Helgdiskussion: Vilken serie, film eller bok skulle du vilja se bli spel?

Medlem

Hade gärna sett mumintrollen i Zelda/Okamiliknande stuk där man kan utforska Mumindalen, träffa dess invånare och delta i olika events och quests. Hade varit min barndoms dröm men fick nöja mig med Fest i Mumindalen istället.

Medlem

The Wheel of Time, Belgarion-serien och Shannara. Alla har nämts redan men jag tycker att de skulle utgöra ypperliga RPGs!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Steven Erikson's Malazan-värld gjort av Paradox skulle kunna bli helskönt
Skulle också vilja ha en omstart av Deuteros, tror att Stardock skulle kunna göra det rättvisa.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Mutant Chronicles! Nu skarvar jag lite: det finns en film (medioker) löst baserad på ett rollspel. Men den världen är rätt ball. Jag skulle gärna se en animerad serie i den världen.

Medlem
Skrivet av gerald:

MassEffect såklart , allt finns där redan så att skriva manus till en trilogi kan inte vara svårt.

Sen en battlestar galactica kopia men i Starcitizen universumet

varför vill du se att Mass Effect blir ett spel när det redan är ett spel?

Medlem

Kingkiller Chronicle samt The Demon Cycle tack!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Rederiet

"Odla ditt knark och spritmissbruk medan du försöker hantera dina vardagliga sysslor. Levla upp genom hitta kreativa lösningar på hur du kan ta ditt kokain utan att arbetsgivaren märker det (stealth!). Du kan ha två NPC som hjälper dig att skapa intriger genom att baktala dina kollegor."


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av MrNiggol:

Röde Orm. Galen viking historia som är full av gammal "logik" och mycket äventyr och action/våld. Samt mer historisk korrekt än t.ex. Vikings som jag såg nämnt här ovanför. Att ingen gjort vare sig film eller spel på dessa böcker är helt vansinnigt.

Helt enig med dig i allt du skrev där.
Kan dock tänka mig att en filmatisering av Röde Orm skulle bli väldigt dyr och dessutom räcker knappast en film om man ska få med allt godis från historien om Orm...

Medlem
Skrivet av Vildjakt:
Skrivet av MrNiggol:

Röde Orm. Galen viking historia som är full av gammal "logik" och mycket äventyr och action/våld. Samt mer historisk korrekt än t.ex. Vikings som jag såg nämnt här ovanför. Att ingen gjort vare sig film eller spel på dessa böcker är helt vansinnigt.

Helt enig med dig i allt du skrev där.
Kan dock tänka mig att en filmatisering av Röde Orm skulle bli väldigt dyr och dessutom räcker knappast en film om man ska få med allt godis från historien om Orm...

Miniserie, 10 avsnitt/bok och sedan done. Skulle vara det bästa kan tänkas. Som sagt, ganska så händelserika böcker. Men, som spel hade det varit freaking amazing att följa i Orms fotspår/kölvatten.

Medlem

Telltale: Quantum Leap.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av Oddjob:

Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Det skulle vara galet kul, men mest galet

Hade varit grymt fantastiskt! Tror dock att det är helt omöjligt att återskapa den bokens storhet i ett spel. Möjligtvis om dom gjorde det under en LSD tripp, precis som Adams som skrev böckerna gjorde
Filmen är ju ett stort hån mot böckerna.

Man hinner inte skriva en bok under en tripp på syra.

Jag vill se StarZinger som spel. Ett singelplayer spel där man växlar mellan de olika karaktärerna och löser gåtor i klicka pek stil samtidigt som det växlar lite i rymd-pang-pang från deras skepp och FPS när de är nere på planeter och i gångar och så vidare. Givetvis måste de även ta hand om princessan och man ska även kunna spela henne för att kunna hejda Cogo från dumheter. Alla som sett serien vet vad jag menar. Kickstarta nu!

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av Oddjob:

Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Det skulle vara galet kul, men mest galet

Hade varit grymt fantastiskt! Tror dock att det är helt omöjligt att återskapa den bokens storhet i ett spel. Möjligtvis om dom gjorde det under en LSD tripp, precis som Adams som skrev böckerna gjorde
Filmen är ju ett stort hån mot böckerna.

Man hinner inte skriva en bok under en tripp på syra.

Han skrev dom antagligen inte under själva trippen, skulle tro att det skulle vara rätt så jobbigt.
Men under influenser?

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av Oddjob:

Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Det skulle vara galet kul, men mest galet

Hade varit grymt fantastiskt! Tror dock att det är helt omöjligt att återskapa den bokens storhet i ett spel. Möjligtvis om dom gjorde det under en LSD tripp, precis som Adams som skrev böckerna gjorde
Filmen är ju ett stort hån mot böckerna.

Man hinner inte skriva en bok under en tripp på syra.

Han skrev dom antagligen inte under själva trippen, skulle tro att det skulle vara rätt så jobbigt.
Men under influenser?

Må så vara. Skulle jag skriva någonting liknande, så låter det ungefär så här:
Men man ser på de som missar det här, med vemod. Jag menar. De förtjänar inte att veta, men det är för fint att inte dela med sig utav.

Medlem
Skrivet av MrNiggol:

Röde Orm. Galen viking historia som är full av gammal "logik" och mycket äventyr och action/våld. Samt mer historisk korrekt än t.ex. Vikings som jag såg nämnt här ovanför. Att ingen gjort vare sig film eller spel på dessa böcker är helt vansinnigt.

Charlie Christiansen gjorde en serie av den. Men det blev väl dessvärre inte helt lyckat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Midvintermörker. Och Dice ska utveckla det!

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av MrNiggol:

Röde Orm. Galen viking historia som är full av gammal "logik" och mycket äventyr och action/våld. Samt mer historisk korrekt än t.ex. Vikings som jag såg nämnt här ovanför. Att ingen gjort vare sig film eller spel på dessa böcker är helt vansinnigt.

Charlie Christiansen gjorde en serie av den. Men det blev väl dessvärre inte helt lyckat.

Va?! Måste jag kika in. Eller kanske inte, ifall den nu inte blev så lyckad? Haha.

123
Skriv svar