Rykte: Microsoft planerade att integrera PC med Xbox 360

Robot
Rykte: Microsoft planerade att integrera PC med Xbox 360
Inaktiv
Rykte: Microsoft planerade att integrera PC med Xbox 360

Skulle vara enormt underhållande att möta X-box spelare på MW2.

Inaktiv

Haha, fps är gjort för PC.

Medlem

Men det finns ju bra många andra spel än FPS, racingspel borde exempelvis gå rätt bra att köra PC mot Xbox tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av anon_37986:

Skulle vara enormt underhållande att möta X-box spelare på MW2.

Håller med. Skulle verkligen vara roligt. Gears Of War

PC vs Xbox tournament!

Medlem
Skrivet av hunden:

Men det finns ju bra många andra spel än FPS, racingspel borde exempelvis gå rätt bra att köra PC mot Xbox tycker jag.

Ja, mesta sportspel skulle ju kunna funka alldeles utmärkt.

Medlem
Inaktiv

"PC-spelarna krossade konsolspelarna gång på gång"

*Bwaaahahahaha*

Medlem

Sexigt det borde bli...

Medlem

"... som Unreal och Gears of War ..."

Det kommer bli MYCKET, mycket underhållande.
Auto-aim mot precision.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det har väl ändå varit känt sedan Xbox 360 släpptes att Microsoft ville satsa på cross platform gaming. Det finns väl t.o.m ett sånt spel har jag för mig, men som typ ingen spelar (?)

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Det har väl ändå varit känt sedan Xbox 360 släpptes att Microsoft ville satsa på cross platform gaming. Det finns väl t.o.m ett sånt spel har jag för mig, men som typ ingen spelar (?)

Du tänker på Shadowrun.

Men de planer som dessa rykten talar om ska enligt utsago ha varit mycket mer extensiva och storslagna.

Sedan kan man ju tycka att Microsoft borde ha kunnat räkna ut att tangentbord/mus vs. handkontroll aldrig skulle fungera i snabba, precisionsinriktade spel.

Medlem

De kunde typ lagt auto aim på 360 spelen så hade det kanske jämnat ut sig lite...

Medlem

Hade vart kul:)

Medlem

haha, läste om det, De hade gjort test och testat Xbox VS PC i olika spel och ja, ni fattar ju själva vilka som sopade mattan med vad sen dess har de varit ganska skeptiska. sista jag hörde iaf.

Medlem

"toppspelare på konsol"

Det där fick mig att skratta av någon anledning.

Medlem

Någon som vet varför Xbox 360 INTE har stöd för mus + tangentbord överhuvud taget? Så jävla imponerande är inte handkontrollerna, varken till Xbox, PS eller Wii.
Ren idioti bland ledningen inom konsolindustrin antar jag..

Medlem

Det är lite konstigt då det under spelandet av Shadowrun, PC, vs 360, så ägde faktiskt 360 spelarna PC spelarna med hästlängder gång på gång.
Hur har jag själv ingen aning då det verkar helt ologiskt, och det tyckte utvecklarna med... ^^


signatur
QRT
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Någon som vet varför Xbox 360 INTE har stöd för mus + tangentbord överhuvud taget? Så jävla imponerande är inte handkontrollerna, varken till Xbox, PS eller Wii.
Ren idioti bland ledningen inom konsolindustrin antar jag..

Rädda för att konsolfolk inser att PC är den överlägset bästa spelplattformen och över går till den? När de märker hur mycket bättre det är med kontrollerna.

Inaktiv

Jag skulle gärna se att man kunde spela 360 ihop med PS3... Men det kommer antagligen aldrig att hända.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Någon som vet varför Xbox 360 INTE har stöd för mus + tangentbord överhuvud taget? Så jävla imponerande är inte handkontrollerna, varken till Xbox, PS eller Wii.
Ren idioti bland ledningen inom konsolindustrin antar jag..

Enda anledninge tror jag är: Handkontroller = mycket pengar in i kassan. Det är ju inte direkt billigt att köpa till 3 handkontroller till sin nyinköpta konsoll. 3 kontroller till en PS3:a kostar ju mer än hälften av vad en 120gb slim kostar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av draim:

Det är lite konstigt då det under spelandet av Shadowrun, PC, vs 360, så ägde faktiskt 360 spelarna PC spelarna med hästlängder gång på gång.
Hur har jag själv ingen aning då det verkar helt ologiskt, och det tyckte utvecklarna med... ^^

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowrun_(2007_video_game)#Diff...

Autoaim etc...

Medlem
Skrivet av frunk:
Skrivet av draim:

Det är lite konstigt då det under spelandet av Shadowrun, PC, vs 360, så ägde faktiskt 360 spelarna PC spelarna med hästlängder gång på gång.
Hur har jag själv ingen aning då det verkar helt ologiskt, och det tyckte utvecklarna med... ^^

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowrun_(2007_video_game)#Diff...

Autoaim etc...

Fullt medveten om att aim-assist och bullet magnetism är en bidragande orsak, men att det kan vara så overkill att det klår musens precision är fortfarande udda.


signatur
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Någon som vet varför Xbox 360 INTE har stöd för mus + tangentbord överhuvud taget? Så jävla imponerande är inte handkontrollerna, varken till Xbox, PS eller Wii.
Ren idioti bland ledningen inom konsolindustrin antar jag..

PS3 har stöd för keyboard+mus, finns tillgängliga att använda i vissa spel också, Unreal tournament 3 är ett exempel. Jag spelar det alltid med keyboard och mus på ps3.

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Xbox-spelare kommer härefter endast duga till kanonmat.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ögh, nej tack.

Medlem

Det skulle kunna fungera bra ifall Microsogt släpte mus och keybord till Xboxen så att spelfältet är jämt mellan pcn och boxen.

Medlem

Föga överraskande. Mus+keyboard > fet hemsk gamepad.

Handkontroll är till för att sitta och chilla i soffan med, mus + KB använder man när man är riktigt seriös. Som 30+ i ålder nuförtiden blir det alltså mest bara handkontroll nu )

Fick helt plöstligt quake-flashbacks om när DOOMer vann quake turnering med KB, fast han började väl med mus direkt efter.. eller hur det nu var, men quakeworld med handkontroll... brrr, never!

12
Skriv svar