Kommande Witcher 3-patch är "massiv", förbättrar prestandan

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:

ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.

Saker som rök, draw distance, particle effects, ao, bloom är saker som inte behöver optimeras mer än minska värdet för att få det att funka på konsol.
Det kan hända att det behövs mindre optimeringar om tex. particle effects ser galet fel ut men det hindrar inte att man lägger in en slider som tillåter att du ska på PC kunna öka antalet partiklar till 2-4 gånger antalet.

När man pratar om optimering från PC till konsol för att få spelen att flyta bättre. Som tex. mindre polygoner på modellerna och tar bort en del texturer som specular maps osv.

nu vet jag inte vad du försöker säga här. men så här kan jag säga. skulle det vara så enkelt som du får det att låta. varför finns det inget rätt sorts spel som har det så? jo, för det är inte så enkelt. varför kan jag bara spekulera i. men så är det iaf.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:

ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.

Saker som rök, draw distance, particle effects, ao, bloom är saker som inte behöver optimeras mer än minska värdet för att få det att funka på konsol.
Det kan hända att det behövs mindre optimeringar om tex. particle effects ser galet fel ut men det hindrar inte att man lägger in en slider som tillåter att du ska på PC kunna öka antalet partiklar till 2-4 gånger antalet.

När man pratar om optimering från PC till konsol för att få spelen att flyta bättre. Som tex. mindre polygoner på modellerna och tar bort en del texturer som specular maps osv.

nu vet jag inte vad du försöker säga här. men så här kan jag säga. skulle det vara så enkelt som du får det att låta. varför finns det inget rätt sorts spel som har det så? jo, för det är inte så enkelt. varför kan jag bara spekulera i. men så är det iaf.

Har du aldrig spelat ett spel på PC där det bland annat finns sliders för saker jag nämner?

EDIT:


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

W3 fick mig o halvt garva mig till hjärtsnörp.. Den där efterblivna hästen.. Full galopp över ett krön, hästen lättar på alla fyra, när man sen ska ta mark så får hästen framåtvikt som heter duga.. Med resultatet att hästfan springer på frambenen(hovarna) och bakhaserna sprattlar som själva fan pekandes rakt upp... Mest efterblivna o fulaste jag sett efter den där goatsimulator...haha och så roligt..rofl

Witcher 3 advanced Horse simulator nästa?:-P

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av k3m:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Propy:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av walter_iego:

Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.

Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.

Det visste jag inte. Exempel?

Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...

Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)

Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.

Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.

Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.

CDPR meddelade klart och tydligt bara dagar innan release att "Grafiken är inte nedgraderad, köp och se själva" medan de fortfarande visade upp screens och trailers i nivå med E3-materialet. Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna. Falsk marknadsföring så det skriker om det.

ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.

De nedgraderade mer än bara röken i spelet... Allt från ljus, gräs, hairworks, rök, draw distance etc...

https://www.youtube.com/embed/bX_WePhiYHE

alltså som jag sa. jämförelserna visar blandat. på vissa ställen är det bättre grafik på släppta versionen och även tvärtom samt lika på sina ställen(ej exakt). jag tolkar att RED inte ljög. de sa att de trimmat grafiken och att vi skulle bli nöjda med grafiken. däremot så teg de att de dragit ner på vissa grafiska effekter för att få spelet att fungera(30 fps) före släpp. och vad gäller modverktyget(ultimata) så kommer det nog vad det lider. de vågar nog inte släppa det ännu pga olika faktorer

Jag äger ej The Witcher 3 ännu. Men det var lite utav en besvikelse då det kommer till det grafiska av det jag har sett sen 2013. Väntar på enhanced edition inklusive alla DLC i ett paket. Det är definitivt inget fult spel såhär i efterhand, men inte lika snyggt som det var 2013. Skillnaderna är rätt stora många gånger visat sida vid sida. Storyn lär leverera så som de har gjort med de tidigare spelen skulle jag tro. Är inte besviken på storyn i de två andra spelen. Jag är väldigt glad över att det inte är några release problem så som Rocksteady Studios/Warner Brothers gjorde med Batman Arkham Knight.

Alla dessa demofilmer och pre-alpha gameplays med den snyggare grafiken spelat på en monster till PC är bara väldigt taskigt att göra mot precis alla kunder. Det är falsk marknadsföring och det borde ändras på väldigt snart. Volkswagen och Audi råkar väldigt illa ut när de fuskar med siffror då det kommer till utsläpp, men inte spelföretag och spelutgivare då det kommer till vad spelet ska leverera då det kommer till grafik.

Medlem
Medlem

Det är omöjligt för utvecklarna (alla) att visa något över huvud taget innan spelen släpps idag.

För om du ändrar grafikstil (Borderlands) eller optimerar för att världen måste kunna strömma på konsol och PC (witcher 3) så blir du anfallen.

Gör man bara rum eller en del av en värld med t.ex. place-holder AI och sådant så får du massor av resurser över för grafik och då grafikerna inte har annat för sig än att få saker att se snyggt ut så blir det jävligt snyggt just då.

Sedan plockar du på Gameplay, terrain streaming, Item-tracking och allt annat som kräver resurser så måste du skala ned på vissa saker.

Visst ser det annorlunda ut, Geralt byter t.ex. frisyr också.

Men det är fortfarande jävligt snyggt.

Medlem

Folk är så grafik kåta av sig att dom inte tänker riktigt klart, ja dom sänkte grafiken innan släpp. Men så jävla mycket är det inte som folk påstår, spelet ser ruggigt bra ut fortfarande.

Bara en massa gråt för inget alls, man kan inte få alltjämt som man vill, och CDPR sänkte ju av en anledning, men det slutade ni väl att lyssna på utan börja tjura direkt ni läste och hörde om sänkt grafik.

12
Skriv svar