Medlem
Siberia Elite

(lustigt med två av samma trådnamn)

Men iallafall, detta jävla headsetet har börjat jävlas nu. Tror det är headsetet.

Det uppstår ett...gnisslande ljud ur headsetet hela tiden, datorn kan idla och det uppstår, och om ljud spelas upp så brusar det också, med ett "fiol-skrapande-ljud" typ, fast digitalt då.

Vet fan inte hur jag ska förklara det men det gör mig helt jävla från vettet då detta headset kostade 1799kr tror jag

Verkar dessutom som att det försvinner en stund om jag drar ur och sätter i USB kabeln

Vad kan jag göra?

Medlem

Uppstår det gnisslande ljudet bara när du rör på musen? I så fall bör det lösas genom att ansluta hörlurarna till ett annat uttag i datorn.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av totte1015:

(lustigt med två av samma trådnamn)

Men iallafall, detta jävla headsetet har börjat jävlas nu. Tror det är headsetet.

Det uppstår ett...gnisslande ljud ur headsetet hela tiden, datorn kan idla och det uppstår, och om ljud spelas upp så brusar det också, med ett "fiol-skrapande-ljud" typ, fast digitalt då.

Vet fan inte hur jag ska förklara det men det gör mig helt jävla från vettet då detta headset kostade 1799kr tror jag

Verkar dessutom som att det försvinner en stund om jag drar ur och sätter i USB kabeln

Vad kan jag göra?

Det verkar som att du får en liten laddning i kontakten som ger sådana problem, testa jorda usb kontakten med en typ liten metal tråd mot chassit så ska detta hjälpa


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Tackar för svaren, löste det!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Tackar för svaren, löste det!

Så vad var lösningen ????


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av totte1015:

Tackar för svaren, löste det!

Så vad var lösningen ????

Antingen drivrutinger eller SteelSeries jävla "engine", jag installerade om både, och nu funkar det

1
Skriv svar