem
Betala 35 000 kr för allt DLC i Train Simulator

Lika mycket som ett skepp i Star Citizen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Simulatorer är en dyr hobby. Deal with it!

Medlem

Men skeppen i Star Citizen är ju inga DLC!
ALLT som du köper när du stödjer Star Citizen kan du istället skaffa genom att bara spela spelet.
Ska det vara så j"#¤%a svårt att fatta?

Medlem

HAHA Nice!
Vill minnas från min korta tid med iRacing att det rörde sig om närmare 8000kr för att låsa upp alla banor och bilar i spelet.
Vilket såklart inte var nödvändigt och om man ägnade sig åt endast en serie landade det på betydligt mindre.

Anmärkningsvärt var väl att kostnaden var utöver månadsavgiften och om man slutade med den så tappade man även tillgången till sina köp.

Det kan ha ändrats nu dock, detta var några år sedan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Äntligen!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag spelar Train Simulator och detta kommer upp på steam-forumet en gång i veckan...

För att täcka några av de vanligaste svaren.

1. Ja, ALLT DLC (på steam) kostar så mycket (om man köper det en för en), finns paket som gör det mycket billigare. Exempel: UK Collection, Pris för alla inkluderade saker separat: 100,95EUR, paketpris 29,99EUR.

2. Du behöver inte äga allt DLC för att avnjuta spelet fullt ut. Varför köpa kartor och tåg baserade i Tyskland om man är intresserad av diesel-tåg i USA? Det är inte så att du blir utlåst från servrar och annat för att du inte äger rätt/allt DLC. (Finns inga server, detta är endast SP).

3. Allt DLC kostar betydligt mer än det där, det där är bara det DLC som finns på steam, tredjeparts tillägg är ej inkluderat. Det är nog nästan lika mycket om man letar reda på alla grejer.

4. Train Simulator har funnits i många år, detta DLC är utsprett över alla dessa år. En snabb koll visar att vissa saker släpptes 2009, det är alltså 6 år sedan. Så det är 6år av DLC totalt som kostar så mycket.

EDIT - Fixade vissa fel

Medlem

Vilket kap!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kan man skaffa alla skepp i Star Citizen enbart genom att spela?

Ja.

Kan man skaffa alla tåg i Train Simulator enbart genom att spela?

Nej.

Inse:

Äpplen och päron.

Medlem

Sen klagar folk på BF och TheSims...

Eller ja, borde klaga på detta med. Hutlösa priser.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av JRico:

Men skeppen i Star Citizen är ju inga DLC!
ALLT som du köper när du stödjer Star Citizen kan du istället skaffa genom att bara spela spelet.
Ska det vara så j"#¤%a svårt att fatta?

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av JRico:

Men skeppen i Star Citizen är ju inga DLC!
ALLT som du köper när du stödjer Star Citizen kan du istället skaffa genom att bara spela spelet.
Ska det vara så j"#¤%a svårt att fatta?

Dessutom kostar det senaste skeppet endast så mycket i den kompletta paket-utgåvan, då också det 900 dollar, alltså 7500. Inte 10,000. Det är 25% skillnad. Mängden skatt som sen läggs på är inget som RSI eller CIG bestämmer. Det varierar ju också beroende på var du bor.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hur tänker man när man släpper DLC till ett singleplayer-spel för dessa summor. Det lär ju inte dröja länge förrän allt finns gratis på TPB. Är tanken att man ska tjäna in allt på några få människor så resten kan ladda ner prylarna gratis? Känns som helt fel väg att gå. Detta får mig att vilja "pirata" den här skiten även fast jag vet att jag aldrig ens skulle installera spelet. Bara för att känna mig extra olydig.

Och innan bajsstormen drar igång och moralkakorna flyger åt alla håll, jag kan inte bry mig mindre om era åsikter kring piratkopiering. Fridens!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Medlem
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Om ett spel endast släpps i digital utgåva, är hela spelet DLC då? :O:O:O
Så om jag köper Star Citizen i digitalt format, och laddar hem det över internet, så blir alla skepp DLC :(:(:(

Medlem
Skrivet av crulltan:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Om ett spel endast släpps i digital utgåva, är hela spelet DLC då? :O:O:O
Så om jag köper Star Citizen i digitalt format, och laddar hem det över internet, så blir alla skepp DLC :(:(:(

Nej, inte riktigt. DLC är nedladdningsbart tillägg till spel, och såvida det inte handlar om gratis DLC så kostar det extra utöver det du redan betalat för spelet.

