Dyr och cool dev-version av Microsofts Hololens nästa år

Robot
Dyr och cool dev-version av Microsofts Hololens nästa år

Dags att börja spara om du vill testa den tidigt.

#microsoft, #oculus-vr


Medlem
Dyr och cool dev-version av Microsofts Hololens nästa år

Coolt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dyrt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seraium:

Coolt.

Minst sagt. Tror AR har en likande spännade framtid som VR.


signatur
Medlem

Ge mig ljussablar


signatur

Burn in the light.

Medlem

Sword art online, here we come!

Medlem
Inaktiv

Det blir en väldigt speciell liten klubb i början. Man måste ansöka om devkits: http://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us/development...

Medlem

Såg rätt cheap ut, lite som Wii bowling kul i en kvart.

Inaktiv
Skrivet av Ducci:

Såg rätt cheap ut, lite som Wii bowling kul i en kvart.

Det är ett koncept för att visa vad den klarar av för att inspirera utvecklare. Det är väldigt komplicerad fysik vi ser här.

Medlem

När den väl släpps till privatpersoner så är mitt tips att investera i porr branschen. Annars så är jag mest sugen på sims eller x-com till hololens. Men aldrig någonsin Alien Isolation.

Inaktiv

Väntar några år själv innan ja köper något med augmented reality. Större FoV kan dom ju börja med. Men ja tror ivf att jag väntar på när vi får lincer som vi sätter in i ögonen istället, Förmodligen bara 5 år ifrån nu.

Åh alla som känner blinda kan ju säkert hällsa snart att "Fear nott" Augmented Eyes som opereras in gör så du kan se bättre än vanliga ögon.

Inaktiv
Skrivet av SogeUnleashed:

Väntar några år själv innan ja köper något med augmented reality. Större FoV kan dom ju börja med. Men ja tror ivf att jag väntar på när vi får lincer som vi sätter in i ögonen istället, Förmodligen bara 5 år ifrån nu.

Åh alla som känner blinda kan ju säkert hällsa snart att "Fear nott" Augmented Eyes som opereras in gör så du kan se bättre än vanliga ögon.

Linser om 5 år kan du glömma, men Hololens kommer vara en sjukt kraftfull PC om 5 år.

MEG
Medlem

Som med allt annat så ska man ta sådant här med ett stort kar salt, inte första gången ett företag lovar något de inte kan hålla


signatur

Death is only the beginning

än så länge är det bara en liten ruta av synfältet som kan visa hologram .. behövs antagligen en kvantprocessor för det ska lyckas

Skrivet av SogeUnleashed:

Väntar några år själv innan ja köper något med augmented reality. Större FoV kan dom ju börja med. Men ja tror ivf att jag väntar på när vi får lincer som vi sätter in i ögonen istället, Förmodligen bara 5 år ifrån nu.

Åh alla som känner blinda kan ju säkert hällsa snart att "Fear nott" Augmented Eyes som opereras in gör så du kan se bättre än vanliga ögon.

har väl funnits några år .. kanske inte för dom som är födda blinda.. men landstinget betalar inte som vanligt.

Inaktiv
Skrivet av Törstig:
Skrivet av SogeUnleashed:

Väntar några år själv innan ja köper något med augmented reality. Större FoV kan dom ju börja med. Men ja tror ivf att jag väntar på när vi får lincer som vi sätter in i ögonen istället, Förmodligen bara 5 år ifrån nu.

Åh alla som känner blinda kan ju säkert hällsa snart att "Fear nott" Augmented Eyes som opereras in gör så du kan se bättre än vanliga ögon.

Linser om 5 år kan du glömma, men Hololens kommer vara en sjukt kraftfull PC om 5 år.

Baserar mina 5 år på detta = https://www.youtube.com/watch?v=ozEwH9v5Fk0
Åh de där va 2012, Vi får inte heller glömma att google glass o Holo Lens stora konkurant Magic Leap. Men nu pratar jag bara Augmented Reality. som du säger. Holo Lens är ju en dator i sig.

Medlem

Mmo irl <3


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Har hellre processor/GPU kraften i en PC som jag kan uppgradera som jag vill, än i ett par dyrare glasögon som är låsta i prestanda och snabbt blir omoderna.

Har ingen konsol av samma orsak.

Medlem

Det är bara tjabbel!

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:

Har hellre processor/GPU kraften i en PC som jag kan uppgradera som jag vill, än i ett par dyrare glasögon som är låsta i prestanda och snabbt blir omoderna.

Har ingen konsol av samma orsak.

Det är lite svårt att vara mobil med en skrivbordsdator.

Medlem

Nej Rift har aldrig varit tänkt för privatpersoner då de kostar flera tusen mer än vad som är förväntat i retail. Och inte speciellt många privatpersoner köpte kittet heller - kolla på blocket så kanske ni förstår läget.

Microsofts kit är inte en skärm utan en hel dator, min ritt måste jag koppla till ett grafikkort för att i överhuvudtaget kunna använda produkten, dessutom har den ingen som helst möjlighet att vara transparent mot den verkliga världen.

SÅ att kalla den dyr verkar bara vara ett sätt att fånga uppmärksamhet, låter som någon 15 åring skrivit artikeln,

Inaktiv
Skrivet av SogeUnleashed:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av SogeUnleashed:

Väntar några år själv innan ja köper något med augmented reality. Större FoV kan dom ju börja med. Men ja tror ivf att jag väntar på när vi får lincer som vi sätter in i ögonen istället, Förmodligen bara 5 år ifrån nu.

Åh alla som känner blinda kan ju säkert hällsa snart att "Fear nott" Augmented Eyes som opereras in gör så du kan se bättre än vanliga ögon.

Linser om 5 år kan du glömma, men Hololens kommer vara en sjukt kraftfull PC om 5 år.

Baserar mina 5 år på detta = https://www.youtube.com/watch?v=ozEwH9v5Fk0
Åh de där va 2012, Vi får inte heller glömma att google glass o Holo Lens stora konkurant Magic Leap. Men nu pratar jag bara Augmented Reality. som du säger. Holo Lens är ju en dator i sig.

Intressant. Linserna skulle ju behöva fungera som trådlösa skärmar som kopplas till,en enhet man har på sig. Sen behöver man självklart diverse sensorer så att enheten kan se omvärlden man tittar på. Det känns långt in i framtiden.

Hololens kommer förmodligen att bli ett par glasögon först med diskreta kameror och sensorer som kopplas trådlöst till en enhet i fickan. Efterhand som dessa linser utvecklas så kan de självklart ersätta glasögonen.

Medlem

Kul för de som spelar skräckspel i sitt eget hem. Monster under sängen!

Medlem

Bara jag som reagerade på att han rör sig otroligt långsamt?

Min gissning är att antingen så antingen så valde de någon random på kontoret som uppenabarligen aldrig spelat ett spel ever, eller så känns det lite som att tekniken kanske inte är klar och han medvetet är långsam för att inte bugga ur trackingen av handen.

För annars så såg det sjukt tråkigt ut.

Och om det är så att han är långsam för att inte bugga ur trackingen så är deras hand tracking inget annat än en dålig variant av en PlayStation Move.

Medlem
Skrivet av Törstig:

Det är lite svårt att vara mobil med en skrivbordsdator.

Kan vara en bra ide att ha koll på verkligheten istället där det finns rånare och ficktjuvar...

Skrivet av direktorn:

Nej Rift har aldrig varit tänkt för privatpersoner då de kostar flera tusen mer än vad som är förväntat i retail.

Vet du hur många Devkits som har sålts världen över? Vad förväntar du dig för pris, 2 kr styck? Det finns folk som lägger 2-3 tusen på ett digitalt gevär och flera tusenlappar på ett digitalt rymdskepp i ett spel som inte ens finns, vad får dig att tro att de inte köper en hårdvarupryl för samma pris?

1
Skriv svar