Är det här nya Far Cry?

Robot
Releasehästryttare
Är det här nya Far Cry?

Hoppas det är nått nytt nu då .. är trött på att klättra torn.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas det är nått nytt nu då .. är trött på att klättra torn.

Räkna med att klättra i träd och interagera med fågelbon istället.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Eftersom det inte är någon siffra bakom så är det ett nytt utseende till FC4. (typ)

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

räcker det inte nu eller? fyran var inte speciellt mycket annorlundare än trean...

Medlem
Skrivet av Mabec:

Eftersom det inte är någon siffra bakom så är det ett nytt utseende till FC4. (typ)

För att far cry 4 är stor skillnad mot far cry 3....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

räcker det inte nu eller? fyran var inte speciellt mycket annorlundare än trean...

men primal ser ut att mer annorlundare än 3an och 4an. kan tänka mig att det blir likt skyrim fast utan rpg elementen

Medlem

Tagga fc4 fö fan

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SWEBarb:

räcker det inte nu eller? fyran var inte speciellt mycket annorlundare än trean...

men primal ser ut att mer annorlundare än 3an och 4an. kan tänka mig att det blir likt skyrim fast utan rpg elementen

Tror inte dom tar bort rpg elementen

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Mabec:

Eftersom det inte är någon siffra bakom så är det ett nytt utseende till FC4. (typ)

För att far cry 4 är stor skillnad mot far cry 3....

Exakt, fc4 var exakt som fc3.. enda som var annorlunda var att man istället för att springa som en idiot på en ö så for man runt och red på elefanter runt om vid Himalaya, annars var det till 99,9% som fc3. Inte för att spelet var dåligt, men fantasilöst var det då allt.

Medlem

Far Cry 4-fristående expansion likt 3ans Blood Dragon möjligtvis?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hoppas det är om dinosaurier.

Avstängd

Är det ett helt nytt spel eller extra tilläg till Far Cry 4 som Far Cry 3 var med blood dragon?

Medlem
Medlem

Det är just rpg-inslagen som förstörde fyran. Förstår inte varför varenda spel nuförtiden ska vara ett förklätt rpg.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Mabec:

Eftersom det inte är någon siffra bakom så är det ett nytt utseende till FC4. (typ)

För att far cry 4 är stor skillnad mot far cry 3....

Exakt, fc4 var exakt som fc3.. enda som var annorlunda var att man istället för att springa som en idiot på en ö så for man runt och red på elefanter runt om vid Himalaya, annars var det till 99,9% som fc3. Inte för att spelet var dåligt, men fantasilöst var det då allt.

Håller med, väldigt besviken, och då hade dom ändå 2år och lite till på sig att skapa något nytt. Far Cry 3 var otroligt häftigt och unikt, där lyckades dom, dom lyckades så bra så dom fick för sig att dom kunde göra en 4:a genom att kopiera hela 3an. Jag säger grattis till pengarna för utgåvorna, men för heliga Birgittas vulvas skull, skapa nya saker!

Medlem

*klättar upp i ett träd och upptäcker en hel region*

Förmodligen..

För övrigt var FC4 så mycket bättre än FC3. Skillträd fanns i båda.

Medlem

Saxat från en artikel av Paul Tassi http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/10/06/why-far-cry... :

I joked on Twitter yesterday about the type of game Far Cry: Primal would probably end up being.

“Urduk! Climb that tall tree and scout the area!”

“Kill 10 prehistoric rhinos to increase your quiver size!”

“Invade the enemy village without sounding any war drums!”

“Save your people and overthrow Morduk, the Charming but Crazy!”

You know, Far Cry stuff.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

OK... Jag ska försöka att enkelt spalta upp vad Far Cry måste göra för att jag ska köpa (och börja gilla det). Jag köpte inte FC4, men har spelat alla tidigare. Jag gillade FC3, men det var på tok för många bortskämda amerikanska tonåringar, RPG-element och klättra radiotorn.

Vad ska de ta bort:
- Klättertorn som bara är till för att låsa upp karta
- Ta bort åtminstone hälften av alla NPCs. Det känns nästan som man spelar GTA med allt folk man möter
- Alla moderna fordon som jetski och fina bilar ersätt med förfallna fordon...
- Onödig crafting som vapenhölster - bättre om man hittar sånt på ön eller tar från andra invånare
- Ta bort alla j*kla automatiska vapenaffärer!!!1!

Vad jag vill se i ett nytt Far Cry - som jag ville ha redan i FC3:
- En grymt stor open-world - nästan obebodd - tropisk ö (japp igen)
- Endast single-player (okay kasta in co-op då, om allt går att göra tillsammans)
- En character creator med total frihet (tänk Skyrim fast bättre eller nått) samt välja några redskap/vapen du vill ha
- Ingen övergripande story från början. Bara att du hamnar på ön efter en flygkrash
- Mystiska händelser på ön (tänk Lost)
- Slitna vapen kan du hitta överallt, men de tyngre vapnen kommer senare samt att du kan bära minst 3 vapen på en gång
- Massor av små och halvstora läger med invånare av olika slag (vissa aggressiva andra vänliga)
- Alla prylar du har måste du använda in-game... Dvs. karta och kompass och annat. Inga menyer för dessa (tänk FC2).
- Vapen kan gå sönder och förfalla efter ganska långt tag - du måste reparera dem eller tillslut förlora dem (typ som i FC2)
- Historien om ön och uppdrag dyker upp allt eftersom man spelar och det sker dynamiskt och delvis slumpmässigt. Det vore kul om storyn ändrades efter vad du gjorde
- Det du gör blir du bättre på och då kan du välja vissa perks eller skills för den aktiviteten...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av wrangman:

OK... Jag ska försöka att enkelt spalta upp vad Far Cry måste göra för att jag ska köpa (och börja gilla det). Jag köpte inte FC4, men har spelat alla tidigare. Jag gillade FC3, men det var på tok för många bortskämda amerikanska tonåringar, RPG-element och klättra radiotorn.

Vad ska de ta bort:
- Klättertorn som bara är till för att låsa upp karta
- Ta bort åtminstone hälften av alla NPCs. Det känns nästan som man spelar GTA med allt folk man möter
- Alla moderna fordon som jetski och fina bilar ersätt med förfallna fordon...
- Onödig crafting som vapenhölster - bättre om man hittar sånt på ön eller tar från andra invånare
- Ta bort alla j*kla automatiska vapenaffärer!!!1!

Vad jag vill se i ett nytt Far Cry - som jag ville ha redan i FC3:
- En grymt stor open-world - nästan obebodd - tropisk ö (japp igen)
- Endast single-player (okay kasta in co-op då, om allt går att göra tillsammans)
- En character creator med total frihet (tänk Skyrim fast bättre eller nått) samt välja några redskap/vapen du vill ha
- Ingen övergripande story från början. Bara att du hamnar på ön efter en flygkrash
- Mystiska händelser på ön (tänk Lost)
- Slitna vapen kan du hitta överallt, men de tyngre vapnen kommer senare samt att du kan bära minst 3 vapen på en gång
- Massor av små och halvstora läger med invånare av olika slag (vissa aggressiva andra vänliga)
- Alla prylar du har måste du använda in-game... Dvs. karta och kompass och annat. Inga menyer för dessa (tänk FC2).
- Vapen kan gå sönder och förfalla efter ganska långt tag - du måste reparera dem eller tillslut förlora dem (typ som i FC2)
- Historien om ön och uppdrag dyker upp allt eftersom man spelar och det sker dynamiskt och delvis slumpmässigt. Det vore kul om storyn ändrades efter vad du gjorde
- Det du gör blir du bättre på och då kan du välja vissa perks eller skills för den aktiviteten...

med andra ord.. du vill ha ett nytt far cry 2 med far cry 1 ihop blandat som ärr uppbyggd med element från fc2 = vapen delen och kartan och fc1 = mystiska saker hålls det på med.

sedan att man slaskat på lite andra intressanta saker som är inspirerat från andra spel

Medlem
Skrivet av zliddret:

med andra ord.. du vill ha ett nytt far cry 2 med far cry 1 ihop blandat som ärr uppbyggd med element från fc2 = vapen delen och kartan och fc1 = mystiska saker hålls det på med.

sedan att man slaskat på lite andra intressanta saker som är inspirerat från andra spel

Delvis, ja. Men jag vet inget spel som dynamiskt ändrar storyn baserat på vad du gör. Dessutom menar jag inte mystiska alien-saker som i FC1... Jag menar mer som Lost. Och inga fler dröm-sekvenser tack!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av wrangman:
Skrivet av zliddret:

med andra ord.. du vill ha ett nytt far cry 2 med far cry 1 ihop blandat som ärr uppbyggd med element från fc2 = vapen delen och kartan och fc1 = mystiska saker hålls det på med.

sedan att man slaskat på lite andra intressanta saker som är inspirerat från andra spel

Delvis, ja. Men jag vet inget spel som dynamiskt ändrar storyn baserat på vad du gör. Dessutom menar jag inte mystiska alien-saker som i FC1... Jag menar mer som Lost. Och inga fler dröm-sekvenser tack!

ändrar inte till exempel until dawn storyn beroende på vad du väljer att göra? Och det var ju bara mutanter i fc1 men tänkte inte på det och körde bara efter att han hamnar på ön märker skumma typer och märker senare att dom håller på med mystiska saker.
Därav jag menar som fc1 och 2 tillsammans men vissa saker borttagna men vissa saker finns från båda samt att man tagit in vissa saker från andra spel

rpg-interaktion med håriga brudar som luktar illa och har en aura av spyflugor..

1
Skriv svar