Klassiska Drakar & Demoner gör succé på Kickstarter

Robot
Klassiska Drakar & Demoner gör succé på Kickstarter

Någon rullade väldigt högt på nostalgislaget på sin T20.


Medlem
Klassiska Drakar & Demoner gör succé på Kickstarter

Nice! Sen är det bara att ligga på Erik Granström om en nyutgåva av "Den Femte Konfluxen" sviten
Han har säkert mer material idag för att utöka sviten efter romanerna.

Medlem

det var tider vi var ett gäng som lirade lite D&D och Mutant skoj var de.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av waeress:

Nice! Sen är det bara att ligga på Erik Granström om en nyutgåva av "Den Femte Konfluxen" sviten
Han har säkert mer material idag för att utöka sviten efter romanerna.

Erik Granström skriver mest till 'nya' svavelvinter.

http://frialigan.se/produkt-kategori/svavelvinter/

Medlem

Hmm fortfarande Riotminds som står bakom det... Gillade aldrig deras Trudvang, särskilt inte deras äventyr.

Men samtidigt så älskade jag Expert och -91 utgåvorna (gillade till och med Chronopia) och så är jag allmänt retrosvag så det kanske blir att backa detta. Trots att originalet redan står i bokhyllan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
Xbox

Med lite tur så ges -91 ut också i framtiden!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av waeress:

Nice! Sen är det bara att ligga på Erik Granström om en nyutgåva av "Den Femte Konfluxen" sviten
Han har säkert mer material idag för att utöka sviten efter romanerna.

Erik Granström skriver mest till 'nya' svavelvinter.

http://frialigan.se/produkt-kategori/svavelvinter/

Ahaa, hade bara sett romanerna. Men Svavelvinter rollspelet är alltså allt vad "Den femte konfluxen" äventyrssviten var på 90-talet; fast mycket mer och som fristående rollspel? Eller utspelar det sig bara i världen; fast speglar inte händelserna i de gamla äventyren?

Medlem

Har redan tonvis med Drakar och Demoner (och massor av andra rollspel) i hyllan - men klart man stöder detta projektet med en 400pix!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av billybob:
Skrivet av waeress:

Nice! Sen är det bara att ligga på Erik Granström om en nyutgåva av "Den Femte Konfluxen" sviten
Han har säkert mer material idag för att utöka sviten efter romanerna.

Erik Granström skriver mest till &amp;#039;nya&amp;#039; svavelvinter.

http://frialigan.se/produkt-kategori/svavelvinter/

Ahaa, hade bara sett romanerna. Men Svavelvinter rollspelet är alltså allt vad "Den femte konfluxen" äventyrssviten var på 90-talet; fast mycket mer och som fristående rollspel? Eller utspelar det sig bara i världen; fast speglar inte händelserna i de gamla äventyren?

Har inte spelat D&D-versionen eller detta även om jag har det stående i hyllan.

Men detta är ett fristående spel och ska vara andra regler vad jag vet.

Du har snabbstartsregler här: http://frialigan.se/wp-content/uploads/2012/07/svavelvinter_s...

Börja spela NU!

Medlem

"Någon rullade väldigt högt på nostalgislaget på sin T20. "

Inte högt nog, för det var väl ändå T100 som gällde i denna versionen och T20 först i Expert?

Medlem

Det här måste stödjas, det blir D&D nästa år pôjkar! (Lirar Eon 3 nu)
Har för övrigt alla D&D digitalt och några i bokhyllan.

Länk tips: D&D PDF's.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av ilduce:

"Någon rullade väldigt högt på nostalgislaget på sin T20. "

Inte högt nog, för det var väl ändå T100 som gällde i denna versionen och T20 först i Expert?

Googlade lite på det för har diskuterat med en polare.
Expert kom 1985 enligt wikipedia, och det här ska vara 4:e utgåvan som kom 1987 men kallas tydligen 3:e.

Hursom så skriver de ju att de gör lite ändringar och jag antar att de kommer köra på T20.
Och jag har kastat in 600 spänn, vill ju ha en t-shirt med


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Minns hur jag kunde sitta ensamen flera timmar/dagar och bara göra helt nya karaktärer. Var nästan det roligaste när man ar ny till rollspel haha

Medlem

Har... tre exemplar av svarta lådan hemma i mer eller mindre sönderspelat skick. Kanske skulle skaffa en till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Haha, jag har boxen på bilden

Medlem

D&D for the win.

Har fortfarande en riktigt naggat box av denna version.

Medlem

Har alla utgåvorna av spelet innan det skiftade över till Chronopia-världen. Mycket av materialet är väldigt bra gjort och ska inte vara i skuggan av de stora drakarna AD&D / Warhammer RPG.

Speciellt Svavelvinter o hela konfluxsviten ser jag som kulmen på hela den svenska rollspelsgenren. Minns att jag var med i en grupp som jobbade på att porta Svavelvinter till TES-Morrowind med editorn som kom med spelet. Det var projekt det! Men det kom aldrig så hemskt långt tyvärr...

Medlem
Skrivet av Ahris:

Haha, jag har boxen på bilden

Omslaget av Michael Whelan föreställer Elric av Melniboné. Den dömda albinokejsaren med sitt svärd Stormbringer. Bokserien om denna antihjälte skrevs av Michael Moorcook.

Jag gillar böckerna om Elric som var en enorm kontrast mot hjälteeposet Sagan om Ringen i fantasygenren.

Medlem

Spelledaren:
" Ni kommer in i en grotta, det står 4 stycken troll där inne. Vad gör ni" ?

Nisse ( som gick i obs-klass och som troligen hade ADHD:
"Jag tar mitt tvåhandssvärd och hugger huvudet av alla fyra i ett hugg!! AAAAHH AAARRGH!!" * rödsprängd full av inlevelse

Pelle:
" Eeeeeh... jag tar och... " *avbryts av att Spelledarens mamma öppnar dörren och säger att Pelles mamma nyss ringde och att han måste gå hem och äta middag.

Medlem
Skrivet av ilduce:

"Någon rullade väldigt högt på nostalgislaget på sin T20. "

Inte högt nog, för det var väl ändå T100 som gällde i denna versionen och T20 först i Expert?

Tänkte nämna det själv. T20 kom med Expert, ja Klassiska D&D var T100.


signatur

I drank what?

Medlem

Svavelvinter still Rules!!! D&D och Mutant är kärlek från 80 talet!

MEG
Medlem

Nu är det bara att hoppas på en nyutgåva av Kult


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu är det bara att hoppas på en nyutgåva av Kult

Det är på G:

http://helmgast.se/helmgast/helmgast-ger-ut-kult/

Medlem

Sådär. 400 kr fattigare.... eller rikare, det beror ju helt på hur man ser det

MEG
Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av MEG:

Nu är det bara att hoppas på en nyutgåva av Kult

Det är på G:

http://helmgast.se/helmgast/helmgast-ger-ut-kult/

Underbart, tackar för länken


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kul att se att det fortfarande finns ett intresse för "riktiga" RPG som Mutant och Drakar och Demoner. Även om jag med åren blivit ett stort fan av RPG på dator så finns det fortfarande inget som slår "the real thing".

Drakar & Demoner och andra P&P RPG var dock inget som man kunde spela ensam och förr gjordes det många s.k Soloäventyr och en serie som var väldigt populär förr var "Ensamma Vargen", idag går den att spela helt gratis på följande sida http://www.projectaon.org/en/Main/FlightFromTheDark

MEG
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kul att se att det fortfarande finns ett intresse för "riktiga" RPG som Mutant och Drakar och Demoner. Även om jag med åren blivit ett stort fan av RPG på dator så finns det fortfarande inget som slår "the real thing".

Drakar &amp; Demoner och andra P&amp;P RPG var dock inget som man kunde spela ensam och förr gjordes det många s.k Soloäventyr och en serie som var väldigt populär förr var "Ensamma Vargen", idag går den att spela helt gratis på följande sida http://www.projectaon.org/en/Main/FlightFromTheDark

Ensamma vargen finns fortfarande att köpa handla på Sfbokhandeln, tror det är nya äventyr.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av PcGamer:

Kul att se att det fortfarande finns ett intresse för "riktiga" RPG som Mutant och Drakar och Demoner. Även om jag med åren blivit ett stort fan av RPG på dator så finns det fortfarande inget som slår "the real thing".

Drakar &amp;amp; Demoner och andra P&amp;amp;P RPG var dock inget som man kunde spela ensam och förr gjordes det många s.k Soloäventyr och en serie som var väldigt populär förr var "Ensamma Vargen", idag går den att spela helt gratis på följande sida http://www.projectaon.org/en/Main/FlightFromTheDark

Ensamma vargen finns fortfarande att köpa på Sfbokhandeln, tror det är nya äventyr.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Svavelvinter still Rules!!! D&D och Mutant är kärlek från 80 talet!

Kommer aldrig att sluta spela Rollspel, inte sålänge man kan i alla fall. Har vart D&D nu en längre tid nu, så har beställt allt som har hitills släppts till Mutant år noll från Fria ligan. Man räknar dagarna till man får det roliga sms-et, Nu kan du hämta ut din post, hos bla bla, Det är så att man komr springa på fingertopparna av glädje å hämta ut paketet!

1
Skriv svar