Overwatch saknar traditionellt poängsystem

Medlem

Kills/deaths säger egentligen ingenting om skills (speciellt i ffa). I dueller eller team deathmatch där man måste hushålla med resurserna ställs det mer krav än att bara springa och skjuta hejvilt.

Många påstår att battlefield är ett exempel på en taktisk shooter. Okej, så hur taktiskt är det egentligen att sitta i ett hörn och snipra? Eller varför inte rainbow siege där 9/10 matcher vinns på grund av att man blivit dödad av någon man inte ens hann se för att denne satt och campade? Jag kanske generaliserar nu, men för mig låter inte detta särskilt taktiskt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Äntligen väck med K/D-skiten som plågat [b]lagspel[/b] för länge. Fegande för att undvika att dö när ens lag behöver aggressivt pushande och lite jävla guts and glory är satans påfund.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Jag gissar på 2 veckor innan en tredjepartsmodd styr upp situationen med scoreboard för alla som bryr sig.

Medlem

Våga vägra KD

Medlem

BLIZZARD GE BETA!

Medlem

bah så trist, I objective games visst inga problem. Men förstör poängen och blir lätt tråkigt om de har deathmatch som inslag.
Tävlingsmomentet taggar många spelare. Och utan poäng så är konkurrensmässiga spel helt värdelösa i längden. Hots är ett bra exempel, finns inget skäl att fortsätta spela när man väl lärt sig hur saker funkar i spelet.
Då mängden konkurrens och konflikt är så sjukt begränsad.

Att blizzard skall vara så sjukt noobvänliga förstör alla deras spels E-sport potential nuförtiden.

Medlem

Ohh nooo! My Epeen! It's melting!

Medlem

Vad hände med den härliga tiden man spelade Quake 3 Arena och man spelade till visst antal kills och fick se den härliga poängtavlan i slutet och se vilken placering man fick.

Nu ska Blizzard hålla alla småbarn i handen så de inte bli ledsna att de inte är så bra som mamma har sagt att de är.

Medlem

Hoppas de lägger till det i option menyn
*Är du en barnrumpa alternativt spelar du så casual att du inte bryr dig om vem som dödat flest eller att kunna se att du är så dålig att inte ens din mormor vill höra talas om din score?*
alternativt
*Är du en man (och vill ta beslutet själv om du är mogen nog att kunna se dina och andras score utan att du bryr dig om någon kallar dig pissnoob alternativt fuskare)?*

Medlem

som det svenska skolsystemet då...

Medlem

Själv brukar jag ha en gnutt roligare när jag inte tittar på min KD ratio eller poäng. Blir lite mer fokus på att ha kul när jag spelar.

Fast det är jävligt skönt när man dominerar i en match och kan kolla på scoreboarden för en ego boost.

Medlem

Riktigt märkligt. En som har många kills i en match hjälper ju laget, vrf ska inte det synas? Blizzard gör ännu ett spel för casual spelarna. Tycker det är självklart att man ska kunna se sina lagkamraters KD

Medlem

Baah, barnsligt. Ska de ta bort chatten också likt Hearthstone? Om jag vill kalla någon "idiot" bör jag få göra det.

Kan tycka de otrevliga attityder i onlinegaming överlag är en del av charmen. Hur underbart är det inte att totalt köra över en person efter han kallat en "dålig" eller liknande?

12
Skriv svar