Star Citizen-skepp blir ditt för 10 000 kr

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av vbgbasse:

Ni negativa människor som bara kritiserar star citizen, 10 spänn på att det är ni som kommer kritisera star citizen när det väl är släppt för pay to win ^_^

Jag kritiserar inte spelet i sig då det absolut inte intresserar mig, det jag kritiserar är summan på ett skepp bara. Är ju bara rikemans tölpar med på tok för mycket pengar vid sidan om som har råd att snöra ut på sånt här.

Det är bra att priserna är höga. Spelet skulle bli sabbat om alla åkte runt med sitt eget gigaskepp. Sen att det bara är rikemanstölpar som har råd är väl heller inget problem. De flesta som klagar på sånt är samma människor som röstar på rikemanstölparnas partier som gör att de kan fortsätta leva på att andra arbetat åt dem. På eget arbete blir ingen rik.

Inaktiv
Skrivet av motionfield:

Scopet har växt så enormt mycket. De jobbar ju fortfarande på många grundläggande system för att få slutvisionen i mål. De skulle ha släppt ett mindre spel först fokuserat på kampanj och sedan byggt vidare med olika moduler. Det kommer ta minst 10 år totalt att realisera nuvarande vision. 90 miljoner räcker då inte långt. Det är mindre än vad som läggs på ett cod.

Oj 10 år? Undrar hur Star Citizen står sig mot andra spel om 10 år.

Riskerar ju att bli som med DayZ, lovar guld och gröna skogar men innan spelet ens är färdigt är det redan passé.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Oj 10 år? Undrar hur Star Citizen står sig mot andra spel om 10 år.

Riskerar ju att bli som med DayZ, lovar guld och gröna skogar men innan spelet ens är färdigt är det redan passé.

Med ett bra koncept och kontinuerliga uppdateringar så kan det utan problem stå sig i 10 år. Kolla på Eve Online eller World of Warcraft.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av vbgbasse:

Ni negativa människor som bara kritiserar star citizen, 10 spänn på att det är ni som kommer kritisera star citizen när det väl är släppt för pay to win ^_^

Jag kritiserar inte spelet i sig då det absolut inte intresserar mig, det jag kritiserar är summan på ett skepp bara. Är ju bara rikemans tölpar med på tok för mycket pengar vid sidan om som har råd att snöra ut på sånt här.

Om du nu är ju avundsjuk på människor med en "stor & fin" inkomst, tänk över 30 efter skatt.

Dra ditt arsle till skolan, utbilda dig under 5 år, jobba i 10 och sedan är du där själv.
Det är alltid lättare att ligga på sofflocket, dricka bärs på helgerna och svära över hur jävligt det är att jobba på lager och hur lite man tjänar.
Alla har val här i livet, var inte bitter för att andra har mer driv än dig.

Medlem

Har dom inte tillräckligt med pengar?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av nollgrader:

Ni verkar haka upp er på det här, FZ. Får man fråga varför?

Nyhetsvärdet i nytt rekord vad det nya skeppet kostar är ganska stort. Många som är intresserade och kommenterar osv.

Är det konstigt att de skriver nyheter om det som har störst nyhetsvärde?

Medlem

Föreslår att alla ni som plockar siffror och datum ur röven kontrollerar era fakta om kickstartern på följande länk: Man behöver liksom inte gissa på internätet:

https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/descrip...

Medlem
Medlem
Skrivet av Ahris:

Föreslår att alla ni som plockar siffror och datum ur röven kontrollerar era fakta om kickstartern på följande länk: Man behöver liksom inte gissa på internätet:

https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/descrip...

Föreslår att du inte länkar till för länge sedan utdaterad information.

Planerna som gällde Kickstarter-kampanjen på 500 000 USD (totalt 2 miljoner insamlat då) for ut genom fönstret så det stod härliga till tack vare betydligt större budget, vilket i sin tur öppnade för ett mycket större och bättre spel.

Det här är förstås inga nyheter för alla som följt projektet sedan början av 2013. All information går att hitta rätt enkelt på hemsidan.

Om du vill veta vad aktuell status är idag så är det bara att ta sikte på t ex den här sidan och länkarna där som leder vidare till övrig information:

https://www.robertsspaceindustries.com/project-status

Om du undrar över hur det går på utvecklingsfronten så kan jag rekommendera t ex senaste 4-5 månadsrapporterna. Det händer en hel så de är rätt omfattande. Bunkra med något gott att dricka och sätt på favoritplattan. Det kan behövas för det tar en bra stund att läsa igenom varje rapport.

Vanliga gamers ska inte kasta ut pengar på ett spel tycker jag, det kvittar hur bra det är. Någon måtta får det vara. Det är bättre att lägga de pengarna på sitt eget liv. Det kommer alltid tillfällen när man behöver det.

Många spelutvecklare börjar lida av hybris.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Ahris:

Föreslår att alla ni som plockar siffror och datum ur röven kontrollerar era fakta om kickstartern på följande länk: Man behöver liksom inte gissa på internätet:

https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/descrip...

Föreslår att du inte länkar till för länge sedan utdaterad information.

Planerna som gällde Kickstarter-kampanjen på 500 000 USD (totalt 2 miljoner insamlat då) for ut genom fönstret så det stod härliga till tack vare betydligt större budget, vilket i sin tur öppnade för ett mycket större och bättre spel.

Det här är förstås inga nyheter för alla som följt projektet sedan början av 2013. All information går att hitta rätt enkelt på hemsidan.

Om du vill veta vad aktuell status är idag så är det bara att ta sikte på t ex den här sidan och länkarna där som leder vidare till övrig information:

https://www.robertsspaceindustries.com/project-status

Om du undrar över hur det går på utvecklingsfronten så kan jag rekommendera t ex senaste 4-5 månadsrapporterna. Det händer en hel så de är rätt omfattande. Bunkra med något gott att dricka och sätt på favoritplattan. Det kan behövas för det tar en bra stund att läsa igenom varje rapport.

Kollade på länken, det är ju inte mycket som är klart För 90 miljoner spänn... En hangar, en "social modul" något slags pvp läge... Är det som de ville ha 2 miljoner för klart än?

Jag förstår hypen, om de lyckas med detta kommer det säkert vara ett riktigt bra spel... Men med tanke på cashen dom bränt och vad backarna fått tillbaka än så länge så.... nja får dålig smak i munnen.

Medlem
Skrivet av zliddret:

förstår absolut inte varför man skulle vela få för sig att punga ut denna summa, folk med jävligt mycket pengar kan möjligtvis kasta ut denna summa, men inte någon som sitter med en lön som är kring 10.000 - 15.000 som är en rätt standard lön.

Umm, det var 20 år sedan 10-15.000 kunde klassas som standardlön.
Men oavsett så är det sjukt att folk kan betala 10k för ett ingame skepp, dessutom i ett spel som ännu inte är släppt.

Medlem

Tidernas största dlc pumpande titel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker det är tråkigt att en gamingsida använder lätt provokativa rubriker som clickbaits. Speciellt för ett 100% PC spel vilket är nåt som vi gamers inte är bortskämda med. (Ett spel som bevisligen snart 1 miljon spelare vill ha och varit beredda att betala för)

Jag noterar att Bluesnews gör samma sak och deras Star Citizen nyhet har fått mer kommentarer än ALLA deras nyheter sammantaget denna vecka. Så jag är inte förvånad. Besviken men inte förvånad.

KoP
Medlem

För att det rör sig om skrattretande summor som i ögonen hos en normalfuntat person ter sig absurda?

Medlem

De blir så lurade på pengar. Jag är skeptisk om ens spelet släpps.

Inaktiv

Hur vet jag att Chris har ärliga avsikter? Man kan SE på han att han vill skapa ett eget universum och glömma den sterila och korkade värld vi lever i. Det syns och jag är likadan. Sen att han är en klantskalle med lätt hybris och inte kan styra stora projekt är en annan sak. Jag är likadan..

Redaktör
Skrivet av nollgrader:

Ni verkar haka upp er på det här, FZ. Får man fråga varför?

Nyhetsvärdet. Det här intresserar många läsare. Vi har även skrivit ett helt gäng nyheter om hur mycket Star Citizen dragit in.

Skrivet av JRico:

Tycker det är tråkigt att en gamingsida använder lätt provokativa rubriker som clickbaits. Speciellt för ett 100% PC spel vilket är nåt som vi gamers inte är bortskämda med. (Ett spel som bevisligen snart 1 miljon spelare vill ha och varit beredda att betala för)

Jag noterar att Bluesnews gör samma sak och deras Star Citizen nyhet har fått mer kommentarer än ALLA deras nyheter sammantaget denna vecka. Så jag är inte förvånad. Besviken men inte förvånad.

Jag tycker inte den här rubriken är provokativ - de säljer ju faktiskt ett skepp för nära 10 000 kr, vilket är anmärkningsvärt mycket pengar. Och som sagt, det intresserar många spelintresserade, inte minst för att många betalat för spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nollgrader:

Ni verkar haka upp er på det här, FZ. Får man fråga varför?

Nyhetsvärdet. Det här intresserar många läsare. Vi har även skrivit ett helt gäng nyheter om hur mycket Star Citizen dragit in.

Skrivet av JRico:

Tycker det är tråkigt att en gamingsida använder lätt provokativa rubriker som clickbaits. Speciellt för ett 100% PC spel vilket är nåt som vi gamers inte är bortskämda med. (Ett spel som bevisligen snart 1 miljon spelare vill ha och varit beredda att betala för)

Jag noterar att Bluesnews gör samma sak och deras Star Citizen nyhet har fått mer kommentarer än ALLA deras nyheter sammantaget denna vecka. Så jag är inte förvånad. Besviken men inte förvånad.

Jag tycker inte den här rubriken är provokativ - de säljer ju faktiskt ett skepp för nära 10 000 kr, vilket är anmärkningsvärt mycket pengar. Och som sagt, det intresserar många spelintresserade, inte minst för att många betalat för spelet.

Däremot så antyder artikeln att skeppet i sig kostar enbart 10k.. och visar inte alls att det finns billigare lättare versioner..
Dagens media, I guess..

OBS, nej. Jag försöker inte vara en allsdömmande och tycker inte hela artikeln är fel osv osv..
Dock fick titeln mig att reagera lite


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Redaktör
Skrivet av alle090:

Däremot så antyder artikeln att skeppet i sig kostar enbart 10k.. och visar inte alls att det finns billigare lättare versioner..
Dagens media, I guess..

Det tänkte jag inte på. Skrev först "Lyxigt Star Citizen-skepp...", men strök sen första ordet eftersom det inte speglar vad det handlar om. Samtidigt säger ju "ditt" att det handlar om ett skepp.


signatur
Medlem

$1000 är fickpengar i vissa kretsar och sammanhang. Kan kännas extremt dyrt och vansinnigt för gemene man, men speglar väl att även spelmarknaden består av köpstarka individer och yngre utan betydlig inkomst. Han skulle säkert kunna sälja skepp för $10 000.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av alle090:

Däremot så antyder artikeln att skeppet i sig kostar enbart 10k.. och visar inte alls att det finns billigare lättare versioner..
Dagens media, I guess..

Det tänkte jag inte på. Skrev först "Lyxigt Star Citizen-skepp...", men strök sen första ordet eftersom det inte speglar vad det handlar om. Samtidigt säger ju "ditt" att det handlar om ett skepp.

Haha. Det är väldigt svårt att få fram en rättvis titel som alla förstår utan att ha kravet om att de ska veta något om spelet..
Jag tänkte mer på att värsting versionen kostar 10k varav naken versionen av skeppet kostar 3,5k. Därav att saninngen är att en version av skeppet kostar 10k och du har alternativ till 3,k varianten. Skillanden är vad du får med skeppet ifrån början.

men som skrivet, jag är väl lite petig kanske


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Rätta mig om jag har fel, men prissättningen handlar väl om mer om att ge stålar till utvecklingen än själva skeppen, då alla skepp ska gå att få tag i in-game?

Mycket tyder i och för sig på att Chris Roberts redan har kosing så det räcker för 10 Star Citizen, och att han helt enkelt är för inkompetent för att hantera de pengar folk redan skickat.

Man bör ej missta sig, köper man det här skeppet går det troligtvis till en vattensäng åt Chris snarare än utvecklingstid.

Quake-konnässsör

I slutändan är det ändå tid man köper, på ett sätt. Det är som det är förklarat ett par gånger i lite olika trådar, att alla skepp går att både köpa för in-game valuta eller skapa själv med material som du samlar.

Men hur lång tid tar det att skapa detta skepp? Hur värderar du din egen tid?

