Köp försäkringar i Metal Gear Online för riktiga pengar

Robot
Köp försäkringar i Metal Gear Online för riktiga pengar

Kritiken mot spelets mikrotransaktioner väcks till liv när onlineläget lanseras.

#metal-gear-solid-v-the-phantom-pain


Medlem
Köp försäkringar i Metal Gear Online för riktiga pengar

...

Gen
Medlem

Girigheten har inga gränser.

Medlem

Fy fan för konami. Såg det här igår, när jag startade upp spelet. Att jag inte nu kan använda mina online resurser för i SP är också tråkigt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Haha. Jag älskar Asien

KoP
Medlem

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Medlem

Aldrig i livet. Det finns bra mikrotransaktioner och dåliga. Konami tillhör det sistnämnda på många planer. Usch...

Testpilot

Kan nån förklara hela FOB biten för mig?

Bygger man detta separat mot basen du har i singleplay?

Jag vill bara lalla runt i singleplay och är helt ointresserad av onlinebitar.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan nån förklara hela FOB biten för mig?

Bygger man detta separat mot basen du har i singleplay?
Samma här. Lirar dn andra gång nu, med trainer.
Jag vill bara lalla runt i singleplay och är helt ointresserad av onlinebitar.

Medlem

Om ni inte gillar detta så köp det inte då då det finns många människor som tycker att det är värt pengarna och vill ha detta.

Folk tycker dom är snåla och bara vill ha pengar men det kostar att göra spel och om ni vill ha större och bättre spel behöves det pengar för det.

Dom som klagar på detta gillar nog inte Star Citizens model på att sälja skepp för riktiga pengar eller kickstarter då man spenderar pengar på något som inte är one time payment förever på spelet som det va förr i tiden som på Super Nintendo. PC hade ju några spel med expansioner på den tiden men det är ju också något man måste betala extra för efter att man köpt orginalet som ex Age of empires 2: Conquerors expansion antar att det var en dålig ide att ta betalt för

Medlem

Jag tycker inte alls om mikrotransaktioner men i det här fallet blir jag inte speciellt upprörd faktiskt. Det påverkar ju inte mig speciellt mycket att den jag spelar mot får behålla sina grejer, jag får ju fortfarande det jag tar ifrån honom. Personligen skulle jag inte vilja att det jag förlorar stannar kvar hos mig så hela den funktionen är iofs onödig. Så jag är nog 20% upprörd ändå. Å 80% förväntansfull.

Medlem

Nja för min del vill jag inte behöva betala för att ha mina saker ifred.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Fast det gör det ju inte mindre p2w

Medlem

Detta är ju dock inte i själva MGO, det är bara en ny funktion i det existerande FOB-läget.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan nån förklara hela FOB biten för mig?

Bygger man detta separat mot basen du har i singleplay?

Jag vill bara lalla runt i singleplay och är helt ointresserad av onlinebitar.

Är du uppkopplad online och gjort mission däe du bygger FOB så kan du bli attackerad av andra. Enda sätt slippa är att inte vara online.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan nån förklara hela FOB biten för mig?

Bygger man detta separat mot basen du har i singleplay?

Jag vill bara lalla runt i singleplay och är helt ointresserad av onlinebitar.

Det är inte helt separat från basen i single player, anledningen att göra detta är att du kan bygga fler baser. Det finns då dock en risk att någon stjäl dina soldater och resurser och det kräver därför att man spelar online.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.

Ambassadör
Xbox

Vad fan, så man kan inte spela single player ifred?


signatur

Jump in.

Medlem

Fuck Konami!!!

Thank God For Me!

Medlem
Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.

Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.

Medlem
Skrivet av Martyfellman:

Haha. Jag älskar Asien

Tror inte de flesta drar kopplingen, men indeed ^^

Medlem

Tur att man alltid kör disconnect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Tur att man alltid kör disconnect.

Man kan ju aldrig förlora något på att gå online i spelet, dock, eftersom det är omöjligt att anfalla den bas man har tillgång till i singleplayer.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Stich:
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.

Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.

Det kostar ingame pengar. Du kan köpa ingame pengar för riktiga pengar.
Så i slutet det enda du köper är tid så du slipper grinda pengar. Är precis samma system i Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, Star Citizen där du som spelare kan spendera riktiga pengar för att snabba upp processen att få något som du kan få utan att spendera en enda krona om du inte vill.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Stich:
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.

Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.

Det kostar ingame pengar. Du kan köpa ingame pengar för riktiga pengar.
Så i slutet det enda du köper är tid så du slipper grinda pengar. Är precis samma system i Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, Star Citizen där du som spelare kan spendera riktiga pengar för att snabba upp processen att få något som du kan få utan att spendera en enda krona om du inte vill.

Det stämmer inte. Pengarna man kan grinda fram i spelet heter GMP, dessa är MB coins och måste antingen köpas eller tas emot som dagliga inloggningsbelöningar(naturligtvis i enormt små antal per tillfälle). Det stämmer att man kan bygga en FOB som räcker för att låsa upp alla vapen utan kostnad men dessa försäkringar kan inte införskaffas på detta sätt.

KoP
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Fast det gör det ju inte mindre p2w

Näe.. det blir ju win-win. Den som tar grejjerna får behålla dem och den som blir av med grejjerna får också behålla dem.

Medlem

Bytte in det idag. Den här sortens utsugning accepterar jag inte.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Stich:
Skrivet av KoP:

Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.

Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.

Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.

Det kostar ingame pengar. Du kan köpa ingame pengar för riktiga pengar.
Så i slutet det enda du köper är tid så du slipper grinda pengar. Är precis samma system i Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, Star Citizen där du som spelare kan spendera riktiga pengar för att snabba upp processen att få något som du kan få utan att spendera en enda krona om du inte vill.

Det stämmer inte. Pengarna man kan grinda fram i spelet heter GMP, dessa är MB coins och måste antingen köpas eller tas emot som dagliga inloggningsbelöningar(naturligtvis i enormt små antal per tillfälle). Det stämmer att man kan bygga en FOB som räcker för att låsa upp alla vapen utan kostnad men dessa försäkringar kan inte införskaffas på detta sätt.

Precis, du får mynt av att vara aktiv och logga in dagligen. Du ser vilka dagar du måste logga in för att få mynt i online meddelandet i början.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är försäkringarna och FOB-platserna de enda mikrotransaktionerna som finns i det nya Online läget eller har de släppt hästrustningen och resten av det kosmetiska också? Säger detta som PC-spelare då av någon anledning MG-Online inte släpps förrän januari på PC, och får nöja mig med de enformiga FOB-infiltrationerna tills dess.

12
Skriv svar