FZ (sidan) har blivit RIKTIGT seg.

Inaktiv
FZ (sidan) har blivit RIKTIGT seg.

Hej, jag var förrut väldigt ofta på FZ och skrev osv. fast nu sista tiden så har hemsidan blivit så j*vla seg att det tar 12-16 sekunder att bara ladda första sidan (man ser bara bakgrunden). Samma på skolan och hos kompisar.

Fildelen går dock lika som vanligt (tankar fortfarande snabbare på fileplanet dock.. :/ 3-400 kb/s där och typ 150-200 kb/s här).

Så vad fan ni än gjort så ändra tillbaka.. jag tänker då inte tåla typ 15 sekunders väntetid för att ladda en sida.. har själv 8/1mbit så har ingenting med bredbandet att göra (då det gick snabbare förr).

Har heller inget med cookies eller dylikt att göra..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Fildelen går dock lika som vanligt (tankar fortfarande snabbare på fileplanet dock.. :/ 3-400 kb/s där och typ 150-200 kb/s här).

Då har du ju iallafall högre lägsta-nivå här!:P

Jo jag har det också lite segare, specielt när man uppdaterar så tar det en jäkla tid!

Inaktiv

jo fz är minst sagt seg,
inte en enda annan hemsida som man vart på har varit såhär seg.

Medlem

Måste faktiskt hålla med. Mycket långsamt numera, men jag förstår varför då ni måste ha mycket besökare.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Menade självklart 300-400.

Tur att det finns folk som håller med!

Fixa det här snabbt FZ.. :/


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ja fz har varit grymt segt dom sista veckorna tycker jag oxå. Men mest sajten, från filarkivet får jag fortfarande samma speed.


signatur
Redaktör

Segheten beror på ökad belastning - fler användare och besökare är de huvudsakliga skälen. Ny hårdvara kommer införskaffas framöver, i nuläget vet vi inte exakt när. Vi kommer inom väldigt kort kika på ett par andra lösningar som förhoppningsvis gör laddtiderna drägligare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Segheten beror på ökad belastning - fler användare och besökare är de huvudsakliga skälen. Ny hårdvara kommer införskaffas framöver, i nuläget vet vi inte exakt när. Vi kommer inom väldigt kort kika på ett par andra lösningar som förhoppningsvis gör laddtiderna drägligare.

Lås tråd för att slippa flamers.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Segheten beror på ökad belastning - fler användare och besökare är de huvudsakliga skälen. Ny hårdvara kommer införskaffas framöver, i nuläget vet vi inte exakt när. Vi kommer inom väldigt kort kika på ett par andra lösningar som förhoppningsvis gör laddtiderna drägligare.

Bockar och bugar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Antikvitet

Under morgonen genomfördes systemunderhåll på serverparken. Detta bör ha resulterat i en smärre fartökning så vi står oss ett tag till. Vi kommer att snarast möjligt bygga ut vår hårdvarupark.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jo, jag känner en liten ökning på laddingen..! Bra.

Förväntar dock att ni ökar den snäppet till.. för det är fortfarande inte acceptabelt för sveriges föredetta snabbaste spel sida (och bästa - vill bara att PCGamer ska göra er till only PC men ... keep on dreaming).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ja det går snabbare nu(1-5 sec snabbare)

1
Skriv svar