Star Citizen-Roberts hotar stämma spelsajt för förtal

Robot
Star Citizen-Roberts hotar stämma spelsajt för förtal

Bråket kring spelet trappas upp: nu kan The Escapist hamna inför skranket.


Medlem
Star Citizen-Roberts hotar stämma spelsajt för förtal

Jag hoppar att det blir något av detta så att diverse spelmedier slutar att smutskasta Star Citizen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Troligtvist inte: "Streisand effect"

Medlem

Det är bra att han sätter ner foten (ordentligt) oavsett.

Medlem

FZ, nu råkade ni göra den klassiska RSI tabben igen Ska ju vara Cloud Imperium Games

För övrigt säger jag bara: Go Roberts!


signatur

Game long and prosper

eld
Medlem
Skrivet av Raid25:

Troligtvist inte: "Streisand effect"

Fast det gäller ju inte här, Roberts försöker inte ta bort något, han försöker få ut en publik ursäkt från The Escapist.

Artikeln visade ju sig vara fabricerad.

Medlem

Gud vad löjligt det här börjar bli.

Medlem

Tror inte ett skit på alla anklagelser dom får på sig. Tycker det är helt klockrent att dom tar tid på sig att göra detta spel. Dom kan få 2 år till av mig om dom vill. Bara spelet blir bra optimerat och att Roberts får igenom sin dröm.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Tror inte ett skit på alla anklagelser dom får på sig. Tycker det är helt klockrent att dom tar tid på sig att göra detta spel. Dom kan få 2 år till av mig om dom vill. Bara spelet blir bra optimerat och att Roberts får igenom sin dröm.

Precis, ett sådant här gigantiskt projekt tar tid att utveckla. Det tar dessutom längre tid tack vare att Roberts och gänget vill ha bra kvalité på skrället, istället för att släppa ut ett halvtrasigt skitspel som typ alla gjorde förra året.

Jag tror fortfarande stenhårt på CIG


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Raid25:

Troligtvist inte: "Streisand effect"

Fast det gäller ju inte här, Roberts försöker inte ta bort något, han försöker få ut en publik ursäkt från The Escapist.

Artikeln visade ju sig vara fabricerad.

Fel uttryck av mig.

Inaktiv

Jag tycker att utveckligen verkar rulla på rätt bra. Men jag har iofs rätt dålig koll på vad som är "normala" tidsramar när det gäller spelutveckling

I vilket fall. Det blir ett köp när det kommer, om det kommer

Medlem

En intressant åsikt om Derek S.

Medlem

Det är alltid roligt att se SC-kultisterna springa till försvar för sin gud och frälsare, Chris(t) Roberts. Jag har sett Jehovas vittnen agera mer rationellt och mer med eftertanke än folk som köpt in i Star Citizen.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Det är alltid roligt att se SC-kultisterna springa till försvar för sin gud och frälsare, Chris(t) Roberts. Jag har sett Jehovas vittnen agera mer rationellt och mer med eftertanke än folk som köpt in i Star Citizen.

Gå i frid min Son!
*korstecken*

Medlem

Alltid kul när media smutskastar något utan att vara insatt i ämnet man smutskastar. Hoppas de klämmer dit dem så det svider till ordentligt.

Exempelvis så är de dyra skeppen inga DLC, utan snarare belöningar för pengarna man donerar. Allt material i SC går att jobba sig till. Det är inte direkt så att man måste köpa skepp för flera tusen för att få tillgång till dem, vilket är hela poängen med ett DLC.

Ta den tid ni behöver. Det finns massor av ofärdiga spel vi kan spela i väntan på SC.

Medlem

Bra av CIG! Journalistisk som The Escapist står för klarar vi oss utan.

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Erenthal:

Det är alltid roligt att se SC-kultisterna springa till försvar för sin gud och frälsare, Chris(t) Roberts. Jag har sett Jehovas vittnen agera mer rationellt och mer med eftertanke än folk som köpt in i Star Citizen.

Gå i frid min Son!
*korstecken*

*stjärntecken borde det ju vara

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Det är alltid roligt att se SC-kultisterna springa till försvar för sin gud och frälsare, Chris(t) Roberts. Jag har sett Jehovas vittnen agera mer rationellt och mer med eftertanke än folk som köpt in i Star Citizen.

Vi hade liknande scenario med SWTOR.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Preacher81:

Tror inte ett skit på alla anklagelser dom får på sig. Tycker det är helt klockrent att dom tar tid på sig att göra detta spel. Dom kan få 2 år till av mig om dom vill. Bara spelet blir bra optimerat och att Roberts får igenom sin dröm.

Precis, ett sådant här gigantiskt projekt tar tid att utveckla. Det tar dessutom längre tid tack vare att Roberts och gänget vill ha bra kvalité på skrället, istället för att släppa ut ett halvtrasigt skitspel som typ alla gjorde förra året.

Jag tror fortfarande stenhårt på CIG

De största "problemen" kommer väl från vad som sades i den första kickstartern mot vad det blivit nu? Både i omfång och tidsaspekten.

Som någon skrev i förra artikeln så tycker jag att de borde satsat på "grundspelet" och sedan byggt vidare med moduler. Nu är jag inte insatt i detta spel mer än att jag läser artiklar. Hoppas det blir något i hästväg till slut dock!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Erenthal:

Det är alltid roligt att se SC-kultisterna springa till försvar för sin gud och frälsare, Chris(t) Roberts. Jag har sett Jehovas vittnen agera mer rationellt och mer med eftertanke än folk som köpt in i Star Citizen.

Vi hade liknande scenario med SWTOR.

Du skulle bara våga

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Gud vad löjligt det här börjar bli.

Håller med, känns som en gigantiskt cirkus. När jag tänker SC idag så tänker jag inte längre på en stor vision gällande ett spel utan allt fånigt som är runt det hela.

Inaktiv

Om 10 år kommer detta vara glömt, men folk kommer flyga runt med sina VR-headset i Chris universum fullt upptagna att försvara sina solsystem och rymdstationer med ett leende på läpparna.
In Chris we trust!

Medlem

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Medlem

CR är min gud.
Måste kasta mera pengar på skärmen.
*smeker mitt 300 dollars rymdskepp
;p

Medlem

Efter att ha läst hans öppna brev till The Ecapists så förstår jag varför. Det är vansinnigt hur de betett sig. Det är inte så journalism ska gå till.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hahaha vilken jävla cirkus. Fann en specifik grej i svaret väldigt intressant;

"And then you verified an unidentified employee by examining his "company ID with the name blacked out". You might be interested to know that CIG does not issue any company ID cards at any of their studios."

Haha. Vet inte vad Escapist pysslar med...

Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Enda skämtet här är väl att du tror att backerpengarna skulle användas till något sådant. Du råkar inte vara en av Escapists "källor"?

Medlem
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.

Det är advokater som är ansvariga för rättsprocesser, inte spelutvecklare...

Medlem

Jag har inte spenderat en krona på SC, men som alla andra har jag följt utvecklingen lite på kanten.

Problemet med SC är att deras egna vision kommer bli deras stora fall.
För mycket pengar (att tro allt går till utveckling infrastruktur i bolaget är bara bullshit), skapar nya möjligheter men kräver också väldigt stark struktur och organisation hur pengarna ska användas.

Jag ser två (tre) resultat i slutändan:
1. Spelet blir totalt skit, för att utvecklingen av spelet blev ostrukturerat. Se bara SWTOR, även om deti nte var crowdfounding så är spelet ett levande bevis att mycket pengar i korgen inte skapar gröna ängar.
2. Chris kommer vädja om mer pengar för att få klart sin "vision". För varför ser vi skepp som går på 10.000kr? Nya sätt att få folk att betala utvecklingen, för alla anställda måste väl få ha en pool i trädgården.

(3). Det blir världens bästa rymd-simulator spel och får alla kritiker som mig själv att äta upp min hatt.

Spelet kommer lida av samma hype som Duke Nukem Forever hade, och Chris kommer aldrig kunna leva upp till fansens förväntningar, finns ingen prislapp på sådant.
Därför vi inte har Half-Life 3 *drops mic*

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Om 10 år kommer detta vara glömt, men folk kommer flyga runt med sina VR-headset i Chris universum fullt upptagna att försvara sina solsystem och rymdstationer med ett leende på läpparna.
In Chris we trust!

Talking like a forever-virgin

12
Skriv svar