World of Warcraft-filmen är på gång

Robot
Medlem
World of Warcraft-filmen är på gång

Kommer bli av! Gå Raimi!

Moderator | Testpilot

Gillar inte WoW, eller så mycket av warcraft överhuvudtaget men tror faktiskt filmen kan bli sevärd xD


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Jag tänker på den gamla Dungeons & Dragons-serien, fast episk.


signatur
Medlem

fyfan vad kass den kmr bli

Medlem

Bara för att det är blizzard, så kommer inte filmen bli bäst. Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

Man ska vara otroligt kreativ och lyckas. Inte nog med att du ska ha rätt skådespelare, du ska lyckas med manus, känslan och miljön. Och Sam Raimi är ju inte direkt någon bra regissör/skådis. Bara titta på hans tidigare verk.

World of warcraft filmen kommer floppa, känns som det kommer bli en B-film.

Medlem

en WoW film??? låt mig gissa dom kommer filma på en dataskärm då en WoW lirare spelar.:O

Inaktiv
Skrivet av unoR:

Bara för att det är blizzard, så kommer inte filmen bli bäst. Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

Man ska vara otroligt kreativ och lyckas. Inte nog med att du ska ha rätt skådespelare, du ska lyckas med manus, känslan och miljön. Och Sam Raimi är ju inte direkt någon bra regissör/skådis. Bara titta på hans tidigare verk.

World of warcraft filmen kommer floppa, känns som det kommer bli en B-film.

Mycket möjligt att det kommer floppa då jag verkligen håller med om att det krävs enorm kreativitet osv men att det skulle räknas som en B-film kan jag inte hålla med om.

Medlem
Skrivet av zleck129:

en WoW film??? låt mig gissa dom kommer filma på en dataskärm då en WoW lirare spelar.:O

Läs nyheten...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

asssså kan de inte bara göra en pre-renderd film ? fy fan den skulle bliiiiiiiiiiiiii epiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiic

Medlem
Medlem

CGI film snälla, förstör inte med skådespelare som inte liknar karaktärerna

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av unoR:

Bara för att det är blizzard, så kommer inte filmen bli bäst. Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

Man ska vara otroligt kreativ och lyckas. Inte nog med att du ska ha rätt skådespelare, du ska lyckas med manus, känslan och miljön. Och Sam Raimi är ju inte direkt någon bra regissör/skådis. Bara titta på hans tidigare verk.

World of warcraft filmen kommer floppa, känns som det kommer bli en B-film.

Mycket möjligt att det kommer floppa då jag verkligen håller med om att det krävs enorm kreativitet osv men att det skulle räknas som en B-film kan jag inte hålla med om.

Det beror på hur man definerar en B-film.

Medlem

Vadå datoranimerad film?

Blizzard har väl ändå sagt att långilmen skulle vara live-action. Alltså riktiga levande människor av kött och blod som skådisar, inte datoranimerat!!

Eller har de ändrat sig på senare år? Hoppas det...!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Filmen kommer nog bli bättre än Avatar iaf, hoppas bara den inte kommer om för många år.

Inaktiv
Skrivet av Fujiwara:

Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

James Bond: Goldeneye?

Medlem
Skrivet av unoR:

Film > Spel

http://trevorpresiloski.com/wp-content/uploads/2009/04/golden...

Edit: Jag var viss någon minut för slö där

Inaktiv
Skrivet av MooDHooDs:
Skrivet av unoR:

Film > Spel

http://trevorpresiloski.com/wp-content/uploads/2009/04/golden...

Edit: Jag var viss någon minut för slö där

Men ack så sant. Helt underbart spel, folk glömmer det alldeles för ofta.

Medlem

hmm säga att Sam Raimi dålig regissör är bara korkat vem som nu sa det,

han har gjort många bra rullat ,visst även dåliga, dock så tror jag inte det blir avatar kvalitet.
Är ju John Norris , o hans företag har varit inblandad i andra bra effekt rullar.
ex i am legend ,the mist


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hmm säga att Sam Raimi dålig regissör är bara korkat vem som nu sa det,

han har gjort många bra rullat ,visst även dåliga, dock så tror jag inte det blir avatar kvalitet.
Är ju John Norris , o hans företag har varit inblandad i andra bra effekt rullar.
ex i am legend ,the mist

Stort fan av Spider-Man antar jag? Han regisserade 2 och 3. Total värdelösa uppföljare till 1an. Han har inte alls gjort något bra, han har spelat rollen som bondpojk i Xena - the warrior princesse.

I Am Legend är ju en totalt misslyckad rulle. Visst, pojkar i 15års åldern tycker den är frän. Lika som Never Back Down, dom är inte bra, dom bara drar till sig den yngre publiken som inte förstår bättre.

Han är dålig skådis, och regissör.

Inaktiv

World of Warcraft - Spelet
World of Warcraft - Filmen?
World of Warcraft - Serien(10 säsonger)

Medlem

Ge mig en starcraft film istället för fan! Eller en Warcraft film med historien om Arthas!

Annars kan det kvitta!

och dom som spelar WoW lär inte se filmen för dom lär väl vara upptagna med att levla upp sin karaktär och raida grottor och slott.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har Chris Metzen något att göra med storyn så kommer det garanterat bli en sevärd film.

Medlem

Hoppas filen blir bra, de har i alla fall anlitat folk som kan sin sak.


signatur

Metal is best served heavy.

sai
Medlem

Kommer nog se bra ut. Är något bekymrad över storyn. SC2-trailern var bra ända till Raynor sa något i stil med "some things are just worth dying for" och det kändes så B. Såna små saker kan helt förstöra känslan i en story.

Medlem

kommer warcraft filmen bli otäcknad eller tecknad?

Edit: Menar då animerat, kanske det låter bättre


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

ni vet att vi pratar om företaget som inte släpper ett jävla skit om dom inte är nöjd med det.

Medlem

om den är ens när på lika bra som videon ovanför så kommer den att ÄGA!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

BIO för mig iaf.

Medlem

Faktiskt hellre Star Craft, mycket intressantare story

12
Skriv svar