Helgdiskussion – Vilket är höstens hetaste spel?

Robot
Helgdiskussion – Vilket är höstens hetaste spel?

Om några veckor brakar spelhösten 2015 igång på allvar - vilket ser du mest fram emot?

#farming-simulator-2016


Medlem
Helgdiskussion – Vilket är höstens hetaste spel?

Fallout 4

Medlem

Jag kommer definitivt att försöka spela Witcher 3-expansionen så fort jag hinner.

Sword Coast: Legends släpps den 20 oktober och ser ut att bli bra. Det borde ni skrivit mer om för det ser mer intressant ut för varje dag.

Fallout 4 kommer jag självklart spela, även om jag faktiskt inte är jättehypad på den titeln. Jag ser flera brister i Fallout 3 som de verkar tagit med sig till fyran istället för att laga sprickorna.

Just Cause 3, för en total överdos av action och explosioner är sällan fel. Men även här förväntar jag mig inga underverk. En (förhoppningsvis) lite förbättrad version av JC2.

Torment: Tides of Numenera om det nu släpps. Inget datum är satt, utom det luddiga och lite osäkra Q4 2015.

Oh, what else? Kommer säkert på något mer om jag får fundera lite.

Medlem

Battlefront. The Force is strong in this one!

Medlem

Starcraft 2 Legacy of the Void. 17 års jävla historia och story kommer till en "conclusion". Förbokat Digital Deluxe Edition för en bra summa pengar!

Sen Fallout 4 förstås men jag är orolig det kan vara sämre än vad man tror. Att det kan bli en lätt besvikelse.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Battlefront åt folket!!!

Medlem
Medlem

1. Fallout 4.
2. Starcraft 2: Legacy of the void.
3. Witcher 3: Hearts of stone.

Men varför...varför skall de släppa Fallout 4 och Legacy på exakt samma dag. Nu har man varit utan något nytt och bra ett tag...så klumpar de ihop dem på samma dag. Nåväl, skall inte klaga på för mycket gott. En fin spelhöst blir det.

Medlem

Fallout 4

Ny tv och en kudde till min röv och sända barn och ungar till mormor.. jojo..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Bennii:

Sword Coast: Legends släpps den 20 oktober och ser ut att bli bra. Det borde ni skrivit mer om för det ser mer intressant ut för varje dag.

Spelar någon pre-pre-release version just nu. Finns många problem med hur spelet är uppbyggt och är rädd för att dom inte hinner fixa några tydliga problem med spelet innan release.
Då talar jag inte om alla buggar men utan om alla problem med en del klasser och val man kan göra i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Halo 5 är jag rejält taggad inför. Kommer väl tyvärr köpa det nuvarande grymt obalanserade spelet Battlefront också eftersom alla mina "basic" vänner kommer skaffa det. "Det är ju Star Wars mannen!".
Men taggar Halo 5 riktigt mycket. Och även Siege. Den betan ägde sönder.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Fallout 4 enda spelet jag ser fram emot i år.
Ny lgh 2v semester vid release

Medlem

Gissar Battlefront kommer att krossa allt motstånd, men inte särskilt imponerad. Tanken på alla JÄVLA DLC:er dom kommer att släppa gör mig förbannad, för att inte tala om hur de misshandlat Battlefield-serien. Back 2 1942 I say.
Men de verkar ändå göra väldigt mycket rätt med BF. Synd jag inte kan spela med joypad. Provade betan på PS4:an, men kan ju inte sikta utan mus+kbd. Förmodligen träningssak, men, näeeh...
Tror Fallout 4 kommer lite för sent. I längden kommer den att krossa allt motstånd, men fram till nyår kommer laser att krossa bly och kapsyler.

Medlem

Jo juste. Hade gärna taggat Fallout 4 men man är ju fattig student.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Kämpar med mgs5 100% completion och Soma , annars Star Wars . Måste få mer tid till Squad också

Releasehästryttare

1. NOCT
2. ANNO 2205
3. JUSTCAUSE 3

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Gissar Battlefront kommer att krossa allt motstånd, men inte särskilt imponerad. Tanken på alla JÄVLA DLC:er dom kommer att släppa gör mig förbannad, för att inte tala om hur de misshandlat Battlefield-serien. Back 2 1942 I say.
Men de verkar ändå göra väldigt mycket rätt med BF. Synd jag inte kan spela med joypad. Provade betan på PS4:an, men kan ju inte sikta utan mus+kbd. Förmodligen träningssak, men, näeeh...
Tror Fallout 4 kommer lite för sent. I längden kommer den att krossa allt motstånd, men fram till nyår kommer laser att krossa bly och kapsyler.

Nej. Tror redan F4 vunnit genom förbeställningar. Eller vet det, men ville bara vara lite schysst. #hubris


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Skulle nog vara Rainbow Six Siege i så fall, jag blev mycket positivt överraskad av betan.

Medlem

Fallout 4, men även Fallout 4. Sedan ser jag personligen fram emot Fallout 4.

Man kanske kommer in i någon skoj beta, men i övrigt så ser jag fram emot Fallout 4.

Medlem

Fallout 4, Guild wars 2

Medlem

Fallout 4 - Ser jag mest fram emot.
Firewatch - Om det nu släpps?
Just Cause 3 - Jag ska göra kaos!
Xenoblade Chronicles X - Osäker men hoppas det blir bra.
Xcom 2 - Om det kommer i år?

Medlem

Fallout 4 så det ryker om datorn!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Fallout 4, men även Fallout 4. Sedan ser jag personligen fram emot Fallout 4.

Man kanske kommer in i någon skoj beta, men i övrigt så ser jag fram emot Fallout 4.

Väl formulerat!


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Xcom 2 såklart

Skrivet av Nercis:

Xcom 2 - Om det kommer i år?

Är det inte säkert det kommer i år?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:

Sword Coast: Legends släpps den 20 oktober och ser ut att bli bra. Det borde ni skrivit mer om för det ser mer intressant ut för varje dag.

Spelar någon pre-pre-release version just nu. Finns många problem med hur spelet är uppbyggt och är rädd för att dom inte hinner fixa några tydliga problem med spelet innan release.
Då talar jag inte om alla buggar men utan om alla problem med en del klasser och val man kan göra i spelet.

Sword Coast legends känns mest som ett dåligt spel klätt i D&D patina för att locka fans. Det kunde ha blivit bra...men jag är skeptisk.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Releasehästryttare
Skrivet av Paddington:

Xcom 2 såklart

Skrivet av Nercis:

Xcom 2 - Om det kommer i år?

Är det inte säkert det kommer i år?

Feb nästa år!

Skribent

Fallout 4, Overwatch-betan, Star Wars: Battlefront. I den ordningen! Och No Man's Sky om det behagar dyka upp innan årsskiftet..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Fallout 4 är det enda som jag nästan bryr mig i, battlefront gör det mig inget om det skulle bli uppskjutet. Ingen som nämner nya COD trots att det ska vara så populärt?

Medlem

Halo 5, Rise of the Tomb Raider, Fallout 4. Såg även fram emot Battlefront men betan avskräckte mig från köp.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Xcom 2 såklart

Skrivet av Nercis:

Xcom 2 - Om det kommer i år?

Är det inte säkert det kommer i år?

Tror det släpps nästa år, är inte säker.

12
Skriv svar