Galapremiär för FZ:s "Fredagspanel"

Gör vad ni vill och detr kommer bli bra, men för i helv**e missa inte att bjuda in Christer Engström


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Eftersom PC Gamer gått i graven finns det ju mängder av tomrum att fylla...

Här kommer några förslag, utöver ny- & dåheter:
Veckans brev/kommentar/diskussion
Veckans krönika/personliga reflektion
"På besök"-reportage hos olika spelrelaterade aktörer (utvecklare, utgivare, retro-gurus, etc.)
Veckans gaming-pryl (kan va alltifrån hårdvara till t-shirts, tänker jag mig)
Veckans gäst
Lite längre reportage/intervjuer från diverse spelmässor (tänker mig ungefär som Sweclockers gör sina reportage på diverse hårdvarumässor). Kanske inte behöver va till just fredagspanelen iofs.

Tjillevipp!

Medlem

Måste ärligt säga att jag sällan (aldrig?) orkat med något liknande det här som ni försöker er på nu, men jag är positivt överraskad. Kan kanske tänka mig att kika vidare, men jag hade gärna sett att ni hade klippt in lite bilder/filmer från spelen som ni pratar om också, så att om man inte har koll på exakt vad som har hänt i veckan, så kan man kika lite samtidigt som ni pratar om det. Kanske som en liten ruta i ena hörnet? Kändes som att ni annars var lite lagom spontana och hade ett schyst format. Tack!


signatur
Medlem

Tycker inslaget var bra gjort och intressant speciellt med tanke på hur lång förberedelse ni hade!

Känslan jag får av detta program är lite som ni hade med "Fragzone" även om det säkert var mer bakgrundsjobb i den serien så kändes den väldigt spontan, fräsch och kanske framförallt ärlig precis som denna video känns.

Jag gillar att det blir bara ett par snubbar som står och snackar om något de genuint är intresserade av.

Åt det lite mer tekniska hållet så kände jag rent spontant att nu när ni har en greenscreen kanske ni kunde ha en speltrailer rullande i bakgrunden åtminstone en kort stund när ni pratar om det aktuella spelet. Det skulle ge en snabb inblick i vad för spel det är ni pratar om utifall någon inte vet vad det är eller inte har testat det innan.

Och sist men inte minst bjud gärna in Christer och Victor att snacka lite det funkade ju så bra sist!

PS: Jag hade varit jäkligt intresserad att höra från Victor nu litegrann om hur det är att utveckla ett eget spel.

Oavsett bra start keep it up guys!

Medlem

Reflexer in the glasögon kan nog åtgärdas (nog mest pga längdskillnader på gubbarna)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Norre:

Gillas!

Vi gillar att du gillar!

Jag gillar att ni gillar att han gillar det, för det gör jag med!

Medlem

Kul, tumme upp! Nu kan jag ju inte sånt här, men tänkte att ni kanske kunde titta mot kameran lite mer då och då så att man som tittare känner sig mer inkluderad.

CJ
Medlem

Bra initiativ !

Medlem

Bra avsnitt

Kanske lite gameplay-bitar från spelen ni pratar om, kanske från en recensents testsession till det?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och - namnförslag mottages!

FZone - Slutstation

Rullar fint på tungan

Att ingen har kommit med en (efterlängtad?) Hitler-referens efter det namnförslaget...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Tänke ge något förslag, men alla bra idéer är i princip redan lagda. Men riktigt roligt oavsett

Medlem

Coolt initiativ, många bra förslag har redan inkommit så jag ska ta det förslag som ännu inte lagts (vad jag läst) - stäng av kommentarsfältet på YouTube och skriv, som i Sweclockers videor, att diskussionen kommer att föras på FZ.se.

Förutom att detta driver trafik till sidan så enar det både diskussionen och modererandet på en och samma plats. Har funkat skitbra för Sweclockers i åratal nu.

Medlem

Snälla rara - Centrera kompositionen nästa gång. Finns ett jättebra verktyg i kamerans sökare.

Annars var detta ett lysande tillskott till sidan. Bra jobbat!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Snälla rara - Centrera kompositionen nästa gång. Finns ett jättebra verktyg i kamerans sökare.

