28 weeks later reklamen

Medlem
28 weeks later reklamen

Tjena

Jag hajade till på 28 weeks later reklamen ni hade.

Det är kul med reklam som är tydlig och svår att missa utan att för den delen innehålla en massa blinkande eller rörliga bilder som stjäl min uppmärksamhet. 28 weeks later reklamen lyckas väldigt bra med det, och det är sällan jag ser reklam utan att vilka aktivera ad-blockern omedelbart, men den där fungerar.

Hmm... Är nog första gången jag berömmt reklam utan att vara det minsta ironisk

Reklam som stör och irriterar är min främsta anledning till att sluta besöka en sida. Jag skämtar inte, slashfilm.com redirektade mig hårt och brutalt till en reklamsida alldeles nyss och jag tog bort dem från mina bokmärken. En chans, det är allt en webbsida får idag.

Medlem

Tvärtom här, hade det inte laggat så grymt mycket att jag inte ens kan Scrolla så hade det varit okey, men nu är det helt åt fanders.

Jag kan inte browsa sidan längre och jag har testat både med FireFox och iexplore!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Tvärtom här, hade det inte laggat så grymt mycket att jag inte ens kan Scrolla så hade det varit okey, men nu är det helt åt fanders.

Jag kan inte browsa sidan längre och jag har testat både med FireFox och iexplore!

Låter konstigt för det enda reklamen gör är att lägga till en 93.33 KB bild som bakgrund istället för den 0.73 KB bild som är där i vanliga fall. Det är den enda skillnaden jag märkt i alla fall.

Tycker det var ett intressant sätt att göra reklam i alla fall, eftersom den omringar hela sidan så blev jag lite förvånad första gången jag såg den.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Tycker det var ett intressant sätt att göra reklam i alla fall, eftersom den omringar hela sidan så blev jag lite förvånad första gången jag såg den.

Förvånad? Jag hoppas att du egentligen menar förbannad!?

Inaktiv

Jag förstår inte heller vad alla klagar över jag menar det är bara som mammamu sa en 100kb stor bakgrundsbild. får den din dator att hacka så borde du snarare uppgradera din 300 MHzare till nått snabbare

Medlem
Skrivet av b0ne:

Tvärtom här, hade det inte laggat så grymt mycket att jag inte ens kan Scrolla så hade det varit okey, men nu är det helt åt fanders.

Jag kan inte browsa sidan längre och jag har testat både med FireFox och iexplore!

Samma här! Sidan håller på lagga sönder. Det är snygg och inte så störande reklam - men jag står inte ut med lagget.

Vilken dator jag har? Kolla i min profil.

Medlem
Skrivet av Jackyboy:
Skrivet av MammaMuu:

Tycker det var ett intressant sätt att göra reklam i alla fall, eftersom den omringar hela sidan så blev jag lite förvånad första gången jag såg den.

Förvånad? Jag hoppas att du egentligen menar förbannad!?

Hehe nej det menar jag inte
Jag blev förvånad eftersom den var så stor att jag nästan trodde jag kommit till filmens egen hemsida. Men reklamen stör inte direkt innehållet på sidan tycker jag. Föredrar helt klart denna reklamen framför animerade reklambilder eller flashreklam med ljud osv.

Flakmonkey

Det är knappast 28 weeks-reklamen som är boven i "lagg"-historian... tror snarare det är de animerade flashbanners som finns... dock tycker jag inte det är så farligt... inte som på den gamla goda tiden med Battlefield 2142-burken ^^

Medlem
Skrivet av Mondrator:

Jag förstår inte heller vad alla klagar över jag menar det är bara som mammamu sa en 100kb stor bakgrundsbild. får den din dator att hacka så borde du snarare uppgradera din 300 MHzare till nått snabbare

Hehe, du var skitrolig nu. Läs min signatur? Det laggar både med den datorn och den Dual Core jag använder atm.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är knappast 28 weeks-reklamen som är boven i "lagg"-historian... tror snarare det är de animerade flashbanners som finns... dock tycker jag inte det är så farligt... inte som på den gamla goda tiden med Battlefield 2142-burken ^^

Det laggade inte när den jättereklamen vad borta, men nu gör det. Kanske har ni lagt till någon flash animerad reklam i samma veva?

Jag kan fan inte förstå varför det är sånt grymt hack, men jag skall forska lite i detta...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Sådärja! Fixade Adblock Plus och den tog bort flash reklamen, nu flyter det på underbart. Bakgrunden påverkar som sagt ingenting.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Nosnos:

inte som på den gamla goda tiden med Battlefield 2142-burken ^^

Can of whoop-ass ?!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag glömde säga att jag har 10mbit också.

Och nej... det beror inte på flashreklamen - för jag har AD Block på den.

Medlem

Jag kan snart inte läsa fz.se längre, så jävla mycket reklam på sidan atm.
Alla flash reklamer med ljud och film matrial driver mig till vansinne.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Reklamen är fan störig. Hoppas den försvinner snart


signatur

tjenare!

Medlem

Gillade VERKLIGEN inte 28 veckor senare reklamen. Sidan blir så kladdig. Har FZ som startsida av just det skälet att det inte är massa kladd o skit, snälla ta bort det!

Medlem

Bra film.
Och reklamen varken stör mig eller segar ner på något sätt.

Edit: Om den dagen FZ börjar ta betalt av alla som vill kolla på sidan kommer, så ska jag personligen peka på er och tokgarva, för det är dit vi är påväg med allt gnällande och pipande om reklamen på FZ.se.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Edit: Om den dagen FZ börjar ta betalt av alla som vill kolla på sidan kommer, så ska jag personligen peka på er och tokgarva, för det är dit vi är påväg med allt gnällande och pipande om reklamen på FZ.se.

Men du kommer gladeligen att betala, eller?

Medlem

Hemsk reklam, bort med den.

Medlem

Ta bort den och gör en banner istället


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Även jag här håller med om att ni har gått lite för långt med reklamerna...
Känns som att FZ blivit lite VÄL penga-kåta och gör vad som helst för att få in mer pengar, pröva skaffa jobb istället, för detta är seriöst overkill...

Det är ju iofs helt klart upp till er detta men ni borde faktiskt överväga med att lugna ner med reklamerna, eller åtminstone undvika så många flash reklamer.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Jag lade in AdBlock Plus och Flashblock nu som extension i firefox och nu går det iaf att kliva in på sidan och inte få epilepsie anfall.

För er som vill ha dom.
Flashblock
Adblock Plus


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

All reklam på FZ (och andra forum) stör mig, helt ärligt. 28 Weeks Later reklamen är lite väl mycket, få bort den, please!!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ja tycker att den var lite häftig faktiskt!, nu har ni/vi ju iallafall provat det!

Medlem

Blev förvånad när jag såg den, men eftersom den ligger på förstasidan så tycker jag inte det blev för mycket.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag tycker den är jättejobbig. Det går segt att scrolla på de ställen av sidan som har flashreklamer, dvs överallt. Den är röd och eran sida är blågrå, den är en för stark kontrast.
Dessutom får det fz att likna aftonbladet :\


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Ni med adblockers - tänk på att driva sajten kostar..

Medlem

Jo flashreklamen på denna site e ju född från röva, men kör med adblock så slipper du det. Men bakgrunden har jag inget emot.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av mullins:

Ni med adblockers - tänk på att driva sajten kostar..

Ptja, med såna här skrikiga reklamer kan ni väl ändå titta snett på dom som blockar den? Sidan ska inte behöva bli seg bara för att det kostar att driva siten..
Nu har jag förvisso inte någon adblock installerad, men hade jag en hade jag inte blinkat. Jag vill ha en mjuk och fin sida att surfa på, inte en seg sida med stor skrikig ram runt.

Bättre kan ni


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Tack gode gud att ramen på startsidan är borta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

12
Skriv svar