Minecraft fortsätter generera pengar – streamer köper lyxhus för 37 miljoner kronor

Robot
Minecraft fortsätter generera pengar – streamer köper lyxhus för 37 miljoner kronor

Minecraft streamer buys $4.5 million mansion

#minecraft, #mojang, #microsoft


Medlem
Minecraft fortsätter generera pengar – streamer köper lyxhus för 37 miljoner kronor

U Jell?
You Jell.

Medlem

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag kommer aldrig förstå varför folk vill köpa sådana extrema hus.
En enkel villa på 100 kvadratmeter skulle räcka bra för mig.

Medlem

Fyyfan för städningen

Avstängd
Skrivet av returpack:

Jag kommer aldrig förstå varför folk vill köpa sådana extrema hus.
En enkel villa på 100 kvadratmeter skulle räcka bra för mig.

Varför någonsin nöja sig med något som räcker. Skulle inte en enkel villa på 50 kvadrameter också fungera bra för dig, egentligen?

Man vill ju ha plats för finprojektorrummet, matsal, vardagsrum, sovrum, sovrum för några gäster, ett rum att lira brädspel i, vinkällare, biljardbordet ska stå någonstans. Det får gärna vara fin utsikt också!

Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Ja, det är lite som att titta på när någon annan spelar fotboll!

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Ja, det är lite som att titta på när någon annan spelar fotboll!

Nja, även om jag personligen inte känner något nöje i att titta på fotboll heller kan jag ändå förstå varför det lockar människor eftersom det ger en slags känsla av samhörighet. Jag vet inte om jag kan hålla med om den liknelsen med andra ord.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Ja, det är lite som att titta på när någon annan spelar fotboll!

Nja, även om jag personligen inte känner något nöje i att titta på fotboll heller kan jag ändå förstå varför det lockar människor eftersom det ger en slags känsla av samhörighet. Jag vet inte om jag kan hålla med om den liknelsen med andra ord.

Samhörigheten har du ju i att vänner också tittar på dessa streamers. Du har även chatten som många deltar i.
Jag är för gammal (känner jag) för att hänga i stream-chatten, men att titta på när professionella spelare lirar kan vara en fröjd. Tittar även på rätt mycket e-sport och föredrar det framför vanlig sport. Detta trots att jag varit väldigt aktiv inom flera idrotter.

Så jo, liknelsen är rätt enkel att dra.

Jag tror att du underskattar den nya generationen som har fler vänner och bekanta på Internet än i verkligheten. Vilket kommer att vara normen ett bra tag framöver - troligtvis.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Ja, det är lite som att titta på när någon annan spelar fotboll!

Nja, även om jag personligen inte känner något nöje i att titta på fotboll heller kan jag ändå förstå varför det lockar människor eftersom det ger en slags känsla av samhörighet. Jag vet inte om jag kan hålla med om den liknelsen med andra ord.

Samhörigheten har du ju i att vänner också tittar på dessa streamers. Du har även chatten som många deltar i.
Jag är för gammal (känner jag) för att hänga i stream-chatten, men att titta på när professionella spelare lirar kan vara en fröjd. Tittar även på rätt mycket e-sport och föredrar det framför vanlig sport. Detta trots att jag varit väldigt aktiv inom flera idrotter.

Så jo, liknelsen är rätt enkel att dra.

Jag tror att du underskattar den nya generationen som har fler vänner och bekanta på Internet än i verkligheten. Vilket kommer att vara normen ett bra tag framöver - troligtvis.

Jag inbillar mig att det är skillnad på den "samhörighetskänsla" man får när man hänger i en streamchatt och den man får när man hänger i en klack.

Medlem

Jag får väl säga att CaptainSparkles är en av de mer överkattade personer i spelvärlden, har aldrig förstått vad han har som andra saknar (OLW?), jag ingår nog inte i hans target demographic vilket jag antar är tonåringar och barn, å andra sidan har jag inte glott på han på ett par år heller, kanske har blivit bättre med tiden.

Medlem

Sjukt att tioåringar kan generera så mycket pengar åt en.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Ja, det är lite som att titta på när någon annan spelar fotboll!

Nja, även om jag personligen inte känner något nöje i att titta på fotboll heller kan jag ändå förstå varför det lockar människor eftersom det ger en slags känsla av samhörighet. Jag vet inte om jag kan hålla med om den liknelsen med andra ord.

Samhörigheten har du ju i att vänner också tittar på dessa streamers. Du har även chatten som många deltar i.
Jag är för gammal (känner jag) för att hänga i stream-chatten, men att titta på när professionella spelare lirar kan vara en fröjd. Tittar även på rätt mycket e-sport och föredrar det framför vanlig sport. Detta trots att jag varit väldigt aktiv inom flera idrotter.

Så jo, liknelsen är rätt enkel att dra.

Jag tror att du underskattar den nya generationen som har fler vänner och bekanta på Internet än i verkligheten. Vilket kommer att vara normen ett bra tag framöver - troligtvis.

Jag inbillar mig att det är skillnad på den "samhörighetskänsla" man får när man hänger i en streamchatt och den man får när man hänger i en klack.

Dock kan man ju se E-sport live också.. Går man och ser en CS match live med 15K andra får du nog samma samhörighetskänsla som under fotboll! Klart du får inte samma ös som under en Borussia Dortmund match..

dmn
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Jag får väl säga att CaptainSparkles är en av de mer överkattade personer i spelvärlden, har aldrig förstått vad han har som andra saknar (OLW?), jag ingår nog inte i hans target demographic vilket jag antar är tonåringar och barn, å andra sidan har jag inte glott på han på ett par år heller, kanske har blivit bättre med tiden.

Streamar man minecraft är det ju rätt uppenbart att målgruppen är barn.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Jag blir mer förvånad över att folk ännu lever efter samma tankebana som du gör, vad är det för skillnad att se på någon annan som spelar datorspel och till exempel hockey eller fotboll?

Och varför bli förvånad av just minecraft? Det finns fortfarande ett stort intresse för spelet men det verkar du inte tänka på, du verkar störa dig på just spelet.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Rurounin:

Jag får väl säga att CaptainSparkles är en av de mer överkattade personer i spelvärlden, har aldrig förstått vad han har som andra saknar (OLW?), jag ingår nog inte i hans target demographic vilket jag antar är tonåringar och barn, å andra sidan har jag inte glott på han på ett par år heller, kanske har blivit bättre med tiden.

Streamar man minecraft är det ju rätt uppenbart att målgruppen är barn.

Och du bor uppenbarligen under en sten som tror att målgruppen är barn. Captainsparkles har en jäkligt blandad målgrupp där många är vuxna med

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av returpack:

Jag kommer aldrig förstå varför folk vill köpa sådana extrema hus.
En enkel villa på 100 kvadratmeter skulle räcka bra för mig.

Varför någonsin nöja sig med något som räcker. Skulle inte en enkel villa på 50 kvadrameter också fungera bra för dig, egentligen?

Man vill ju ha plats för finprojektorrummet, matsal, vardagsrum, sovrum, sovrum för några gäster, ett rum att lira brädspel i, vinkällare, biljardbordet ska stå någonstans. Det får gärna vara fin utsikt också!

En villa på 50 kvadrat borde fungera utmärkt om jag bor själv i alla fall.
Jag skrev 100 för att vara på säkra sidan om jag skaffar familj.
Jag har liksom ingen användning för all extra yta.
Jag tror inte att de saker du nämnde gör att man behöver ett alltför stort hus heller.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Jag blir mer förvånad över att folk ännu lever efter samma tankebana som du gör, vad är det för skillnad att se på någon annan som spelar datorspel och till exempel hockey eller fotboll?

Och varför bli förvånad av just minecraft? Det finns fortfarande ett stort intresse för spelet men det verkar du inte tänka på, du verkar störa dig på just spelet.

Är inte e-sport eller tävlingsspel det vanligaste som drar publik när man tittar på twitch.tv?!

Minecraft går emot den normen varför det är förvånande att det finns ett stort intresse av att titta på minecraft.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det som förvånar mig mest är inte att man kan få in så mycket pengar på streaming, utan snarare att så många personer vill se på när någon spelar spel. (och just Minecraft av alla spel på det!)

Jag blir mer förvånad över att folk ännu lever efter samma tankebana som du gör, vad är det för skillnad att se på någon annan som spelar datorspel och till exempel hockey eller fotboll?

Och varför bli förvånad av just minecraft? Det finns fortfarande ett stort intresse för spelet men det verkar du inte tänka på, du verkar störa dig på just spelet.

Är inte e-sport eller tävlingsspel det vanligaste som drar publik när man tittar på twitch.tv?!

Minecraft går emot den normen varför det är förvånande att det finns ett stort intresse av att titta på minecraft.

Skevt sagt om du tror att det är endast e-sporten som drar folk till sig och är vanligast, spelintresset är större än endast inom e-sport.
Varför tänker jag inte ens gå in på för du lär nog vara sådär tjurig att du kommer hålla dig kvar på åsikten att det är e-sport som är vanligast och intresset finns endast inom.

k3m
Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av returpack:

Jag kommer aldrig förstå varför folk vill köpa sådana extrema hus.
En enkel villa på 100 kvadratmeter skulle räcka bra för mig.

Varför någonsin nöja sig med något som räcker. Skulle inte en enkel villa på 50 kvadrameter också fungera bra för dig, egentligen?

Man vill ju ha plats för finprojektorrummet, matsal, vardagsrum, sovrum, sovrum för några gäster, ett rum att lira brädspel i, vinkällare, biljardbordet ska stå någonstans. Det får gärna vara fin utsikt också!

En villa på 50 kvadrat borde fungera utmärkt om jag bor själv i alla fall.
Jag skrev 100 för att vara på säkra sidan om jag skaffar familj.
Jag har liksom ingen användning för all extra yta.
Jag tror inte att de saker du nämnde gör att man behöver ett alltför stort hus heller.

Varför inte nöja sig med det som räcker? att ha storhetsvansinne är knappast bättre. att köpa såna där villor är bara svammel, enligt mig. hur ska du ha koll på barnen? städning? ska du bo kollektivt? underhållskostnaderna - vilket är flera saker. hur ska man göra när man vill möblera elr bygga om? nä, opraktiskt är bara förnamnet.

dmn
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Rurounin:

Jag får väl säga att CaptainSparkles är en av de mer överkattade personer i spelvärlden, har aldrig förstått vad han har som andra saknar (OLW?), jag ingår nog inte i hans target demographic vilket jag antar är tonåringar och barn, å andra sidan har jag inte glott på han på ett par år heller, kanske har blivit bättre med tiden.

Streamar man minecraft är det ju rätt uppenbart att målgruppen är barn.

Och du bor uppenbarligen under en sten som tror att målgruppen är barn. Captainsparkles har en jäkligt blandad målgrupp där många är vuxna med

Butthurt much?

De flesta som spelar minecraft är barn (under 18 år alltså). Att det finns "vuxna" som tillhör samma målgrupp som barnen är inte direkt intressant i sammanhanget. Minecraft och allt som hör det till är ett barnspel.

Medlem

Undrar dock om det enbart är streamandet som genererat pengarna, eller smarta investeringar, hederligt arbete och/eller annat hederligt lurendrejeri också. Kan inte vår svenska hostdöpaj skramla ihop sådana summor verkar det konstigt att den här killen har gjort det. Skulle inte förvåna mig om det är frugan som betalt det mesta.

Medlem

37 miljoner för nöjet att springa i trappor...

Medlem

Det lustiga är ju att av all som finns här på nätet så är det väl bl.a. just ni här på Fz som borde ha störst förståelse för detta, men nej, ni är precis lika förvånade som min farmor som aldrig rört en dator...

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Rurounin:

Jag får väl säga att CaptainSparkles är en av de mer överkattade personer i spelvärlden, har aldrig förstått vad han har som andra saknar (OLW?), jag ingår nog inte i hans target demographic vilket jag antar är tonåringar och barn, å andra sidan har jag inte glott på han på ett par år heller, kanske har blivit bättre med tiden.

Streamar man minecraft är det ju rätt uppenbart att målgruppen är barn.

Och du bor uppenbarligen under en sten som tror att målgruppen är barn. Captainsparkles har en jäkligt blandad målgrupp där många är vuxna med

Butthurt much?

De flesta som spelar minecraft är barn (under 18 år alltså). Att det finns "vuxna" som tillhör samma målgrupp som barnen är inte direkt intressant i sammanhanget. Minecraft och allt som hör det till är ett barnspel.

Har du statistik på det?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hade inte CaptainSparklez ett annat nick för några år sedan? Kanske tänker på någon annan... hm.

Medlem

Har aldrig förstått grejen med streaming mer än att titta på ett nytt och osläppt spel.
Roligare att spela själv än att glo på andra.
Den lilla tiden/orken man har över för spel lägger jag alltid på att spela själv.
Men grattis till dem som lyckas fånga så många tittare.
De måste ju göra något rätt

Medlem

Jag är mest förvirrad. Här gick man 3 årig utbildning och tog sig 6års erfarenhet och kommer förmodligen aldrig köpa ett hus för 37 milj. Och mina föräldrar sa att jag inte skulle spela hela tiden. Fan visste dom allt.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Undrar dock om det enbart är streamandet som genererat pengarna, eller smarta investeringar, hederligt arbete och/eller annat hederligt lurendrejeri också. Kan inte vår svenska hostdöpaj skramla ihop sådana summor verkar det konstigt att den här killen har gjort det. Skulle inte förvåna mig om det är frugan som betalt det mesta.

Antar att du menar Pewdiepie.
Han tjänade 7,4 miljoner $ förra året så han har nog råd.
Googla på pewdiepie 7 million så får du fram källor.

Personligen så ser jag Minecraft som modernt lego och visst finns det vuxna som leker med lego men det är relativt få.

i sverige är det ingen större mening att skaffa någon utbildning.. csn och skatteverket tar alla pengar iaf... råna banken eller streama spel på youtube verkar va det som gäller..

Medlem

Är det inte rätt dumt att investera så mycket i ett hus (med stora driftkostnader antagligen) när streaming är såpasa nytt och med osäker framtid? Känns som man kan ångra sig rätt rejält när folk slutar kolla och man inte drar in miljoner längre

12
Skriv svar