Annars var detta ett lysande tillskott till sidan. Bra jobbat!

Skönt att fler än jag lider av ocd


signatur
Geeks Gaming

Namnförslag: Fredagsfragz

Enklast att lösa med bakgrunden vore att använda greenscreenen, då får ni nyttan av den ljuddämpande bakgrunden och ni kan lätt lägga upp videos bakom er för att matcha det ni pratar om. Kan dels ta upp hela bakgrunden eller bara ett litet utrymme mellan er med resterande yta svartmålad till exemepl.

Kan bli väldigt snygga övergångar mellan trailers och det ni pratar om eller recensioner.

Lycka till!


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Intensivt, stressigt, krystat och stökigt!
Jobbigt att höra och se. Ett tips: Ta det lugnt nästa gång.
Bennet, hold your horses!
Kalle var lugn och bra.

(Det går väl annars att stänga av auto-focus om det skulle bli ett problem!?)


signatur

autograph

Medlem

Jag älskar er FZ <3 Snälla sluta aldrig att vara

*edit: Riktigt sjuka vattenglas ni ligger inne med, tror detta skulle få en vattensomelier att gråta av lycka. Ni är underbara, snälla kom ihåg det.

*edit2: Jag tycker ni grabbar förtjänar att sitta ner i en skön fotölj, jag har hört att man filosoferar bättre så. Diogenes menar att man ska sitta i en tunna men det är kanske att gå för långt.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Coolt initiativ, många bra förslag har redan inkommit så jag ska ta det förslag som ännu inte lagts (vad jag läst) - stäng av kommentarsfältet på YouTube och skriv, som i Sweclockers videor, att diskussionen kommer att föras på FZ.se.

Förutom att detta driver trafik till sidan så enar det både diskussionen och modererandet på en och samma plats. Har funkat skitbra för Sweclockers i åratal nu.

Helt rätt, håller med dig. Det funkar ju skitbra för SweC.

För övrigt ett roligt spontanförsök (såg det igår, hann dock inte kommentera). Bra idé att ni kör ofta och kortare klipp! Lite surrealistiskt att se er i SweCs format, med bakgrund och allt hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hade vare nice om ni tog in era tekniknördar till brödrar å systrar från Sweclockers i fredagspanelen (hoppas ni fortsätter med den) där de svarar på frågor, ger tipps, fräsiga nyheter och där allt är då inriktat på den biten de kan bäst.
Behöver inte vara långt bara nått drop in, sedan kan ju de flirta över oss tittare till deras superba sida.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Vet inte om någon skrivit det i tråden innan men ni gör det klassiska misstaget att allt för sällan titta in i kameran. Ta redaktionens snyggaste kvinna (eller man, om ni föredrar detta) och prata till varandra och den tredje personen så kommer det se sjukt bra ut.


signatur

Det var detta...

Medlem

Mycket bra avsnitt, framför allt med hänsyn över era korta förberedelser. Det här är PRECIS det jag förväntar mig av spelmedia år 2015, och jag hoppas att ni framöver kommer att ha möjlighet med recensioner och nyhetsinslag i videoformat i större utsträckning. Då kommer jag nog att hitta tillbaka till FZ mer frekvent.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Mer av detta annars blir jag führious

Medlem
Medlem

Fler namn:

Generation Z
Printat
Nördnytt
Fragbook (Facebook)
Splitter (Twitter)
Instagame (Instagram)
Snapshot (Snapchat)


signatur

Niet.

Medlem

Fragzone Divided
FZ: Spelsnack
FZ: Fredagsmyset
Fzone - Fredagsfront
Formfredag
FreeZone
Z (bara som det låter, Zäta)
z3ta
0xfz (fz i hexadecimal form)

Edit:

Afterboom Delight
Afternoon Debris
FZ: Sideshow
FreakZhow
FZ: Nedfallet (Fallout...)
StreamCast
Spelfredag
Alpha Kassan

Edit:

DLC (Digitalt Levererat Content)
Fredagspuls
Spelpuls
Game+

Edit:

Spontanhack
Gameflash
Flashbang


signatur

Niet.

Medlem

Jag har namnet!!

Login
FZ: Login

[ia=1135979]


signatur

Niet.

123
Skriv svar