Fallout 4:s systemkrav släppta

Robot
Medlem
Fallout 4:s systemkrav släppta

En potatis klarar det där!

tsk
Medlem

lätt som en plätt

Medlem

Core i7 4790 som recommended var inte dåligt, beroende på hur man ser det

Medlem

nytt grafikkort blir det då!

Medlem

Vilken förvåning! Min två och en halv år gamla laptop klara inte detta.

Medlem

Behöver nytt grafikkort, men det får vänta till mellandagarna. Ska försöka köra det på mitt HD6950.

Medlem

Wow är det så nära inpå? Dayum

Medlem

Kommer säkert gå att spela på ett gtx 750 ti utan problem


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

..Oj...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jorå! Nog fan klarar burken det där alltid, småpotatis ju

Min smartphone klarar det. Bring it on!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Väldigt stort gap mellan minimum och rekommenderat så gissar att rekommenderat är för 4K upplösning, tvivlar stark på att så mycket behövs för att maxa 1080p.

Medlem

Det verkar som att företag använder den tekniska utvecklingen som en möjlighet att optimera sina spel mindre och mindre.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Behöver nytt grafikkort, men det får vänta till mellandagarna. Ska försöka köra det på mitt HD6950.

Jag måste ändå ställa mig lite frågande till grafikkortskravet:
NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent

HD7870 är märkbart snabbare kort än GTX550. Även ditt 6950 är snabbare än GTX550. Nog för att de kan optimera spelet för nVidias kort, men skillnaden mellan de två korten är alldeles för stor för att optimera bort.

Medlem

Uuuuhh... Fallout 4 har ju högre krav än Witcher 3 och/eller Phantom Pain

Och av de filmer jag sett att döma ifrån, så verkar Witcher 3 och Metal Gear 5 vara väldigt mycket mer grafiskt avancerade spel än Fallout 4

Hursomhelst... min burk klarar det galant i alla fall


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Det verkar som att företag använder den tekniska utvecklingen som en möjlighet att optimera sina spel mindre och mindre.

Huvudet på spiken.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Det verkar som att företag använder den tekniska utvecklingen som en möjlighet att optimera sina spel mindre och mindre.

Systemkravet är en nästan 5 år gammal CPU och ett lika gammalt grafikkort. Hur mycket mer ska de behöva optimera år 2015?

Medlem

rätt låga krav ändå..

Medlem

Jag kommer ihåg en tid när man hade skrattat högt (i tron att det var ett skämt) istället för att sucka uppgivet när man hör att nya Fallout har fullt stöd för gamepad...

Medlem

Recommended kräver high end GPU? Lite förvånad faktiskt, ser inte mycket ut för världen för att kräva sådana resurser.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Theo B:

Det verkar som att företag använder den tekniska utvecklingen som en möjlighet att optimera sina spel mindre och mindre.

Systemkravet är en nästan 5 år gammal CPU och ett lika gammalt grafikkort. Hur mycket mer ska de behöva optimera år 2015?

Är väl inte så konstigt, konsolerna må bara vara 2år gammla än men hårdvaran däremot presterar som ~5år gammla datorer.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Systemkravet är en nästan 5 år gammal CPU och ett lika gammalt grafikkort. Hur mycket mer ska de behöva optimera år 2015?

Nu vet jag inte vilken CPU du menar, för jag har inte koll på de alla ovannämnda, men Core i7 4790 släpptes väl för ca 1,5år sedan? Och om AMDs är likvärdig kan jag inte tänka mig att den är så gammal som 5år? Detta är ju från de rekommenderade systemkraven.

Minimum är ju knappast något att sträva efter eller något man kan kalla för optimal optimering om man baserar prestandan på minimumkraven

Witcher 3 och Metal Gear 5, båda till synes mer grafiskt avancerade har lägre rekommenderade systemkrav, som sagt


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Bennii:

Systemkravet är en nästan 5 år gammal CPU och ett lika gammalt grafikkort. Hur mycket mer ska de behöva optimera år 2015?

Nu vet jag inte vilken CPU du menar, för jag har inte koll på de alla ovannämnda, men Core i7 4790 släpptes väl för ca 1,5år sedan? Och om AMDs är likvärdig kan jag inte tänka mig att den är så gammal som 5år? Detta är ju från de rekommenderade systemkraven.

Minimum är ju knappast något att sträva efter eller något man kan kalla för optimal optimering om man baserar prestandan på minimumkraven

Witcher 3 och Metal Gear 5, båda till synes mer grafiskt avancerade har lägre rekommenderade systemkrav, som sagt

Vilken CPU tror du jag menar? i5-2300 lanserades Q1 2011. Spelet går enligt utvecklaren att spela på det som anges i systemkravet och det är inte en i7 4790 om inte jag tappat läsförmågan.

Hur optimerat det är kan vi börja prata om när vi faktiskt vet vad rekommendationen klarar av.

Edit:
Kan också tillägga att "grafiskt avancerat" inte är allt som påverkar ett systemkrav. Så länge prestandan som krävs också används till något och inte går till spillo så är det väl optimerat.

Medlem

Min dator klarar det men jag kommer ändå vänta några månader tills jag har råd att köpa en ny för att kunna maxa grafiken helt. Dessutom, om Bethesda släpper spel som de brukar hinner det nog släppas en buggdödande patch eller två innan dess.

Medlem

Klarar för grafikkortet, men inte processorn.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Inaktiv

Aha får vi se hur det fungerar, har själv en mix där i mellan rekommendationerna.

Medlem

Själv slipper jag bry mig om tramsiga dator-kukmätartävlingar Skönt att veta att det bara är att stoppa in skivan i mitt PS4 och köra


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Min i7 950 bör nog uppdateras.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar