Förfärlig reklam

Medlem
Förfärlig reklam

Jag har inget emot reklam på hemsidor så länge det inte är med ljud och reklamen för Medal of Honor - Airborne måste nog vara den västa reklamen. Ljudet är extremt högt i jämförelse med andra ljud på nätet(filmer etc) och att ljudet aktiveras så fort muspekaren är över gör att det är väldigt irriterande.

Att ha sådan reklam på sidan gör nog mer onytta än nytta för er på FZ. Kanske är dags för mig att skaffa add-blocker eller nått.

Medlem

Add-blocker är bra att ha överhuvudtaget


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Den där reklamen har gett mig både hjärtattack och tinitus. Kan jag på något sätt kontakta EA för att få ersättning?

Antikvitet

Vi försöker få tag i annonsören för att få dem att ändra annonsen så ljudet sätts på först när användaren ber om det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Åhh fyfaaan va rädd jag blev aldelles nyss! Hade ju nyss sett på film med surround-systemet med högt ljud å råkar dra musen över den reklamen... Trodde jag skulle dö!

Men jag hoppas verkligen ni får bort den, fort!

Inaktiv

ahaha samma här tänkte va är det som låter så jag har ju ingen film igång..

men japp det uppskattas av oss alla tror jag om vi själva får välja om vill höra eller inte

Medlem

Satt och lyssnade på musik i lurarna på ganska hög volym och så började det smattra och bombas överallt runt omkring mig, jag trodde fan det var grannen som löpte amok eller att ett tredje världskrig precis startat. Bort!

Medlem

Ja, det där är den enskilt mest hemska reklam jag någonsin sett på en hemsida. Dessutom ligger den så att man "aktiverar" ljudet när musen förs från någonstans mitt på skärmen och upp till häger för att byta flik.

Totalt värdelös!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Absolut förfärlig. Trillade nästan av stolen, satt och lyssnade på musik, ganska låg volym inställd på winamp, och helt plötsligt hör jag PANG PANG PANG!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tänk att det redan fanns en tråd. Det finns alltså hopp. Skitreklam, snacka om att göra reklam för att inte köpa detta spel. EAs marketingavdelning går tvärt mot allt vad sunt förnuft heter när det kommer till att faktiskt marknadsföra sin produkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Usch och fy! Jag förstår att ni säkert får en god slant för en reklambanner av det slaget, men det skrämmer säkerligen bort förstagångsbesökarna.

Medlem

Jag håller med samtliga. Flera gånger av tanklöshet har fått öronbedövande konsekvenser pga den reklamen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Reklam som använder ljud utan att man bett om det borde förbjudas!

Första gången jag stötte på detta ofog var en reklambanner för filmen Sjätte Sinnet. Jag satt och surfade och hade volymen på rätt högt (jag hade dock inte haft något som gav ljud ifrån sig på flera timmar) när någon plötsligt viskar extremt högt (!) "I see dead people"!

Det var ganska nära en olycka den gången.

Antikvitet

Vår annonspolicy säger att ljud i reklam ska aktiveras av användaren, i det här fallet var det snäva svängar eftersom det var kort om tid så kontrollen brast.

Nu är annonsmaterialet ändrat, videon aktiveras fortfarande onmouseover, men ljudet måste slås på manuellt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Skönt att ni har tagit bort det att ljudet startar automatiskt!
Personligen tycker jag visserligen att man inte ska ha reklamfilmer på hemsidor som går igång utan att folk trycker på att starta dem, överhuvudtaget. För jag tycker att det är irreterande att ha en film som man ser i ena ögonvrån när man till exempel läser en nyhet och det kan få mig att avbryta läsandet av den nyheten och stänga ner sidan.

Medlem

tur att ni fixade det innan ni la till bannern också.. annars hade det vart rätt jobbigt att göra något över huvud taget på sidan

Inaktiv
Skrivet av John:

Vår annonspolicy säger att ljud i reklam ska aktiveras av användaren, i det här fallet var det snäva svängar eftersom det var kort om tid så kontrollen brast.

Nu är annonsmaterialet ändrat, videon aktiveras fortfarande onmouseover, men ljudet måste slås på manuellt.

Testa att bara sätta igång videon och höja enormt mycket, man hör fortfarande en liten del ;):P

Inaktiv

haha, tror fanimej att jag var nära min första hjärtattack vid bara 22års ålder av den där jäkla annonsen Oo

Just sett ett Heroes-avsnitt på rätt hög volym sen råkade man trixa med musen.. Sen låg man där i fosterställning i ett hörn av rummet x_x

Men bra att ni fixade det!

Medlem
Skrivet av jingai:

Satt och lyssnade på musik i lurarna på ganska hög volym och så började det smattra och bombas överallt runt omkring mig, jag trodde fan det var grannen som löpte amok eller att ett tredje världskrig precis startat. Bort!

roflmao


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Vila i frid

Då reklamen i fråga nu är fixad så låser jag denna tråd.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar