Overwatch saknar traditionellt poängsystem

Robot
Medlem
Overwatch saknar traditionellt poängsystem

Haha, inte ens förvånad. Blizzard har fördummat alla sina spel sedan 10 år tillbaka.

Medlem

Hur känsliga har folk som spelar spel blivit när man inte ens kan ha poängsystem längre?
"Alla är lika bra :)"


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Nu ska vi alltså behöva dras med dessa slags spel i tio år. Innan / fortfarande var det / är det MMO:n, och nu blir det MMOFPS i en låång tid framöver.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker jag e bra. De enda poängen man ska se i gruppspel är hela gruppens poäng jämnfört med motståndarlaget

Varför tävla om vem som är bäst i ditt eget lag? Ni ska tävla mot motståndarlaget inte sinsemellan

Medlem

Kan vara positivt om man gör det på rätt sätt. En av de mest irriterande sakerna i tex Battlefield är ju alla värdelösa k/d muppar, som sitter och trycker i hörnen och knappt gör någon nytta.

Bästa spelaren ska alltid ha flest kills och deaths =D

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tycker jag e bra. De enda poängen man ska se i gruppspel är hela gruppens poäng jämnfört med motståndarlaget

Varför tävla om vem som är bäst i ditt eget lag? Ni ska tävla mot motståndarlaget inte sinsemellan

Så man vet vem man ska vote kicka.

Medlem

Poäng är ok, Kill Death ratio not so much iaf inte i team spel med objektives. imo.

Eller kan väl ha så en kill ger typ 10% av allt annat i spelet.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Karmak:

Tycker jag e bra. De enda poängen man ska se i gruppspel är hela gruppens poäng jämnfört med motståndarlaget

Varför tävla om vem som är bäst i ditt eget lag? Ni ska tävla mot motståndarlaget inte sinsemellan

Så man vet vem man ska vote kicka.

Haha

Push the Cart i TF2, blå laget kämpar frenetiskt för att flytta vagnen några centimeter framåt. Vid spawn står fem snipers som samtidigt befinner sig i absoluta botten av poänglistan...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Salami:

Poäng är ok, Kill Death ratio not so much iaf inte i team spel med objektives. imo.

Eller kan väl ha så en kill ger typ 10% av allt annat i spelet.

K/D/A används inte K/D.
Men ja K/D/A kan vara missvisande du dock ger det en överblick.

oavsett om du gjort team saker bra för laget, så dödar du inte/helar/dvs assist så har du inte gjort någon vidare impact.

Medlem

Som jag tolkade det låter det som riktigt bra nytänk.

Om jag fattat rätt så ser JAG vilen plats jag är på, är jag bäst så ser jag att jag är #1. Den som är sämst ser att de är #20 eller hur många det nu är.

Och det räcker väl? Ser jag att jag ligger på top 3 så vet jag att jag gjort bra ifrån mig och kan vara nöjd. Sen vilka platser alla andra ligger på är ju oväsentligt.

Det är bara de som vill ha stor e-penis som tvunget vill att alla ska se hur bra de är.

På det här sättet vet de som är bra att de är bra, och noobsen/sämre spelare slipper bli idiotförklarade av alla. Servern kan ha automatisk justering av teambalansen om det behövs.

Iaf för public games låter detta skitbra. Sen i tävlingar, klanmatcher etc kan det vara värt hålla koll på andras poäng med. Men det går säkert ordna i de sammanhangen.

Medlem

Hmm. Att ta bort poäng med argumentet att folk ska va snälla mot varandra tycker jag är ett dåligt argument. Det är som att sluta räkna mål i fotboll för att spelarna ska sluta glidtacklas och att huliganerna ska sluta bråka...

Sedan är det väl mer intressant att diskutera vad man ska få poäng för och hur mycket. Vissa typer av spel kanske frags inte är intressant alls, utan man räknar bara hur många gånger man lyckats sno en flagga, eller hur många minuter man försvarat en bas t.ex.

dmn
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nu ska vi alltså behöva dras med dessa slags spel i tio år. Innan / fortfarande var det / är det MMO:n, och nu blir det MMOFPS i en låång tid framöver.

Eeh...nämn ett MMOFPS utöver Planetside 2.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Är detta oväntat med tanke på hur extremt toxic online communitys nu är i nästan alla online spel? Nej inte direkt.

Jag kanske låter gammal nu och går lite OT, men internet var ett bättre ställe när bara vi nördar använde det. När den stora "allmänna massan" började använda internet runt tiden där Facebook blev stort har internet blivit ett väldigt otrevligt ställe i jämförelse med tidigare, massa hat, rasism, sexism och hot överlag överallt nuförtiden, väldigt tråkigt.

De flesta här som snart firar/har firat internetanvändning i 20 år kan förmodligen instämma i detta.

Haha när man kunde dra en Altavista-sök på "<valfri känd tjej> nude" och inte få virus!
Those were the days :')

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:

Nu ska vi alltså behöva dras med dessa slags spel i tio år. Innan / fortfarande var det / är det MMO:n, och nu blir det MMOFPS i en låång tid framöver.

Eeh...nämn ett MMOFPS utöver Planetside 2.

Planetside. Varsågod.

Medlem

Finns ingen rätta-knapp tyvärr.

"Goodman berättar vidare att man kan se vilken placering man har i matchen, men inte vart de spelarna andra befinner sig."

Det heter "var", inte "vart".


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Enda problemet med detta skulle vara att det blir svårare att identifiera servrar med team stacking när man söker spel.

Medlem

Tycker det är bra att man slipper hela "individuella stats" tjaffset. Även i Heroes of the Storm, gillar det systemet. Det är lag-baserat istället för, låt titta på League, där allt handlar om individen. Trött på det och det känns som det bara skapar egotrippade fjantar av skiten.

Medlem

Så länge man kan se MVPs efter matcher så är jag nöjd.

För hittills så kan man väl se MVPs, right?

Medlem

Casual deluxe :DDDDDD

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Karmak:

Tycker jag e bra. De enda poängen man ska se i gruppspel är hela gruppens poäng jämnfört med motståndarlaget

Varför tävla om vem som är bäst i ditt eget lag? Ni ska tävla mot motståndarlaget inte sinsemellan

Så man vet vem man ska vote kicka.

Haha

Push the Cart i TF2, blå laget kämpar frenetiskt för att flytta vagnen några centimeter framåt. Vid spawn står fem snipers som samtidigt befinner sig i absoluta botten av poänglistan...

Det är otroligt frustrerande när folk inte försöker utföra objectives precis som de du nämnde här med snipers i TF2.

Folk står kvar i basen i många minuter eller dansar runt och skriver i chatten "kicka mig inte". Det är saker som driver mig ifrån de spelen, hur bra nu än resten av spelen är i grund och botten.

Jag skulle inte behöva ett poängsystem som baserar sig på individen, bara man kan se ett värde av hur mycket man gjort för att säkra vinsten på alla så det blir lätt att filtrera bort slöddret som inte gör någon nytta.

dmn
Medlem
Skrivet av Lepr:

Haha när man kunde dra en Altavista-sök på "&lt;valfri känd tjej&gt; nude" och inte få virus!
Those were the days :&#039;)

Man får vara bra (o)skicklig för att lyckas få ett virus när man gör nåt sånt.

Medlem

Det är väl bra för att få fokus på lagarbete, samtidigt gillar jag att se allas bidrag till laget så att säga.

Medlem

Brink hade ett bra poängsystem. Visade hur mycket man bidragit, hur många objectives man följt och hur duktig lagspelare man varit. Det enda som inte visades var K/D. Vilket också var helt orelevant i ett Objective Based game

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Karmak:

Tycker jag e bra. De enda poängen man ska se i gruppspel är hela gruppens poäng jämnfört med motståndarlaget

Varför tävla om vem som är bäst i ditt eget lag? Ni ska tävla mot motståndarlaget inte sinsemellan

Så man vet vem man ska vote kicka.

Förstår din frustration men då kanske speltillverkaren iställtet ska arbeta fram en bra matchmaking istället. Bara för att folk inte spelar som proffs betyder inte att de inte ska ha rätt att spela.

Medlem

Enskilda poäng är helt meningslöst i team baserat spel ändå, Förlorar med 40-2 i stats är man ändå lika mycket förlorare som den med 3-25 i stats.

Medlem

Fattar inte vad Blizzard håller på med, tar ju bort alla belönande tävlingsmoment i sina pvp-spel.

Jag slutade spela HOTS när jag insåg att man varken före, under eller efter matcherna kunde kommunicera med motståndarlaget..

Hur skall motståndarna veta att det var worth om man inte kan skriva att det var worth =(

Medlem

Tycker personligen det är ett mycket bra initiativ då man forfarande vet med sig om man spelat bra eller ej, men det är inte särskilt smart för att locka spelare. Folk är alldeles för besatt av siffror för det.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Är detta oväntat med tanke på hur extremt toxic online communitys nu är i nästan alla online spel? Nej inte direkt.

Jag kanske låter gammal nu och går lite OT, men internet var ett bättre ställe när bara vi nördar använde det. När den stora "allmänna massan" började använda internet runt tiden där Facebook blev stort har internet blivit ett väldigt otrevligt ställe i jämförelse med tidigare, massa hat, rasism, sexism och hot överlag överallt nuförtiden, väldigt tråkigt.

De flesta här som snart firar/har firat internetanvändning i 20 år kan förmodligen instämma i detta.

Jo, tack. Det känner man allt för väl igen på fler än ett håll. När nya doom kommer tänker jag leka för fullt i snapmap och spela med närmaste vännerna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det här låter som ett utmärkt drag om de aldrig vill att det ska funka som esport.

12
Skriv svar