World of Warcraft-filmen är på gång

Medlem
Skrivet av sai:

Kommer nog se bra ut. Är något bekymrad över storyn. SC2-trailern var bra ända till Raynor sa något i stil med "some things are just worth dying for" och det kändes så B. Såna små saker kan helt förstöra känslan i en story.

Han säger:

And i know... Some things.... Are worth fighting for.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hade hellre sett en Starcraft film då jag anser storyn vara mer intressant.

Men som nån redan sagt, blir det en B-film kommer Blizzard att skrota det. Vi har inget att vara rädda för. ( om nu inte regissören går rogue pga just detta )


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Ni som säger att de vet att filmen kommer bli helt värdelös och spelbaserade filmer aldrig blir bra måste tänka efter och förstå att det är Blizzard vi pratar om. Och som ni borde veta så har Blizzard aldrig släppt en dålig produkt.
Visst ni kan säga att ni inte gillar deras spel men att säga att dom är dåliga är helt befängt.

Medlem

Det är blizzard denna film kommer nog fan ta publiken med storm !!!!! världens bästa bolag som gör att för att ge oss gamer vad vi vill ha visst kalla wow skit och tråkigt men det är fan inte ett dåligt spel inte diablo sc-1-2 blizzard leverar och det är det som gjort dom stora

inte en WoW film -_- wow förstörde så mycket av warcraft loren men men vill se vill man ju.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Räcker dom bara kopierar tales of the past III och dom har en oskarvinnare.

Dom kommer lyckas är jag iaf 100 på går inte att misslyckas, Det är svårare att göra sammanfattad lore, i ett spel än göra handling m.m i film.

Mycket svårare må jag lovar speciellt i löpande band med 3 expansioner.

Så kan ju garantera en klockren film!

Medlem

Sugigt att dom blandar in riktiga skådisar. Dom borde bara göra en 2hr renderad sekvens som den vi såg ovan, fast med ännu mer pimpad renderingsfarm och 1080p upplösning.

Vidare så behöver inte Blizz hjälp med sina filmer. Jag tyckte fan Spider Man sög. It better be fucking epic, annars blir jag tvungen att distansiera mig från ett av mina favorituniversum. And that would fucking kill.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Fujiwara:

Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

James Bond: Goldeneye?

Och LEGO: Star Wars Det finns en hel del bra spel baserat på filmer och tvärtom, det är bara de att man sällan tänker på de. Goldeneye va ju de bästa spelet på N64

sai
Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av sai:

Kommer nog se bra ut. Är något bekymrad över storyn. SC2-trailern var bra ända till Raynor sa något i stil med "some things are just worth dying for" och det kändes så B. Såna små saker kan helt förstöra känslan i en story.

Han säger:

And i know... Some things.... Are worth fighting for.

OK... fortfarande lika B.

Medlem

Skräp, de skulle gjort den helt animerad istället det skulle bli så himla mycket bättre.

Medlem

Warcraft var ju ändå rätt bra en gång i tiden. Sen kom starcraft, och då fick något snille för sig att warcraft 3 skulle ha samma story. Arthas = Kerrigan. Att spela WC3 kampanjerna var som att uppleva starcraft igen, fast i annan kostym.

Hade gärna sett James Cameron göra en Starcraft film. Men antar att det är en dröm.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Warcraft var ju ändå rätt bra en gång i tiden. Sen kom starcraft, och då fick något snille för sig att warcraft 3 skulle ha samma story. Arthas = Kerrigan. Att spela WC3 kampanjerna var som att uppleva starcraft igen, fast i annan kostym.

Hade gärna sett James Cameron göra en Starcraft film. Men antar att det är en dröm.

Du har rätt om Arthas och Kerrigan. Sen också Lich King och Overmind. Båda är allsmäktiga och kan inte röra på sig, Overmind en organisk byggnad, Lich King ett armor set.

Enda skillnaden är att Lich King tog över Arthas och överlevde medans Overmind dog och Kerrigan tog över the Swarm. Och att dom är motsatt kön förstås. och en i framtiden och en i forntiden.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dessa 2 gör filmen:

http://www.imdb.com/name/nm0868219/
http://www.imdb.com/name/nm0634240/

Plus dessa som gör musiken:

http://www.imdb.com/name/nm0413011/
http://www.imdb.com/name/nm0001877/

Då jävlar snackar vi film tror jag, Sam är inte så pjokig men är han inte lite copy paste på senare år? Bara vi slipper se detta när (eller liknande)Arthas greppar svärdet

http://www.youtube.com/watch?v=CLqsdPUfnno
http://www.youtube.com/watch?v=OQ9r8dE7_iY&NR=1

Inaktiv

Tycker de hade varit bättre om Hugo Boll hade ggjort filmen

Medlem
Skrivet av odd:

Tycker de hade varit bättre om Hugo Boll hade ggjort filmen

Uwe?


signatur

woop woop

Medlem

Smaken är som baken, men jag tycker knappast man kan kalla sam Raimi för kass.

30 Days of Night, The Evil Dead I och II, Drag Me to Hell, Army of Darkness, For Love of the Game, Darkman. Är några rullar han varit inblandad i som jag tycker är klart sevärda.

Huruvida han lyckas med Warcraft filmen återstår att se, men som flera redan sagt lär inte Blizzard acceptera att slutprodukten blir kass.

Skrivet av unoR:

I Am Legend är ju en totalt misslyckad rulle. Visst, pojkar i 15års åldern tycker den är frän. Lika som Never Back Down, dom är inte bra, dom bara drar till sig den yngre publiken som inte förstår bättre.

Han är dålig skådis, och regissör.

Och vad har Raimi med I am legend och Never back down att göra?
Han blev tillfrågad till I am legend men tackade nej.
Om det är John Norris du syftar på så kan du knappast klanka ner på specialeffekterna i I am legend, eller?
Tack att du som 22åring kan sätta mig som är 37 i fack där man måste vara 15 bast (och frän) för att gilla I am legend.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

unor. jag tycker den tecknade resident evil filmen var j****** bra. otroligt bra tecknad och jävligt bra röstad. kunde dock varit bättre slut men garranterat sevärd. om blissard kontacktade dem som gjorde resident evil filmen som var tecknad så skulle det bli enn sk** bra film. ha bara lite tro på att de ska bli bra så blir det så. dock så har blissard en jävligt dålig staff . betalar nördar att holla koll på andra spelare men såm enbart sitter o spammarsönder nån inc i northend. slutade spela wow pga de och lite annat.


signatur

-_.:C.B.2:._- Created By A Gift.

Jag tror inte det funkar i långfilmsversion eftersom det då handlar om en helt annan slags produktion och berättarstil.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är rätt säker på att det är en Warcraft film och inte en World of Warcraft film.

Medlem

Naww och jag som ville ha Uwe Boll som regissör
Undrar hur många koreanska goldfarmers de har anställt för att vara med som statister.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Hoppas den blir fet!!

Medlem

Det kommer inte att bli en bra film, men lik förbannat så kommer man att vilja se den eftersom det baseras på ett spel man lirat i några år...

Inaktiv

Jag tror faktiskt på den här filmen och tror även att många ser ner på den lite för att man fått en bild av, WoW-Blizzard som jag kallar det, att de är giriga och osympatiska furstar som mest vill hålla igång sitt WoW genom att trycka in fler och fler stora saker i spelet.
Men när man ser dem med SC2 så känns de lite snällare

Hursomhelst så kan man ju se, precis som den här artikeln säger, att från deras tidigare spel har de otroligt snygga videosekvenser. Jag brukar personligen se de snuttarna som en belöning efter att man slitit på bana efter bana.

Story? Skulle Blizzard inte klara av story? Det är ju som att säga att solen inte kan ge ljus! ex:

Diablo serien har en tämligen passande story som är både
spännande och häftig!

Starcraft 1 (har inte hunnit med 2an än) har likaså en handling som man sätter sig in i efter en stund.

Så kommer vi till Warcraft serien, den är nog den mest invecklade och intressanta av de alla tycker jag. Det tar ett tag innan man förstår den glasklart men allt finns där! WoW har en mindre utvecklad egen story, vilket ju inte är så konstigt med tanke på att det är ett MMO, ändå har de börjat klämma in mer och mer story där sedan lich king. Jag spelar inte WoW längre, har väl hoppat av och på en hel del antar jag, men bara för att jag tycker spelet har fått lite av en tråkig, vardagskänsla, till skillnad från sina första glansdagar, betyder ju det absolut inte att spelvärlden är ointressant!

En film på detta kommer bjuda på mycket, dels prima grafik och musik (plus till blizz för deras spelmusik) men även en god stunds tänkande när de presenterar en annan sida av warcraft-storyn.

För er som fortfarande biter på läppen lite misströstande, läs böckerna om WoW! Många tror att de är fanatiskt nördiga skräpböcker som, av sin egen existens, duger som skäl till att förakta spelet och dess spelare. Böckerna har INGET med spelet att göra, enbart storyn. Tänk dig en bra fantasybok, men istället för Evert den store med sina 100 elitknektar i hittepålandet är det Azeroth och dess historia!

Kan tilläggas att Blizzard aldrig gör en dåligt produkt, de har många ideer, men verkar något bli en flopp så stryks det.

Kort och gott, denna film kommer att bli x antal härliga minuters njutning för sinnena. Eller ingenting!

12
Skriv svar