I Star Citizen betalar du för ett game package (45 euro eller mer, beroende på vad du vill starta med) och då ingår allt, vilket innebär att du kan skaffa alla skepp du vill ha med spelpengar, enbart genom att spela. Det finns inga skepp eller innehåll till spelet du måste betala extra för. Dvs ej DLC.

I framtiden kan det säkert dyka upp DLC även till Star Citizen, efter att spelet släppts någon gång, men det lär dröja ett tag till.

Medlem
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Roligt att alla som försvarar SC har olika definitioner på vad DLC är. Det bevisar ju bara det jag skrev tidigare.

Med din definition finns det nästan inga pre order DLC alls. Evolve är ett bra exempel där det inte finns ett enda DLC trots att spelet fått mycket kritik för mycket day one dlc. Betalar du pengar får du tillgång till monster, jägare och skins som REDAN finns i spelet. Det är alltså inget nedladdningsbart innehåll och därför inget DLC.

Så det enda vi får lära oss är att alla som försvarar SC och allt DLC har en egen definition på vad DLC är trots att det faller inom samma kategori som allt DLC till Evolve.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Roligt att alla som försvarar SC har olika definitioner på vad DLC är. Det bevisar ju bara det jag skrev tidigare.

Med din definition finns det nästan inga pre order DLC alls. Evolve är ett bra exempel där det inte finns ett enda DLC trots att spelet fått mycket kritik för mycket day one dlc. Betalar du pengar får du tillgång till monster, jägare och skins som REDAN finns i spelet. Det är alltså inget nedladdningsbart innehåll och därför inget DLC.

Så det enda vi får lära oss är att alla som försvarar SC och allt DLC har en egen definition på vad DLC är trots att det faller inom samma kategori som allt DLC till Evolve.

Problemet med Evolve var ju dock att du inte kunde få tillgång till monsterna/jägarna om du inte betalade; dvs, till skillnad från SC var materialet utlåst och för att kunna åtnjuta hela spelet var du tvungen att betala igen utöver kostnaden för spelet.

Medlem
Skrivet av Jaforfan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Roligt att alla som försvarar SC har olika definitioner på vad DLC är. Det bevisar ju bara det jag skrev tidigare.

Med din definition finns det nästan inga pre order DLC alls. Evolve är ett bra exempel där det inte finns ett enda DLC trots att spelet fått mycket kritik för mycket day one dlc. Betalar du pengar får du tillgång till monster, jägare och skins som REDAN finns i spelet. Det är alltså inget nedladdningsbart innehåll och därför inget DLC.

Så det enda vi får lära oss är att alla som försvarar SC och allt DLC har en egen definition på vad DLC är trots att det faller inom samma kategori som allt DLC till Evolve.

Problemet med Evolve var ju dock att du inte kunde få tillgång till monsterna/jägarna om du inte betalade; dvs, till skillnad från SC var materialet utlåst och för att kunna åtnjuta hela spelet var du tvungen att betala igen utöver kostnaden för spelet.

Det har du helt rätt i, Du kan inte få tag på något gratis i Evolve oavsett hur mycket du grindar vilket du kan göra i SC men mest troligt kommer det där 2500 dollar skeppet vara lätt att få tag på.

Oavsett hur man ser på saken är definitionen på DLC inte hur länge det tar att grinda fram något. Definitionen av DLC har varit i Evolves fall och i majoriteten av spelens fall att man får tillgång till några virtuella prylar mot betalning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Äntligen!

Tror du vi kan få en Pågatågs-DLC?
Komplett med fulla ungdomar som har varit i Köpenhamn.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

Äntligen!

Tror du vi kan få en Pågatågs-DLC?
Komplett med fulla ungdomar som har varit i Köpenhamn.

Jau, di hade int vaiit feil


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av abominable:

Hur tänker man när man släpper DLC till ett singleplayer-spel för dessa summor. Det lär ju inte dröja länge förrän allt finns gratis på TPB. Är tanken att man ska tjäna in allt på några få människor så resten kan ladda ner prylarna gratis? Känns som helt fel väg att gå. Detta får mig att vilja "pirata" den här skiten även fast jag vet att jag aldrig ens skulle installera spelet. Bara för att känna mig extra olydig.

Och innan bajsstormen drar igång och moralkakorna flyger åt alla håll, jag kan inte bry mig mindre om era åsikter kring piratkopiering. Fridens!

För dessa summor?
De flesta DLC till det här spelet ligger ju på normala dlcprisnivåer. Grejen folk inte verkar tänka på när det gäller det här spelet är att det finns MÅNGA DLC, släppta under flera år och att den enskilda användaren varken behöver, borde eller vill ha alla.

Vore jag tågnörd så skulle jag vilja leka lokförare på sträckan GBG-STHLM, kanske Falköping till Jönköping med. Säg att det skulle bli 2 DLC.
Sen klassiker som transsibiriska järnvägen kanske, har noll koll om det ens finns med i spelet eller som DLC.
Sen kan det finnas ett coolt tåg man alltid velat köra.

Men grundspelet har tåg och spår du kan leka med, sen köper man till några själv. Blir inte värre än ett vanligt spel med några DLC's.

Just eftersom att om man inte är bosatt i Boston så har man ingen lust att köpa en route i Boston för 13.99. Det är ju bara intressant för de som bor där.

Hade alla varit viktiga story-dlcs, eller bättre vapen i multiplay eller whatever så hade det varit förjävligt. Men när det gäller såna här valfria saker så anser jag det är bara bra att företaget spottar ur sig sånt.

Tänk t.ex. om GTA5 skulle börja släppa nya DLC-städer realistiskt gjorda efter riktiga städer. Släppa ett hundratal såna för 13euro styck.
Bra eller dåligt? Jag skulle älska det, om det fanns Grand Theft Falköping att köpa! Sen Grand Theft Albaquerque skulle jag ha noll lust att köpa eftersom det skulle vara samma gameplay, samma uppdrag, same old shit men bara i lite nya kvarter. Inte värt det. Men köra runt i staden man bor i och hatälskar, lätt värt 13 euro. Och det skulle inte bekomma mig det minsta vad den totala summan av alla städer skulle bli, för det är inte intressant.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av JRico:

Men skeppen i Star Citizen är ju inga DLC!
ALLT som du köper när du stödjer Star Citizen kan du istället skaffa genom att bara spela spelet.
Ska det vara så j"#¤%a svårt att fatta?

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

Skeppen du nu kan köpa för riktigt pengar har bara ett syfte, att bekosta utvecklingen av spelet och är tidsbegränsat. När spelet släppts kommer den här möjligheten att helt försvinna.

I min värld är ett DLC ytterligare innehåll som jag måste betala för och som EJ följde med när jag köpte spelet eller inte kan få tag på på nåt annat sätt.
Men jag kanske har fel?

När spelet släppts kan "vanliga" spelare köpa det för 400ish Kr och ha tillgång till allt precis som vilket MMO som helst.

Jag stör mig inte på att man granskar Star Citizen utan att man gör det på fel premisser.

Riktig frågor vore i så fall,
- Behöver CIG egentligen mer pengar?
- Varför har det tagit så lång tid (det utökade "scopet "medräknat)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Roligt att alla som försvarar SC har olika definitioner på vad DLC är. Det bevisar ju bara det jag skrev tidigare.

Med din definition finns det nästan inga pre order DLC alls. Evolve är ett bra exempel där det inte finns ett enda DLC trots att spelet fått mycket kritik för mycket day one dlc. Betalar du pengar får du tillgång till monster, jägare och skins som REDAN finns i spelet. Det är alltså inget nedladdningsbart innehåll och därför inget DLC.

Så det enda vi får lära oss är att alla som försvarar SC och allt DLC har en egen definition på vad DLC är trots att det faller inom samma kategori som allt DLC till Evolve.

Jag vet ingenting om Evolve, men för definitionen för DLC är ju simpel; det är extra nedladdningsbart innehåll du kan köpa (eller bara ladda ner, om tillägget är gratis) som du inte kan få tag i utan att just köpa det. Innehåll som inte ingår i det spel du köpt, utan som du måste pynta extra för att få tag i. En minivariant av expansion.

Star Citizens skepp är inte DLC.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marcus8958:

Du betalar för att få tillgång till ett tåg.
Du betalar för att få tillgång till ett skepp.

Nog får man vara värsta fanboyen om man är dum nog att inte fatta att det är DLC man betalar för. Att du sedan kan grinda månader i spelet för att få dig ett skepp som kostar 2500 dollar gör inte det till något annat än DLC.

DLC står för "downloadable content", alltså nedladdningsbart material. Det är alltså innehåll som inte följer med grundspelet.
Skeppen du kan köpa i SC kommer finnas redan från start när det släpps, vilket gör att det inte är DLC.

Roligt att alla som försvarar SC har olika definitioner på vad DLC är. Det bevisar ju bara det jag skrev tidigare.

Med din definition finns det nästan inga pre order DLC alls. Evolve är ett bra exempel där det inte finns ett enda DLC trots att spelet fått mycket kritik för mycket day one dlc. Betalar du pengar får du tillgång till monster, jägare och skins som REDAN finns i spelet. Det är alltså inget nedladdningsbart innehåll och därför inget DLC.

Så det enda vi får lära oss är att alla som försvarar SC och allt DLC har en egen definition på vad DLC är trots att det faller inom samma kategori som allt DLC till Evolve.

Jag vet ingenting om Evolve, men för definitionen för DLC är ju simpel; det är extra nedladdningsbart innehåll du kan köpa (eller bara ladda ner, om tillägget är gratis) som du inte kan få tag i utan att just köpa det. Innehåll som inte ingår i det spel du köpt, utan som du måste pynta extra för att få tag i. En minivariant av expansion.

Star Citizens skepp är inte DLC.

Då är det man kallar DLC i Evolve inte DLC för det är inte extra nedladdningsbart innehåll. I stort sett alla spel med pre order DLC är inte DLC med andra ord.

Tack för att du förtydligade det hela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av abominable:

Hur tänker man när man släpper DLC till ett singleplayer-spel för dessa summor. Det lär ju inte dröja länge förrän allt finns gratis på TPB. Är tanken att man ska tjäna in allt på några få människor så resten kan ladda ner prylarna gratis? Känns som helt fel väg att gå. Detta får mig att vilja "pirata" den här skiten även fast jag vet att jag aldrig ens skulle installera spelet. Bara för att känna mig extra olydig.

Och innan bajsstormen drar igång och moralkakorna flyger åt alla håll, jag kan inte bry mig mindre om era åsikter kring piratkopiering. Fridens!

För dessa summor?
De flesta DLC till det här spelet ligger ju på normala dlcprisnivåer. Grejen folk inte verkar tänka på när det gäller det här spelet är att det finns MÅNGA DLC, släppta under flera år och att den enskilda användaren varken behöver, borde eller vill ha alla.

Vore jag tågnörd så skulle jag vilja leka lokförare på sträckan GBG-STHLM, kanske Falköping till Jönköping med. Säg att det skulle bli 2 DLC.
Sen klassiker som transsibiriska järnvägen kanske, har noll koll om det ens finns med i spelet eller som DLC.
Sen kan det finnas ett coolt tåg man alltid velat köra.

Men grundspelet har tåg och spår du kan leka med, sen köper man till några själv. Blir inte värre än ett vanligt spel med några DLC's.

Just eftersom att om man inte är bosatt i Boston så har man ingen lust att köpa en route i Boston för 13.99. Det är ju bara intressant för de som bor där.

Hade alla varit viktiga story-dlcs, eller bättre vapen i multiplay eller whatever så hade det varit förjävligt. Men när det gäller såna här valfria saker så anser jag det är bara bra att företaget spottar ur sig sånt.

Tänk t.ex. om GTA5 skulle börja släppa nya DLC-städer realistiskt gjorda efter riktiga städer. Släppa ett hundratal såna för 13euro styck.
Bra eller dåligt? Jag skulle älska det, om det fanns Grand Theft Falköping att köpa! Sen Grand Theft Albaquerque skulle jag ha noll lust att köpa eftersom det skulle vara samma gameplay, samma uppdrag, same old shit men bara i lite nya kvarter. Inte värt det. Men köra runt i staden man bor i och hatälskar, lätt värt 13 euro. Och det skulle inte bekomma mig det minsta vad den totala summan av alla städer skulle bli, för det är inte intressant.

Många bra poänger, får väl erkänna mig "skolad" den här gången

1
Skriv svar