Se gameplay från rebooten av Master of Orion

Robot
Medlem
Se gameplay från rebooten av Master of Orion

De verkar ta spelet åt helt fel håll med någon slags dålig rymdkomedi. Spelsekvenserna i videon såg väldigt generiska ut och med ingen vidare förklaring. Får en att fundera om de ens kommer lyckas vara bättre än MOO3. Suck.

Får sätta sitt hopp till Endless Space 2 istället då. Endless Legend är riktigt bra, håller de samma kvalite på uppföljaren till Endless Space blir det nog ett riktigt bra spel.

Medlem

Mitt hopp står till paradox och deras Stellaris. Kommer bli fin skit!

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Mitt hopp står till paradox och deras Stellaris. Kommer bli fin skit!

Absolut, ser också fram emot Stellaris. Men det är realtidsspel även om det är lågt tempo. Lite mer som Distant Worlds om man ska jämföra med något.

Medlem

Tagit bort striderna och ersatt med simulation?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför måste de lägga in så mycket trams i dialogen för? Den här trailern gjorde mig inte direkt sugen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bluäh varför kunde de inte låta Master of Orion vila i frid istället för att presentera den här smörjan? Efter att ha sett den har jag inga förhoppningar alls. Men man kan ju alltid bli överraskad...

Som sagt, kolla på Stellaris, Endless Space o Distant Worlds istället.

Medlem
Skrivet av Buio:

De verkar ta spelet åt helt fel håll med någon slags dålig rymdkomedi. Spelsekvenserna i videon såg väldigt generiska ut och med ingen vidare förklaring. Får en att fundera om de ens kommer lyckas vara bättre än MOO3. Suck.

Kan tipsa om Galactic Civilizations 2 och 3 i så fall.
Körde MOO och GalCiv samtidigt ett tag men lade snabbt ned MOO, vilket framstår som ett rent hafsverk i jämförelse.

GalCiv 2 är äldre men billigare och fortfarande ett fantastiskt bra spel med mycket humor, helt klart värt en titt om du gillar den typen utav spel. GalCiv 3 har jag bara kört ca 100 timmar än så länge, men har hittills varit bra det med

Skrivet av IceDusT:

Mitt hopp står till paradox och deras Stellaris. Kommer bli fin skit!

Paradox brukar leverera
Har inte hört så mycket om Stellaris tidigare och kan inte hitta vad det egentligen handlar om via google heller. Får känslan av att det kan bli som EU4 fast i rymden, vilket inte är direkt dåligt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Verkar bli ännu ett MOO 3, vilket var horribelt.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar