Pixel art vapen och splitscreen =)

Medlem
Pixel art vapen och splitscreen =)

Sitter här ensam på kontoret och jobbar, det var ett jävla meck att komma in för någon sate har stulit handtaget(?) på ytterdörren, så det tog ~30min längre att försöka öppna dörren med en tång, samtidigt som man var tvungen att slå in koden varje gång man misslyckades. Det är mycket tjuvar i Stockholm.

Men ja, egentligen tänker jag visa vårat första splitscreen test och även första gången vi faktiskt testar att spela spelet i coop. Det är mycket saker som inte är helt syncade i motorn ännu, plus alla andra saker som saknas, effekter m.m. Men ändå!

Nu har vi dessutom sorterat ut och gjort klart alla vi tänker skeppa med spelet. Det finns några flera som vi gjort, men det blir helt enkelt för många vapen, så vi får flytta några till senare patcher eller DLC om det blir av.

Ni känner säkert igen flera av dessa =D

På tal om vapen, här är ett lite äldre klipp som jag inte tror jag visat, det är bara lite random action med en minigun, ett av dom bästa vapnen i stora Serious Sam och kommer väl vara så här med.

Vi anställde precis en till kodare, som jobbar från Holland över nätet, så nu är vi faktiskt 6 personer - 4 fler än när vi gjorde Hammerwatch - snart når man en nivå då det är nog.

#blogg


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Pixel art vapen och splitscreen =)

Flak cannon!


signatur
Medlem

Not enough cowbell!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nice, Hammerwatch var en trevlig överraskning så detta är av intresse. Gillar Amiga vibben över det hela.

nes stöld av gammla aa vad det nu hette..fattas bara stridsvagnen


signatur

New life, New hope

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ser jäkligt skoj ut! Kul med alla vapen, man känner ju igen några serious sam inspirerade bössor och från andra klassiska shooters Tumme upp!

Skrivet av kalle.lindestrom:

nes stöld av gammla aa vad det nu hette..fattas bara stridsvagnen

Ikari Warriors?

EDIT: korrigerat citat...


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Ser jäkligt skoj ut! Kul med alla vapen, man känner ju igen några serious sam inspirerade bössor och från andra klassiska shooters Tumme upp!

Skrivet av kaealy:

Nice, Hammerwatch var en trevlig överraskning så detta är av intresse. Gillar Amiga vibben över det hela.

Ikari Warriors?

Liknar mer Soldiers of Fortune till Amiga än Ikari Warriors om jag får säga min åsikt.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Kvadruppelmas:

Ser jäkligt skoj ut! Kul med alla vapen, man känner ju igen några serious sam inspirerade bössor och från andra klassiska shooters Tumme upp!

Skrivet av kaealy:

Nice, Hammerwatch var en trevlig överraskning så detta är av intresse. Gillar Amiga vibben över det hela.

Ikari Warriors?

Liknar mer Soldiers of Fortune till Amiga än Ikari Warriors om jag får säga min åsikt.

Nu säger man ju dock Chaos Engine


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Kvadruppelmas:

Ser jäkligt skoj ut! Kul med alla vapen, man känner ju igen några serious sam inspirerade bössor och från andra klassiska shooters Tumme upp!

Skrivet av kaealy:

Nice, Hammerwatch var en trevlig överraskning så detta är av intresse. Gillar Amiga vibben över det hela.

Ikari Warriors?

Liknar mer Soldiers of Fortune till Amiga än Ikari Warriors om jag får säga min åsikt.

Citerade lite galet där hehe sorry var ju menat till Kalles post...se edit.


signatur

no remorse

Ser precis ut som vad jag behöver. Retro ftw!

Är det designat för korta eller långa banor, är det något man sitter med i långa stunder eller passar det i korta dunster?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ser precis ut som vad jag behöver. Retro ftw!

Är det designat för korta eller långa banor, är det något man sitter med i långa stunder eller passar det i korta dunster?

Hmm, vet inte vad du skulle säga är korta eller långa, fast nu tar första banan för Victor och Christian här nästan exakt 20 minuter, då gör dom alla saker som går att göra, alla secrets och så har dom spelat flera ggr. Andra banan borde vara ännu längre då den har en boss också, samt en bonus bana-secret.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar