Minecraft-streamer satte eld på sitt hus - på riktigt

Robot
Minecraft-streamer satte eld på sitt hus - på riktigt

Den första stora Minecraft-filmen blev verklighet efter lek med tändare.


Medlem
Minecraft-streamer satte eld på sitt hus - på riktigt

"Japansk Minecraft-streamer"

MFZ
Medlem

råkade göra det där (som i det _TIDIGARE_ inbakade klippet ) med min dotters lägehet/bibliotek/zoo-komplex... jag skulle ta bort nått med hackan och hon hade nån fackla eller liknande i handen...

hjärtskärande gråt som resultat.

cya in hell.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Nej nu har den här sjuka trenden med stream-flaming gått för långt alltså. Bara en tidsfråga innan någon dör.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det var en japansk streamer, och det finns en video upplagd där man ser vad som händer. Kom igen fz

https://www.youtube.com/watch?v=c_orOT3Prwg#t=4m54s

Han försöker för övrigt släcka elden med papper och kartong.

Medlem

Följer man Kotakulänken står det ju dock att dom skadades och att dom bara hoppas att det inte var allvarligt.

Enligt en tråd på reddit hittades en kropp efteråt men det vågar jag inte svära på att stämmer.

Medlem
Skrivet av WardonE:

Det var en japansk streamer, och det finns en video upplagd där man ser vad som händer. Kom igen fz

https://www.youtube.com/watch?v=c_orOT3Prwg#t=4m54s

Han försöker för övrigt släcka elden med papper och kartong.

blev en rejäl brasa där , tur att han klarade sig.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av chochx:

"Japansk Minecraft-streamer"

Fixat!

Skrivet av MFZ:

råkade göra det där (som i det inbakade klippet) med min dotters lägehet/bibliotek/zoo-komplex... jag skulle ta bort nått med hackan och hon hade nån fackla eller liknande i handen...

hjärtskärande gråt som resultat.

cya in hell.

Ouch!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av WardonE:

Det var en japansk streamer, och det finns en video upplagd där man ser vad som händer. Kom igen fz

https://www.youtube.com/watch?v=c_orOT3Prwg#t=4m54s

Han försöker för övrigt släcka elden med papper och kartong.

blev en rejäl brasa där , tur att han klarade sig.

La in fel film.


signatur
Medlem

Inte smart att leka med eld när rummet är fyllt med kartonger och papper


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Kom ihåg det nu. Kväv elden.

Medlem

Den där mannen har inte varit ur pojkrummet eller från sin dator på väldigt lång tid syntes det.
sopor och kartonger i rummet
sitter med ciggen i munnen och aska ramlar ner lite här å där och sen börja leka med eld.
Springer omkring och flyttar elden innan man börjar släcka å på vilket sätt?
i början ser det det ju mer ut som han ger brasan mer att brinna än att försöka släcka.
otroligt, sen i slutet när det är helt rökfyllt med giftig rök går han in i rummet igen med nån skvätt vatten

Detta var ganska tragiskt men jag hade svårt att hålla mig för skratt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Helvete vilken talanglös människa.

Medlem

Elden spred sig även till 3 andra hus som var närliggande.

Medlem

Vad kan man dra för lärdom av detta då? Jo om man spelar minecraft ökar risken för att man bränner ner huset. Dataspelsvålds-debatten fick just nytt bränsle till elden.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Låt oss försöka släcka elden genom att lägga på mer lättantändliga saker.. Snyggt jobbat Yoshi!

Medlem

Vilken otur, men förhoppningsvis har han också lärt sig en läxa. Eld är oberäkneligt.

KoP
Medlem

Fint att han har så mycket lättantändligt skit omkring sig. Påsar med papper och kartonger. -_-

Dessutom: Har dom ingen brandsläckare i hemmet?

Medlem
Skrivet av KoP:

Fint att han har så mycket lättantändligt skit omkring sig. Påsar med papper och kartonger. -_-

Dessutom: Har dom ingen brandsläckare i hemmet?

Det är nog väldigt få i världen som har en brandsläckare i hemmet, borde skaffa en själv.

Dock, hade det där skett mig hade jag nog lagt påsen i badkaret och inte i hörnet av lägenheten =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jaja, det är inte odelat dåligt så länge ingen skadats. 4 millar har fått en lärorik hjärnpaus (varför har de inte reklam på?!)

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Elden spred sig även till 3 andra hus som var närliggande.

Inte samma händelse.

MEG
Medlem

HAHAHAA, första jag tänkte på var
-är detta verkligen på riktigt


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av WardonE:

Han försöker för övrigt släcka elden med papper och kartong.

lol.

vad är det för röst som pratar? vad säger hon?

Medlem

Läskigt att se hur det eskalerar sådär. Med lite närvaro hade han lagt den där dunkudden han matade elden med i blöt först.

Skrivet av humancentipede:

vad är det för röst som pratar? vad säger hon?

Hans Tamagotchi var hungrig?

Medlem

Nu är jag ingen brandsäkerhetsexpert men mer tafatt försök att släcka elden får man ju leta länge efter, herregud vilket skåp. Han kan inte ha sett dagens ljus på länge, mamma mia.

Föräldrar: bara för att ert barn har åldern inne så betyder inte det att de har erfarenheten att kallas myndiga.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av KoP:

Fint att han har så mycket lättantändligt skit omkring sig. Påsar med papper och kartonger. -_-

Dessutom: Har dom ingen brandsläckare i hemmet?

Det är nog väldigt få i världen som har en brandsläckare i hemmet, borde skaffa en själv.

Dock, hade det där skett mig hade jag nog lagt påsen i badkaret och inte i hörnet av lägenheten =D

Jag har en brandsläckare, billig försäkring mot utbränd lägenhet.
Skaffa en, kostar 200-300 för en 2-kilos pulver släckare, vilket är fullt tillräckligt för att stoppa mindre bränder.

Medlem

Seriöst jag klarade inte av att se längre än att han försökte släcka med kartong och papper. Va han påtänd? Han verkar ju inte ha nån panik sådär i början iallafall. han hade kunnat kväva den med nästan vad som helst om han hade vart snabb. Sen ut ur huset fort som fasen med grejerna.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Seriöst jag klarade inte av att se längre än att han försökte släcka med kartong och papper. Va han påtänd? Han verkar ju inte ha nån panik sådär i början iallafall. han hade kunnat kväva den med nästan vad som helst om han hade vart snabb. Sen ut ur huset fort som fasen med grejerna.

ÄÄÄHHH FAN Du vet de bli ju så nu för tiden vettö kidsen
bara sitter inne framför datorn hela dagarna istället för att aktivera sig fan annat var det på min tid då jävlar

kom osökt att tänka på denna

https://www.youtube.com/watch?v=ZmOzgJ-PT6A


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar