Kid Icarus på köpet

Flakmonkey
Kid Icarus på köpet

För en månad sedan eller så köpte jag ett Nes med några spel till för en billig penning. Ett helt okej köp redan då men nu när jag skulle flytta undan den så tänkte jag titta om personen som sålde gjorde den klassiska missen att inte titta om det satt något spel i konsolen och voila! Personen hade missat att det var ett spel däri och inte vilket spel som helst utan Kid Icarus!

Ibland har man tur och ibland har man ännu mer tur!

#blogg

Medlem
Kid Icarus på köpet

Usch för det där rummet mot slutet av spelet där det alltid fanns en chans att man fick en sån där äggplanta på skallen när man gick ner för stegen. Sen var man tvungen att springa hela vägen till någon läkare i slottet och chansa pånytt på samma ställe.
Eller så hade man en massa änglar och var skicklig nog att ta bossen med plantan på skallen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey
Skrivet av marcus8958:

http://i.imgur.com/N8j1a.jpg

Usch för det där rummet mot slutet av spelet där det alltid fanns en chans att man fick en sån där äggplanta på skallen när man gick ner för stegen. Sen var man tvungen att springa hela vägen till någon läkare i slottet och chansa pånytt på samma ställe.
Eller så hade man en massa änglar och var skicklig nog att ta bossen med plantan på skallen.

Hehe jo det där är ju en klassiker av det lite mindre härliga slaget kanske. Klarade det aldrig till NES utan först när jag köpte den "remastrade" 3DS-varianten, men då störde man sig ju som fan på just det där. Känns som ett sånt billigt sätt att göra ett spel svårare och därmed längre. Har inget problem med svåra spel men då ska de vara det på rätt sätt, inte som här när det bara blir irriterande

Jag och brorsan fattade aldrig att man kunde få av sig "äggskallen" vi gav alltid upp när vi blev träffade efter att man yrat runt och inte kunde skjuta mer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Flakmonkey
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jag och brorsan fattade aldrig att man kunde få av sig "äggskallen" vi gav alltid upp när vi blev träffade efter att man yrat runt och inte kunde skjuta mer

Stod det något om det i den där manualen man inte orkade läsa?

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jag och brorsan fattade aldrig att man kunde få av sig "äggskallen" vi gav alltid upp när vi blev träffade efter att man yrat runt och inte kunde skjuta mer

Stod det något om det i den där manualen man inte orkade läsa?

Haha kanske, men till mitt försvar så var jag knappt läskunnig!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar