Gator Claw Ps4 handkontroll

Medlem
Gator Claw Ps4 handkontroll

Jag har varit sugen på att hitta en handkontroll som man kan ha till FPS, när det kommer till PS4an. Har kollat mycket på Play-asia.com, men hörde att man kunde få betala tull och massa sånt. Så då började leta efter en handkontroll som fanns i Sverige.

Det var då jag kom över denna handkontroll som heter Gator Claw. Kollade in den lite på olika sidor och kände att denna kanske kunde vara något för mig. Den finns i rött och svart. iallafall det som jag hittade.

[ia=1107224; medium]

Så när jag kom hem, öppnade upp kartongen och fick ut den. Så det första jag la märke till var analog styrspakarna. Det var exakt samma som jag har på min Xbox one handkontroll. Sedan är modellen formad som en 360/xbone handkontroll.
Jag älskar Dualshock handkontrollen man får till, men denna kändes naturlig för mig. Jag är uppvuxen med att spela Halo på Xbox, så kände direkt att denna skulle kunna vara bättre för mig när det kommer till FPS.

Kvalitén är helt okej, den är inte lika imponerade som Dualshock handkontrollen man får till PS4an. Dock så var den tusen gånger bättre än jag förväntade mig. Den är utformad på ett ergonomiskt sätt med glidskydd. Jag har ganska stora händer, men denna satt som gjutet. Fast den är lite mindre och mer kompakt. Jag var rädd att den skulle kännas plastig, men den känns inte all plastig, inte vad jag tycker iallafall. Jag har känt på många plastiga handkontroller i mina dagar och denna är inte ens i närheten av de värsta.

Den är inte trådlös, den kommer med en 3 meter lång sladd som sitter i handkontrollen. Men detta tycker jag dock är bra, för när man spelar MP så försvinner timmarna iväg. Med Dualshocken får jag ha sladden i hela tiden iallafall.
Den har givetvis ingen touchpad, dock har den en fungerande mitten knapp för menyer, som finns i tex BF4 eller Borderlands 2.

Trigger knapparna är utformade med en liten böj där nere, som gör att fingrarna ligger stilla och bekvämt. Det jag märkte när jag skulle trycka ner dem, var att de inte gick lika djupt ner som Dualshock handkontrollens triggers gör. Detta är för att när du spelar FPS spel så ska det vara enklare att skjuta ett skott i taget, fast du har vapnet inställt på auto.
Sedan att det går snabbare att skjuta och zooma i spelet.
Det tog ett tag innan man blev van att inte behöva trycka lika hårt. De är responsiva och känns väldigt sköna att trycka på.

Jag har bara hunnit testa på BF4 och Borderlands 2 hittills, tänkte testa lite mer indie spel och använda styrkorset. Det känns lite stelt och plastigt dock, så får se hur det känns.

Jag är väldigt nöjd med mitt köp hittills, hade inte så jätte stora förväntningar på ett märke jag aldrig hört om innan. Men blev mycket bättre än i mina tankar.

Edit:

Gator Claw handkontrollen höll i ungefär 2 dagar, innan den började tappa kontakten med ps4an.
Så det var bara lämna tillbaka den och så köpte jag ps4 20 years edition istället.
Så jag kan tyvärr inte rekommendera den till någon.
Hade den inte gått sönder hade den varit helt okej. Efter två dagar känns lite väl dåligt, eller var min ett måndags exemplar. Men vågar inte chansa igen.

#blogg

Inaktiv
Gator Claw Ps4 handkontroll

Coolt! Ser verkligen ut som nån sorts korsning mellan DS4an och XBONEs handkontroll.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Coolt! Ser verkligen ut som nån sorts korsning mellan DS4an och XBONEs handkontroll.

Jo precis! Det som fångade mitt intresse.

1
Skriv svar