Star Wars: Battlefront-betan testad med sju olika datorer

Robot
Star Wars: Battlefront-betan testad med sju olika datorer

Sweclockers-medlemmarna berättar hur spelet flyter.

#star-wars-battlefront, #sweclockers, #ea


Medlem
Star Wars: Battlefront-betan testad med sju olika datorer

Minimikraven verkade rätt överdrivna, men hellre det än tvärtom. Jäklar vad kul det såg ut annars!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Gillar hur de till och med säger att betan öppnar fyra i videon men ni skriver 19 i den andra artikeln.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Det står att betan startar klockan 15:50 om man kollar inne på Origin.

Medlem

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 115-160 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

Medlem

Ser ut att vara bra optimiserat, hoppas GTX 780 kan hålla 60+ på ultra.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 130-140 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

själv sitter man på 980 gtx dock inte ti.. men tyvärr har jag en 22" 1680x1050 men med 120hz så jag sparar en del fps men en ny skärm är på ingång innan spelet släpps ska bli kul ikväll, om man kommer in... som jag tvivlar på, men vi får se de kanske överraskar

Medlem

Jag sitter på två stycken GTX670, så det borde väl flyta på bra, så länge det är vettigt optimerat för dubbla kort.

Medlem

Jag sitter på en stol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av draco:
Skrivet av Elixx:

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 130-140 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

själv sitter man på 980 gtx dock inte ti.. men tyvärr har jag en 22" 1680x1050 men med 120hz så jag sparar en del fps men en ny skärm är på ingång innan spelet släpps ska bli kul ikväll, om man kommer in... som jag tvivlar på, men vi får se de kanske överraskar

Du blir nog glatt överaskad, nu är jag lite av ett Star Wars fan och har drömt om min egen E-11 i 31 år nu, men Hoth striden är helt epic som ett generellt intryck av upplevelsen. Skyttegravskrig och korridorlaser i sitt esse

Medlem

Är det bara jag som tycker gameplayet ser riktigt torrt ut? Ser frukansvärt tråkigt ut, men borde hålla mina åsikter inne tills jag själv har testat spelet.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av draco:
Skrivet av Elixx:

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 130-140 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

själv sitter man på 980 gtx dock inte ti.. men tyvärr har jag en 22" 1680x1050 men med 120hz så jag sparar en del fps men en ny skärm är på ingång innan spelet släpps ska bli kul ikväll, om man kommer in... som jag tvivlar på, men vi får se de kanske överraskar

Du blir nog glatt överaskad, nu är jag lite av ett Star Wars fan och har drömt om min egen E-11 i 31 år nu, men Hoth striden är helt epic som ett generellt intryck av upplevelsen. Skyttegravskrig och korridorlaser i sitt esse

Skrivet av Elixx:
Skrivet av draco:
Skrivet av Elixx:

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 130-140 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

själv sitter man på 980 gtx dock inte ti.. men tyvärr har jag en 22" 1680x1050 men med 120hz så jag sparar en del fps men en ny skärm är på ingång innan spelet släpps ska bli kul ikväll, om man kommer in... som jag tvivlar på, men vi får se de kanske överraskar

Du blir nog glatt överaskad, nu är jag lite av ett Star Wars fan och har drömt om min egen E-11 i 31 år nu, men Hoth striden är helt epic som ett generellt intryck av upplevelsen. Skyttegravskrig och korridorlaser i sitt esse

jag fick inte den känslan alls, mapen känns extremt tråkig med lite assest slängda huller om buller. HuDen ser extremt ful ut, kontrollerna för luftfordonen är riktigt värdelösa för att vara helt ärlig.Hoth i star wars battlefront 2 var mkt bättre designead där du hade både känslan av att vara i det öppna karga landskapet samt ha mkt bättre uppsatta baser för rebellerna så att du bara behövde ta över 1 bas för att mapen skulle kännas bra gjord och inte bara ha den här öppna o skyddade känslan som man ska starta med och där hade dom inte bara slängt ner en sten på lämpligt ställe som skydd. Helt värdelöst minigame för skeppets harpun vapen också.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag sitter på en stol

Blir det inte kallt utan ett grafikkort under rumpan?

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av draco:
Skrivet av Elixx:

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 130-140 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

själv sitter man på 980 gtx dock inte ti.. men tyvärr har jag en 22" 1680x1050 men med 120hz så jag sparar en del fps men en ny skärm är på ingång innan spelet släpps ska bli kul ikväll, om man kommer in... som jag tvivlar på, men vi får se de kanske överraskar

Du blir nog glatt överaskad, nu är jag lite av ett Star Wars fan och har drömt om min egen E-11 i 31 år nu, men Hoth striden är helt epic som ett generellt intryck av upplevelsen. Skyttegravskrig och korridorlaser i sitt esse

Skrivet av Elixx:
Skrivet av draco:
Skrivet av Elixx:

Fick en beta kod igår och detta spelet är bland det snyggaste och smidigaste jag sett. Maxad grafik på 980 ti, 130-140 fps, så in åt helvete snyggt spel. Ågrar inte en sekund min förbokning.

själv sitter man på 980 gtx dock inte ti.. men tyvärr har jag en 22" 1680x1050 men med 120hz så jag sparar en del fps men en ny skärm är på ingång innan spelet släpps ska bli kul ikväll, om man kommer in... som jag tvivlar på, men vi får se de kanske överraskar

Du blir nog glatt överaskad, nu är jag lite av ett Star Wars fan och har drömt om min egen E-11 i 31 år nu, men Hoth striden är helt epic som ett generellt intryck av upplevelsen. Skyttegravskrig och korridorlaser i sitt esse

jag fick inte den känslan alls, mapen känns extremt tråkig med lite assest slängda huller om buller. HuDen ser extremt ful ut, kontrollerna för luftfordonen är riktigt värdelösa för att vara helt ärlig.Hoth i star wars battlefront 2 var mkt bättre designead där du hade både känslan av att vara i det öppna karga landskapet samt ha mkt bättre uppsatta baser för rebellerna så att du bara behövde ta över 1 bas för att mapen skulle kännas bra gjord och inte bara ha den här öppna o skyddade känslan som man ska starta med och där hade dom inte bara slängt ner en sten på lämpligt ställe som skydd. Helt värdelöst minigame för skeppets harpun vapen också.

Käns väldigt enkelt att dra till med "smaken är som baken" men det ska jag inte. Jag tycker dock att banan är jävligt rolig, men har kanske inte haft så höga förväntningar. Tycker banan är riktigt kul och välbyggd.

Medlem

Ser fram emot att få testa detta iallafall, men har tyvärr inga höga förväntningar... ja jag vet att det där lät som att jag sa emot mig själv men, visar sig ikväll ^^

Skribent

Har spelat det där singleplayer-läget nu. Det var rätt fint och kändes väldigt gött. Bådar bra inför framtiden. Nu väntar jag bara på att bli ägd av andra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag hatar matchmaking!

Dedikerade servrar eller inget!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Hittar bara 8v8 servrar och ljudet glitchar något. Samt har problem med att använda min custom res på 2560x1440/100hz. 60hz funkar.

Medlem

Totalt spelbart med 1080p Ultra inställningar på mitt gamla 660ti!

Medlem

Vet faktiskt inte vad man ska säga förutom "meh"... trodde det skulle kännas roligare för egen del.

Skribent
Skrivet av bushkalle:

Vet faktiskt inte vad man ska säga förutom "meh"... trodde det skulle kännas roligare för egen del.

Tyckte det var rätt roligt, men svårt att gå in helhjärtat när det bara är beta med en massa randoms.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Har nu testat det i ca 1h+ o jag fattar verkligen inte hypen över detta spel. Imo så är det som alla dom andra Battlefield spelen.

Medlem

Har spelat ett par matcher hittils.
I en av dom så blev minst 8 spelare bannad av servern. Stod inte anledning dock.

Medlem

Installerade, spelade, avinstallerade. Perfekt spel för Ps4 och Xbox.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av bushkalle:

Vet faktiskt inte vad man ska säga förutom "meh"... trodde det skulle kännas roligare för egen del.

Tyckte det var rätt roligt, men svårt att gå in helhjärtat när det bara är beta med en massa randoms.

Var inga som helst problem i BC2 eller TF2... o andra sidan var ju dem spelet bra också och inget quick cashgrab lir inför nya filmen...

Medlem

Vänta bara tills dlc-bomben släpps, då försvinner 80% av spelarna. Sen några månader efteråt (gissar på att spelet har glömts bort till julhandeln eller när fallout 4 kommer). Vi får se


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av sauna:

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag hatar matchmaking!

Dedikerade servrar eller inget!

https://www.youtube.com/watch?v=PFkAAvDkj9k

Medlem

haha så B det ser ut

DICE börjar närma sig CoD med stormsteg nu

Medlem

Helvete, spelet kraschar när jag startar det.
Och sedan hånar Origin mig genom att säga tack för att du spelade spelet.

:/

Medlem

Samma här, är det servern som strular?

12
Skriv svar