Köp försäkringar i Metal Gear Online för riktiga pengar
Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.
Fast det gör det ju inte mindre p2w
Näe.. det blir ju win-win. Den som tar grejjerna får behålla dem och den som blir av med grejjerna får också behålla dem.
.... du får en fördel över dom andra om du öppnar upp plånboken. Kalla det för vad du vill, jag kommer fortsätta kalla det p2w
Och så finns det folk som fortfarande försvarar Konami. ...
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Om ni inte gillar detta så köp det inte då då det finns många människor som tycker att det är värt pengarna och vill ha detta.
Ja, det kallas pay2win, även om pay2notloose är närmare i det här fallet. Märks iallafall att du missade poängen med varför folk irriterat skakar på huvudet år det här.
Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.
Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.
Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.
Det kostar ingame pengar. Du kan köpa ingame pengar för riktiga pengar.
Så i slutet det enda du köper är tid så du slipper grinda pengar. Är precis samma system i Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, Star Citizen där du som spelare kan spendera riktiga pengar för att snabba upp processen att få något som du kan få utan att spendera en enda krona om du inte vill.
Ah, så du menar att det ändå går att förlora pengar trots att man köpt en försäkring, då den spelare som attackerade dig hade tur, eller helt enkelt var skickligare än dig? Coolt, då är ju din jämförelse med HearthStone helt korrekt.
Är ungefär lika rimligt som att jämföra överlaget en spelare som har råd att köpa ett pvp-spel med en som inte har det.
Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.
Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.
Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.
Det kostar ingame pengar. Du kan köpa ingame pengar för riktiga pengar.
Så i slutet det enda du köper är tid så du slipper grinda pengar. Är precis samma system i Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, Star Citizen där du som spelare kan spendera riktiga pengar för att snabba upp processen att få något som du kan få utan att spendera en enda krona om du inte vill.
Ah, så du menar att det ändå går att förlora pengar trots att man köpt en försäkring, då den spelare som attackerade dig hade tur, eller helt enkelt var skickligare än dig? Coolt, då är ju din jämförelse med HearthStone helt korrekt.
Är ungefär lika rimligt som att jämföra överlaget en spelare som har råd att köpa ett pvp-spel med en som inte har det.
Vad snackar du för skit om förlora pengar?
Du köper MB för riktiga pengar precis som du köper guld för riktiga pengar.
Du får gratis MB när du spelar spelet precis som du får guld när du spelar HS.
Du kan inte köra FOBs hela tiden precis som du inte kan köra arena hela tiden.
Försäkringen kostar MB och gör så att du inte förlorar dina resurser när någon anfaller. Personen som anfaller påverkas inte.
Överlaget du kan köpa i HS med guld är samma som i MGS. Att köpa kort ger dig ett övertag mot någon som inte har råd att göra det. I båda fallen är det inget krav då du KAN spela spelet och få ihop dina MB/Guld med att spela spelet.
Så med andra ord för alla som inte riktigt förstår så betalar du för att snabba upp en process som annars tar längre tid men som alla har tillgång till oavsett om du lägger ut pengar eller inte.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Fast i slutändan så är det ju ändå upp till spelaren om denne vill spendera riktiga pengar på sånt här.
Detta leder till den som är sämre/latare köper till sig fördelar. Som om man köper till sig fördelen på en fotbollsmatch att det "betalade" laget slipper bli dömda för tacklingar.
Inte riktigt, eftersom angriparen inte tappar fördelen av att lyckas, det är bara den angripne som förlorar nackdelen med att misslyckas. Det har för övrigt ingenting med kompetens att göra eftersom dessa angrepp ofta sker medan man inte sitter vid datorn och kan göra något åt dem.
Det finns dock ingen anledning till att detta ska kosta riktiga pengar. Om något borde det kosta ingamepengar, då detta är del av ett spel som kostade fullpris att köpa.
Det kostar ingame pengar. Du kan köpa ingame pengar för riktiga pengar.
Så i slutet det enda du köper är tid så du slipper grinda pengar. Är precis samma system i Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, Star Citizen där du som spelare kan spendera riktiga pengar för att snabba upp processen att få något som du kan få utan att spendera en enda krona om du inte vill.
Ah, så du menar att det ändå går att förlora pengar trots att man köpt en försäkring, då den spelare som attackerade dig hade tur, eller helt enkelt var skickligare än dig? Coolt, då är ju din jämförelse med HearthStone helt korrekt.
Är ungefär lika rimligt som att jämföra överlaget en spelare som har råd att köpa ett pvp-spel med en som inte har det.
Vad snackar du för skit om förlora pengar?
Du köper MB för riktiga pengar precis som du köper guld för riktiga pengar.
Du får gratis MB när du spelar spelet precis som du får guld när du spelar HS.
Du kan inte köra FOBs hela tiden precis som du inte kan köra arena hela tiden.
Försäkringen kostar MB och gör så att du inte förlorar dina resurser när någon anfaller. Personen som anfaller påverkas inte.
Överlaget du kan köpa i HS med guld är samma som i MGS. Att köpa kort ger dig ett övertag mot någon som inte har råd att göra det. I båda fallen är det inget krav då du KAN spela spelet och få ihop dina MB/Guld med att spela spelet.
Så med andra ord för alla som inte riktigt förstår så betalar du för att snabba upp en process som annars tar längre tid men som alla har tillgång till oavsett om du lägger ut pengar eller inte.
Jag pratar om möjligheten att "köpa" ett ekonomiskt skydd genom en försäkring, inte MB coins i sig. Vi kanske fokuserar på olika saker bara.