Obsidians Armored Warfare är i öppen beta

Medlem
Obsidians Armored Warfare är i öppen beta

Äntligen ett roligt tankspel för pve ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Blir folk inte less på Arena f2p spel?

PVE delen, hade dom lika gärna kunnat göra till pvp istället, klart mer intressant än att bara köra på samma kartor hela tiden.

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

Medlem

PvE låter ju intressant. Får se om man orkar testa. Obsidian brukar ju leverera roliga om än något buggiga spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

Är 1gb/min normalt för alla?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Obsidian gjorde inte Fallout 3 väl? New Vegas däremot...

Skrivet av Ankh:
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

Är 1gb/min normalt för alla?

jag har vanligtvis 12mb/sek från steam, eller varsomhelst. men dom verkar använda nån egen ihopsnickrad torrentklient, och hastigheten man får bygger på dom andra som hämtar samtidigt.. mkt störande.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

Är 1gb/min normalt för alla?

jag har vanligtvis 12mb/sek från steam, eller varsomhelst. men dom verkar använda nån egen ihopsnickrad torrentklient, och hastigheten man får bygger på dom andra som hämtar samtidigt.. mkt störande.

Jag frågade inte om det var normalt för dig - jag frågade om det är normalt för alla.

12mb/sec från steam är lite under vad jag brukar ha.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fallout 3 nja det det tror jag inte, new Vegas däremot ....


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

nu är det nerladdat .. aldrig varit så långsamt att installera 19gb förut .. tror det hållt på en halvtimme;(

Medlem
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

överdriver mycket ? tog max 1 timme för mig att ladda ner


signatur

always use the nubs for cover

enda spelet jag fått blåskärm av sen windows 95 .. bra jobbat

Medlem

Jisses vad du anstränger dig Humancentipede.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I eran faktaruta står det "Förläggare: Okänd". Det är My.com som ger ut AW.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

Är 1gb/min normalt för alla?

jag har vanligtvis 12mb/sek från steam, eller varsomhelst. men dom verkar använda nån egen ihopsnickrad torrentklient, och hastigheten man får bygger på dom andra som hämtar samtidigt.. mkt störande.

Jag frågade inte om det var normalt för dig - jag frågade om det är normalt för alla.

12mb/sec från steam är lite under vad jag brukar ha.

Han svarade så gott han kunde på den något luddiga och obesvarbara frågan.
Hur tänkte du sammanställa frågan egentligen?
Ja/nej från alla medlemmar? Poll?
Du fick ju för fan ett bättre svar än du både frågade efter och var värd med din dryga attityd.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

Är 1gb/min normalt för alla?

jag har vanligtvis 12mb/sek från steam, eller varsomhelst. men dom verkar använda nån egen ihopsnickrad torrentklient, och hastigheten man får bygger på dom andra som hämtar samtidigt.. mkt störande.

Jag frågade inte om det var normalt för dig - jag frågade om det är normalt för alla.

12mb/sec från steam är lite under vad jag brukar ha.

Han svarade så gott han kunde på den något luddiga och obesvarbara frågan.
Hur tänkte du sammanställa frågan egentligen?
Ja/nej från alla medlemmar? Poll?
Du fick ju för fan ett bättre svar än du både frågade efter och var värd med din dryga attityd.

Vaknat på fel sida?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av humancentipede:

kasst att det tar 1 dag att ladda ner 19gb från deras server .. 20 minuter hade varit normalt .. var ligger servern? i mongoliet?

överdriver mycket ? tog max 1 timme för mig att ladda ner

Verkar hända för en del, för min del tog det också i princip en hel dag ~10 h. Var nere i mycket låga hastigheter ofta.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

verkar iaf va ett helt ok spel .. men ljudeffekterna(inget ljud när kulor studsar eller träffar) och grafiken(endast sfx mkt bristfälligt med exploderande tanks ser ut som från 1999 jämfört med warthunder) .. samt att det är något blippande windowsljud dom lagt på i bakgrunden var 10:e sekund.

Medlem

alla som testat får gärna chansa fram ett 1-10 betyg så man får en uppfattning


signatur

//monster

Medlem

Ger betan 8/10.
Skulle vilja påstå att det är bättre än World of tanks.

Medlem

Har inte testat World of Tanks då jag aldrig egentligen varit intresserad av dessa spel... Men en polare övertalade mig att testa detta och jag måste säga att jag gillar det verkligen. Vet inte hur det är sen i "end-game" men just nu är det riktigt kul men dock lite frustrerande ibland.

Är fortfarande väldigt noob angående positionering och vart man ska skjuta för att få skotten att göra så mycket skada som möjligt / penetrera.

Medlem

Kul det inte bara är pvp.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tycker att spelet om man jämför med World of Tanks är bättre (enligt min personliga åsikt). Mer oförlåtande och mer fart i alla matcher om man jämför med WOT, bättre grafik och mera variation på alla stridsvagnar, vilket jag ser som positivt till AW's fördel.

Spelat WOT i över 3 år och tycker det är kul med en ny frisk fläkt som kan skapa lite konkurrens på marknaden vad gäller stridsvagnsspel. War Thunder har funnits ett tag men känns som de satsar mera på sina flygplan än tanks. Dock har jag ingen större erfarenhet av WT. Bara spelat ca ett halvår i det spelet.

Så för er som gillar dessa typer av spel så rekommenderar jag detta.

Medlem

Trevligt att ni skriver om spelet, men för övrigt så gick spelet ut i öppen beta i torsdags 8/10.
Armored Warfare's hemsida med info om betan
Om man vill ha några trevliga premium vagnar (tjänar mer krediter) så finns dessa paket, de innehåller också lite premiumdagar, guld, krediter samt 1-2 veckors bonus.
Collectors' Edition

Medlem

Känns mycket mer välbalanserat än WoT och med en mycket bättre grafikmotor som klarar av längre avstånd och större kartor. Dessutom ger hela ammunitionsmekaniken med att välja rätt ammunition mot rätt typ av mål spelet en helt annan dimension än WoT där spammande av sk "guldammunition" allt som oftast ger bäst resultat.

Hittills har jag haft mycket roligare i Armoured Warfare än i både WoT och i Warthunders Ground Forces.

Medlem

Trots skribentens titel fanns det inte en enda pansarvagn i spelet. Lögn och förtal.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar