Här är systemkraven för Star Wars: Battlefront

Medlem

Borde inte komma till PC överhuvudtaget. Kommer vara konsolskadat som fan.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Borde inte komma till PC överhuvudtaget. Kommer vara konsolskadat som fan.

Bättre än ingenting ju!

som vanligt är systemkraven ABC80 med bandspelare.. men vill man inte spela i uglymode så lär man få punga ut 30k på en ny dator.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Alexraptor:

16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.

Orsaken varför du inte känner till något spel som använder 8GB ram är för att de flesta spel är 32 bitars och kan inte använda mer än 2GB per process som spelet startar.

Detta däremot är ett 64 bitars spel vilket betyder att de kan fylla minnet mycket bättre och använda det mera effektivt. Desto mera 64bitars spel som kommer desto mer kommer spelen använda ram.

Jo tack jag känner väl till skillnaden mellan 32 and 64 bitar.
Däremot trot jag inte för en sekund på att det kommer spel I närmaste framtiden där 8gb vs 16gb kommer visa någon som helst avsevärd skillnad.

Kommer att sänka laddtider med mera, samt att det finns spel som använder väldigt mycket minne Galactic Civiliations 3 använder lätt över GB ram när man kör på stora kartor till ex.

Medlem

Inget för amd cpu? Är det windows 10 så går dom inte räkna bort, kör sj 4750k dock men tkr dom borde tagit med amd också.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Alexraptor:

16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.

Orsaken varför du inte känner till något spel som använder 8GB ram är för att de flesta spel är 32 bitars och kan inte använda mer än 2GB per process som spelet startar.

Detta däremot är ett 64 bitars spel vilket betyder att de kan fylla minnet mycket bättre och använda det mera effektivt. Desto mera 64bitars spel som kommer desto mer kommer spelen använda ram.

Jo tack jag känner väl till skillnaden mellan 32 and 64 bitar.
Däremot trot jag inte för en sekund på att det kommer spel I närmaste framtiden där 8gb vs 16gb kommer visa någon som helst avsevärd skillnad.

Kommer att sänka laddtider med mera, samt att det finns spel som använder väldigt mycket minne Galactic Civiliations 3 använder lätt över GB ram när man kör på stora kartor till ex.

Framförallt så är det väl (väldigt?) vanligt att folk likt jag sitter med 20-30 tabbar öppna i chrome, spotify+steam+torrent+skype+annat igång i bakgrunden å ena och andra som slukar upp massa ram. Lixom allt mitt drar 6gb just nu utan något spel och skulle ett spel vilja upp och nosa på 4gb så kommer swapfil skapas och äta utrymme å slöa ner. Så 16gb är en bra (Och inte direkt dyr(=extrem)) rekommendation.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

vore gött om det kom fler spel som utnyttjade mer än 8gig ram..
det kosta så lite nuförtiden ändå

Har jag missat något, har du börjat lira på PC? Du brukar ju vara konsolernas anfader


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag har allt som krävs utom Origin... usch och fy!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Jag har allt som krävs utom Origin... usch och fy!

Join the Dark Side....you know you want to...

Medlem

streamas nu på twitch, ser grymt ut!

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av WarpGuN:

vore gött om det kom fler spel som utnyttjade mer än 8gig ram..
det kosta så lite nuförtiden ändå

Har jag missat något, har du börjat lira på PC? Du brukar ju vara konsolernas anfader

mmm tillslut gav jag in köpte mig en rejäl gajmer burk till witcher 3
aldrig mer sub 30fps!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Alexraptor:

16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.

Nej jag tycker också det lät lite väl saftigt. Läste nyligen en artikel om just RAM-användandet i spel (ska länka om jag hittar den sen) och han som utförde tester klarade sig t.o.m. med 4GB och hans slutsats var att det i nuläget inte finns någon som helst användning för 16GB i något spel. I de allra nyaste spelen kunde 16GB som bäst ge en eller ett par extra FPS med även det kan ju räknas som en normal felmarginal. Men som WarpGuN säger så vore det absolut trevligt om spelen kunde använda RAM mer, speciellt nu som jag skaffat 16GB =D

Btw, är det nån som vet hur sånna här öppna beta-släpp går till? Kommer det dyka upp i Steam den åttonde åsså är det bara att installera eller?

Watch Dogs hade ju krav på 6 eller 8GB, men det gick att spela med 4.

Medlem

Man kan förladda betan nu via Origin. Hoppas spelet är bra för den senaste tiden har jag sålt min själ två gånger: uPlay för MGS5 och nu Origin för SW-betan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av WarpGuN:

vore gött om det kom fler spel som utnyttjade mer än 8gig ram..
det kosta så lite nuförtiden ändå

Har jag missat något, har du börjat lira på PC? Du brukar ju vara konsolernas anfader

mmm tillslut gav jag in köpte mig en rejäl gajmer burk till witcher 3
aldrig mer sub 30fps!

NICE! =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Chilli88:
Skrivet av Devolution:

2 veckor? Är det inte i mitten på november det släpps?

Detta är en Beta

Ah jo att betan har varit nu det vet jag. Men jag fattade inlägget som att dem menade själva spelet och inte bara betan. Men ser att dem ändrat i texten nu så


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

12
Skriv svar