Mr. Kojima, GOTY is you!

Medlem
Mr. Kojima, GOTY is you!

Precis kört "klart" MGSV:TPP, 148h16m16s av mitt liv tog det... fast har ju några side ops och en main mission kvar att köra, men känns som ändå klar med spelet nu när man sett det riktiga slutet i TRUTH: The Man Who Saved The World.

.... vad ska man säga? Hideo Kojima kan ge Konami 2 stora fingrar i nyllet och leva lycklig resten av sitt liv efter att ha avslutat detta spel. Han är en mästare på skriva handlingar som är så komplicerade att det krävs mer tid att luska ut vem som är vem och hur spelen hänger ihop än det tar att spela de.

Gillar ni open world-spel med pang pang? Köp MGSV.
Gillar ni lyssna på kasettband om the ultimate hamburger och andra band med viktig information för att pussla ihop vad som hänt/händer? Köp MGSV.

Efter att ha spelat MGS1 på ps1 för läääänge sen så var mitt intryck av Revolver Ocelot mest att han var ett r*vhål i cowboyhatt, men nu idag så är Shalashaska en av mina favoritkaraktärer.

Och viktigast av allt. Typ 30 år sen i allra första Metal Gear så fick Solid Snake slåss mot och döda Big Boss i slutet. Men Big Boss kom tillbaka i Metal Gear 2... hur????
Efter 30 år och 148 timmar av The Phantom Pain så vet jag! Men det vore en big ass spoiler att säga det så ska hålla tyst, ni får spela igenom det själva. Glöm dock inte spela Ground Zeroes först pga att det är en viktig del av handlingen.

Efter att ha blivit besviken på flera andra AAA-spel i år så är det skönt att ett äntligen höll för hypen.
Fallout 4 får svårt att slå detta.

#blogg

Medlem
Mr. Kojima, GOTY is you!

Helt klart GOTY. Utan tvekan bästa spelet jag spelat i år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag instämmer helt, även om handlingen kändes utdragen eller till och med frånvarande vid vissa tillfällen.

Om du tar bort handlingen helt och hållet har du fortfarande ett av tidernas bästa spel i stealth-genren.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Handling, finns det en sådan? Jag tycker att jag mest gör en massa side quests hela tiden. Och när jag inte gör side quests då gör jag missions som jag redan har gjort, inte så kul. Vad handlar det om? Att göra om de missions jag redan gjort men med en twist. Det blir så fel när jag behöver göra Quiet-uppdraget när hon redan är min "buddy". Jag har spelat uppåt 100 timmar, så det är verkligen ett bra spel, men nu tröttnade jag faktiskt på att försöka döda Quiet igen. Så efter cirka 150 side quests och nästan alla missions så lägger jag ner spelet. Det drar ner betyget.

Testpilot

Helt klart ett av de bästa openworldspelen nånsin , men just i år har det stenhård konkurrens med Witcher 3 för titeln årets spel.
För mig vinner Witcher 3 , de enda som har chansen att hota är Fallout 4.

Oavsett resultat , vi gamers är vinnare på att få sådana toppspel.

52 timmar spelade av MGSV: TPP , runt 20% avklarat. Många sköna timmar kvar med andra ord!

Medlem
Skrivet av Takachimaya:

Handling, finns det en sådan? Jag tycker att jag mest gör en massa side quests hela tiden. Och när jag inte gör side quests då gör jag missions som jag redan har gjort, inte så kul. Vad handlar det om? Att göra om de missions jag redan gjort men med en twist. Det blir så fel när jag behöver göra Quiet-uppdraget när hon redan är min "buddy". Jag har spelat uppåt 100 timmar, så det är verkligen ett bra spel, men nu tröttnade jag faktiskt på att försöka döda Quiet igen. Så efter cirka 150 side quests och nästan alla missions så lägger jag ner spelet. Det drar ner betyget.

Enkelt sätt att döda henne om du inte är ute efter S.

Det jag tycker är dåligt med spelet är att det inte är lika mycket story som i tidigare spel. Det är mer satsat på gameplay på både det onda och det goda av det hela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ha ha ha.... då ska jag prova att bomba henne. Jag har ju redan sniprat henne i Chapter 1.

Tack!

1
Skriv svar