Är Laura i Street Fighter V BJJ baserad?

Skribent
Är Laura i Street Fighter V BJJ baserad?

Det verkar som en av de nya karaktärerna i Street Fighter V är brazilian jiu-jitsu-baserad. Karaktären heter Laura och kommer från Brasilien. Designen kunde ju varit bättre då det är väldigt mycket bröst rakt i ansiktet. Grapplas med de där ballongerna skulle nog dessutom vara stora problem. Sen är det ju svårt med BJJ i spel och för mig känns det kanske som det inte passar just i Street Fighter, som för det mesta är stående fighting. Känns som BJJ:n mest kommer bestå av hennes kast som då kanske blir någon fancy flygande armbar, eller flygande triangel. Det är dock kul att få BJJ representerat, det ska jag inte sticka under stolen med.

Vissa satsar ju på en bra sport-BH när de ska brottas....

What else?

Det var ett tag sedan jag bloggade här. Det var nog ett helt år tror jag till och med? Jag huserar numera på Loading.se som skribent och skriver recensioner. Tyvärr har det gjort att denna blogg hamnat i backspegeln. Jag ska göra en insatts och försöka starta upp den igen tänkte jag. Mycket tid går dock åt till familjen, träning och spel. Förutom recensioner tränar jag BJJ rätt hårt just nu. Bara denna vecka har jag klockat in på mitt fem träningspass inklusive tävlingsträning igår morse. Kroppen gör ont och jag känner mig sliten, men det är bara att bita ihop och ladda om för en ny vecka. Jag har dessutom ont i foten tackvare en lättare stuking och fingrarna gör alltid ont, men det är en av grejerna som kommer med sporten.

Men vem sa att det är lätt att vara ett lilabälte...?

Jag behöver verkligen skaffa en tejpsponsor...

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Är Laura i Street Fighter V BJJ baserad?

Ett SF utan Guile är inte ett riktigt SF.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Ett SF utan Guile är inte ett riktigt SF.

Nä kan inte tänka mig ett SF utan Guile och Guile-theme


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar