Far Cry: Primal officiellt - se första filmerna

Robot
Far Cry: Primal officiellt - se första filmerna

Spelet för dig som alltid velat skjuta mammutar med pilbåge.

#far-cry-3, #far-cry-4, #far-cry-primal


Far Cry: Primal officiellt - se första filmerna

Oj, förvånad ett det inte visades under ett press event. Som kanske det uppkommande paris games week? VI får nog se det där kan man hoppas.

Medlem

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Hade ju hellre sett en fortsättning på Blood Dragon men det här ser intressant ut!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Det ser ju faktiskt rätt kul ut. Roligt med något lite annorlunda i vilket fall som helst!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.

Talang-träd?

Skribent
Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.

Färdighetsträd? Det är ju den ständiga frågan hur man översätter sådana saker.

Jag vet inte om jag håller med om stora städer, det blir inte riktigt Far Cry då.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så jävla kul att de utforskar andra settings än det som alla andra sysslar med (dvs. modern warfare/futuristic warfare/tropical warfare). Är HELT säker på att det kommer bli askul!

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.

En större uppföljare lär komma, fc: primal kommer ju bli som fc: blood dragon bara.
En kortare uppföljare, och stads-baserat skulle förstöra far cry känslan totalt.

Skrivet av nisp88:

Hade ju hellre sett en fortsättning på Blood Dragon men det här ser intressant ut!

Dom har redan sagt för något år sedan att dom inte kommer göra en fortsättning på blood dragon

http://www.gamespot.com/articles/blood-dragon-2-not-happening...

Medlem

Kan inte poängträd funka?

Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.

Färdighetsträd? Det är ju den ständiga frågan hur man översätter sådana saker.

Jag vet inte om jag håller med om stora städer, det blir inte riktigt Far Cry då.

Men för att jämföra med family tree och släktträd skulle jag nog nöja mig med färdighetsträd. Färdigheter användes för skills i många gamla svenska rollspelsböcker väl?

Far cry är något av ett guilty pleasure för mig, känns billigt och ytligt jämfört med vad jag brukar kräva av ett sånt open world spel men det fäster på en. Hehe.

Den tropiska paletten bidrog mycket. Därför far cry 2 också var med deppiga att lira färgmässigt

Medlem

Roligt koncept! Men jeflar vad likt omgivningen är med Far Cry 4. Detta spelet kan nog bli bättre om dom börjar göra den öppna världen lite mer avancerad. Och hoppas för guds skull att dom inte gör det till last gen consoles igen, allt blir så repetivt och tråkigt då.

I like it. Trevligt med något annorlunda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Nytt Far Cry-spel = 40-50 i synfält. Spelet ser roligt ut, men det verkar som att Far Cry: Primal är ett helt annat spel än föregångarna. När får man se en trailer/gameplay, där de har ökat synfältet till typ 80-110?

Medlem

Huh, så Far Cry har gått från att skjuta på soldater och mutanter, till att krossa diktaturer och nu tillbaka till sen stenålder.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tycker stenålders-settingen är grymt trevlig, dock förstår jag inte varför det har behöver vara ett Far Cry? Handlar inte Far Cry om diktaturer?

Medlem

Kul med lite nytt från AAA titlar, även fast det kommit ett par "urtidsfolket" och "dinosaurie" spel de senaste åren från mer indie håll.

Medlem

Men, nej...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.

Färdighetsträd? Det är ju den ständiga frågan hur man översätter sådana saker.

Jag vet inte om jag håller med om stora städer, det blir inte riktigt Far Cry då.

Near Cry?

Skrivet av zliddret:
Skrivet av beersgarden:

Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.

En större uppföljare lär komma, fc: primal kommer ju bli som fc: blood dragon bara.
En kortare uppföljare, och stads-baserat skulle förstöra far cry känslan totalt.

FC: Primal är ett fullprisspel, prislappen ligger på $59.99.

Medlem

Jävlar lät rätt itnressant faktiskt och ganska oväntat att gå ifrån modern tid. Doooooocckkkkkkk undrar man ju vad dom har tänkt att Far Cry serien ska vara för något inte så att det har gått i någon slags uppföljar spår snarare lite mer final fantasy över det.
kunde enligt mig lika gärna vart ett fristående spel med annan titel bara.

Medlem

Jag är bara glad sålänge Ubisoft inte släpper ett spel som läcker mer än min mormor's tekanna!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Skulle ändå vilja ha med mej "The ripper-puffran" från fc4 med mej in i stenåldern.

Medlem
Skrivet av Wattem:

Jävlar lät rätt itnressant faktiskt och ganska oväntat att gå ifrån modern tid. Doooooocckkkkkkk undrar man ju vad dom har tänkt att Far Cry serien ska vara för något inte så att det har gått i någon slags uppföljar spår snarare lite mer final fantasy över det.
kunde enligt mig lika gärna vart ett fristående spel med annan titel bara.

Jämför med battlefield: hardline.

Far cry finns med för att redan ha ett starkt varumärke.

Medlem

Är det bara jag som spelar för att ta över Outposts?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det bara jag som spelar för att ta över Outposts?

Nope, är ju fantastiskt kul.

Medlem
Skrivet av Wattem:

kunde enligt mig lika gärna vart ett fristående spel med annan titel bara.

Hade dom gjort det hade folk storbölat att det var var FÖR likt Far cry.

Medlem

Hell Yes! pre-primal-order.

Medlem

Spännande! Avvaktar dock med köp till spelet är släppt och de första recensionerna har landat. Ubisoft har lite att ta igen...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Tycker stenålders-settingen är grymt trevlig, dock förstår jag inte varför det har behöver vara ett Far Cry? Handlar inte Far Cry om diktaturer?

För mig handlar Far Cry om galna vetenskapsmän som skapar monsterhybrider på en tropisk ö.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av pingkonk:

Tycker stenålders-settingen är grymt trevlig, dock förstår jag inte varför det har behöver vara ett Far Cry? Handlar inte Far Cry om diktaturer?

För mig handlar Far Cry om galna vetenskapsmän som skapar monsterhybrider på en tropisk ö.

Vem vet, i Primal kanske det dyker upp mesolitiska grottvetenskapsmän som rider monstermammutar på en megafauna-ö

1
Skriv svar