Känslan kan vara helt underbar om man kämpar för att bygga ihop ett skepp från grunden med hjälp av sin organisation, oberoende storlek. Det kan vara lika roligt att få bygga ihop en Aurora som en Idris

Om man nu har köpt varje skepp så kan det kännas lite tomt och målen i spelet kanske blir färre som organisationen har att kämpa för. Men än så länge vet man kanske inte hur lång tid det tar att bygga ihop ett skepp. Men kommer bli intressant i vilket fall.

Man kan dra några likheter med till exempel World of Tanks, där du kan spela för att låsa upp alla stridsvagnar genom att lägga ner tid och spela matcher några kvällar i veckan. Men om man vill komma upp till en viss stridsvagn eller tier snabbt, så kan man spendera sina hård förtjänade pengar och köpa sig sin väg upp till önskad stridsvagn. Nu kanske det är att summorna är ganska långt ifrån varandra, har själv inte undersökt hur mycket det skulle kosta för att köpa sig sin väg från tier 1 till tier 10 på World of Tanks

Medlem
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av Sisyr:

Rätta mig om jag har fel, men prissättningen handlar väl om mer om att ge stålar till utvecklingen än själva skeppen, då alla skepp ska gå att få tag i in-game?

Mycket tyder i och för sig på att Chris Roberts redan har kosing så det räcker för 10 Star Citizen, och att han helt enkelt är för inkompetent för att hantera de pengar folk redan skickat.

Man bör ej missta sig, köper man det här skeppet går det troligtvis till en vattensäng åt Chris snarare än utvecklingstid.

Mja, Jag är en av dem som lägger ner en fin kosing på spelet. Och vad jag ser, läser och får en uppfattning av är att man har inte överdrivet med pengar för att klara sig efter release. De har ändå 4 Studios samt några som har blivit nyligen nedlagda, samt en ej bekräftad arbetskraft på ca 280 personer, då både inhouse in konsult jobb o dylikt.

Sedan har vi alla licenser och tjänster (även då Star Citizen räddad många av de tjänsterna som de anväder, te.x Google Data, CryEngine osv) , och då ska pengarna räcka till efter spelets release också för att hålla upp CIG tills de kan överleva på Star Citizens Inkomst som i sig inte är 100% bekräftad.

Men ja, de har haft gott om pengar, som en obekräftad tröst för mig och andra har en person person ifrån Quantic Dream uttalats sig om att CIG har en budget som räcker till sommar 2017. Vilket inte är så lång tid alls räknat med hur det ligger till.

Samt att som du säger, Chris är inte en producer och har nog inte vana alls med ekonomi så tabbar har skett och kommer ske.

Personligen så tror jag inte de ligger inte till men de ska inte slappna av än då hela derast inkomst bygger på att de bevisar att de kommer framåt med spelet.


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Chris Roberts och grabbarna is at it again, helt sjukt!

Medlem

Ett rymdskepp i ett ofärdig spel är inte värt 10000. Ett rymdskepp i ett färdigt spel är inte värt 50000-85000 heller (Entropia Universe).

Mer realistisk prissättning tack.

Medlem
Skrivet av Nunk:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Ahris:

Föreslår att alla ni som plockar siffror och datum ur röven kontrollerar era fakta om kickstartern på följande länk: Man behöver liksom inte gissa på internätet:

https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/descrip...

Föreslår att du inte länkar till för länge sedan utdaterad information.

Planerna som gällde Kickstarter-kampanjen på 500 000 USD (totalt 2 miljoner insamlat då) for ut genom fönstret så det stod härliga till tack vare betydligt större budget, vilket i sin tur öppnade för ett mycket större och bättre spel.

Det här är förstås inga nyheter för alla som följt projektet sedan början av 2013. All information går att hitta rätt enkelt på hemsidan.

Om du vill veta vad aktuell status är idag så är det bara att ta sikte på t ex den här sidan och länkarna där som leder vidare till övrig information:

https://www.robertsspaceindustries.com/project-status

Om du undrar över hur det går på utvecklingsfronten så kan jag rekommendera t ex senaste 4-5 månadsrapporterna. Det händer en hel så de är rätt omfattande. Bunkra med något gott att dricka och sätt på favoritplattan. Det kan behövas för det tar en bra stund att läsa igenom varje rapport.

Kollade på länken, det är ju inte mycket som är klart För 90 miljoner spänn... En hangar, en "social modul" något slags pvp läge... Är det som de ville ha 2 miljoner för klart än?

Jag förstår hypen, om de lyckas med detta kommer det säkert vara ett riktigt bra spel... Men med tanke på cashen dom bränt och vad backarna fått tillbaka än så länge så.... nja får dålig smak i munnen.

Jag förstår vad du menar. Det var därför jag föreslog att ta en titt på månadsrapporterna, då inser man snabbt att det är bra drag i utvecklingen och pengarna ser faktiskt ut att användas rätt väl än så länge.

Det man kan göra är att påminna sig om att det är ett ganska stort spel som är under utveckling. Andra spel i samma storlek tar lugnt 4-5 år eller mer att utveckla, och då har spelutvecklarna ofta redan en färdig organisation med genomarbetade processer.

CIG har hållit på i runt 2,5 år nu och en stor del av första året gick åt till att bygga upp organisationen och fylla platserna med rätt folk. Samtidigt har de varit väldigt transparenta och gett oss mängder med material och information. Det är rätt unikt - jämför med vilket annat storspel som helst. Om till exempel utvecklingen av Skyrim hade startat samtidigt med Star Citizen så hade vi ännu inte fått se en enda pixel av Skyrim, trots att Bethesda hade runt 100 utvecklare i projektet redan från start, inklusive flera seniorutvecklare med lång erfarenhet. Vi skulle faktiskt inte ha fått se de första skärmbilderna av Skyrim förrän tidigast sommaren 2016.

Det är sånt man gärna kan ta och fundera på när någon gapar "vaporware" eller "de blir ju aldrig klara". Har märkt att de som gnäller ofta varken känner till utvecklingshistoriken (för SC och även andra spelprojekt) eller har någon vidare koll på spelutveckling generellt.

Medlem
Skrivet av alle090:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av Sisyr:

Rätta mig om jag har fel, men prissättningen handlar väl om mer om att ge stålar till utvecklingen än själva skeppen, då alla skepp ska gå att få tag i in-game?

Mycket tyder i och för sig på att Chris Roberts redan har kosing så det räcker för 10 Star Citizen, och att han helt enkelt är för inkompetent för att hantera de pengar folk redan skickat.

Man bör ej missta sig, köper man det här skeppet går det troligtvis till en vattensäng åt Chris snarare än utvecklingstid.

Mja, Jag är en av dem som lägger ner en fin kosing på spelet. Och vad jag ser, läser och får en uppfattning av är att man har inte överdrivet med pengar för att klara sig efter release. De har ändå 4 Studios samt några som har blivit nyligen nedlagda, samt en ej bekräftad arbetskraft på ca 280 personer, då både inhouse in konsult jobb o dylikt.

Sedan har vi alla licenser och tjänster (även då Star Citizen räddad många av de tjänsterna som de anväder, te.x Google Data, CryEngine osv) , och då ska pengarna räcka till efter spelets release också för att hålla upp CIG tills de kan överleva på Star Citizens Inkomst som i sig inte är 100% bekräftad.

Men ja, de har haft gott om pengar, som en obekräftad tröst för mig och andra har en person person ifrån Quantic Dream uttalats sig om att CIG har en budget som räcker till sommar 2017. Vilket inte är så lång tid alls räknat med hur det ligger till.

Samt att som du säger, Chris är inte en producer och har nog inte vana alls med ekonomi så tabbar har skett och kommer ske.

Personligen så tror jag inte de ligger inte till men de ska inte slappna av än då hela derast inkomst bygger på att de bevisar att de kommer framåt med spelet.

Det behöver verkligen inte misslyckas, men som du sa är Chris Roberts ingen producer vilket gör att hans namn inte borde betyda något när det gäller spelets kvalitét. Det känns som att folk är väldigt nostalgiska över hans gamla spel utan att insé att 1: De befinner sig i två helt olika perioder i spelvärden och 2: Han inte spelar samma roll i spelutvecklingen då spel görs helt annorlunda idag.

Som moddare själv, och efter att ha sett många mod-lag åstadkomma otroliga saker på betydligt kortare tid än 2,5 år, har jag svårt att se hur pengarna används effektivt då vad de visat har varit undermåligt och alltid med betoning på "work in progress".

Hur som helst vet jag inte särskilt mycket om administrativa kostnader, så jag kanske är ute och cyklar.Men om en studio får $2,134,374 att jobba med, borde de kanske kunna imponera med nåt mer än en klase rymdskepp som dessutom frilansare utanför studion har gjort.

12
Skriv svar