TV-kanal använder gammal spelsekvens som bevis på krigsföring

Robot
TV-kanal använder gammal spelsekvens som bevis på krigsföring
Medlem
TV-kanal använder gammal spelsekvens som bevis på krigsföring

Det är väl inte första gången som ett nyhetsprogram gör det här misstaget?

Inaktiv

Det hör väl till vanligheten idag att smutskasta Ryssen, trots att det är västvärldens proxykrigande som dragit ut situationen i Syrien, Ryssland tappade också Ukraina till väst så tror inte dom kommer ge Syrien.

Medlem

Det är likadant med varningar för flygtrafiken. Robotarna flyger på 100ms höjd. Har am. drönare (som befinner sig i Syrien illegalt) transpondrar på?

Att 4 av de ryska robotarna skulle störtat i Iran har heller inte kunnat bekräftas. Iranierna själva dementerar CNNs anonyma uppgifter. Det pågår ett propagandakrig mot den ryska insatsen och Ryssland i allmänhet. Det är ett självständigt land utanför Wall Streets klor.

Många rykten och halvsanningar presenteras som nyheter också i Sverige.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Det är väl inte första gången som ett nyhetsprogram gör det här misstaget?

Arma har väl varit på nyheterna av misstag två gånger?

Medlem

Samtidigt trist att inte all propaganda är lika tydlig....

Medlem

Jag gillar att youtubelänken fortfarande är inlagd på höger sida av klippet. Dom som ansvarade för att leta rätt på videomaterial missade tydligen att klippet lades upp på youtube 27 december 2010

EDIT: Klippets kommentarsfält svämmar just nu över.


signatur

I have spoken..

Medlem

Samtidigt är det synd att det inte är på riktigt. Hade varit en betydande framgång.

Medlem

Sitter och skrattar så tårarna rinner ^^

EDIT: Snackar ju engelska i klippet och inte någon ryssengelska eller ryska alls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Haha! Inte första gången detta händer heller och förmodligen inte sista.

Förjävligt att ryssland gullegullar med Asshat dock

Medlem

En lustig sak är att jag skrattade åt just det klippet häromdagen då en polare postade den och förklarade hur kickass Apache helis är Det är ju uppenbart från ett spel lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vadå, är väl bara bra att tekniken har träffindikator numer....eller?

Medlem

Sicken lathet. Ska man göra propaganda ska man åtminstone göra det rätt.

Medlem

klippet är 13:37 långt

Medlem

Var det inte nån tidning som trodde att biotekniska ögon från Deus Ex var riktiga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Det är likadant med varningar för flygtrafiken. Robotarna flyger på 100ms höjd. Har am. drönare (som befinner sig i Syrien illegalt) transpondrar på?

Att 4 av de ryska robotarna skulle störtat i Iran har heller inte kunnat bekräftas. Iranierna själva dementerar CNNs anonyma uppgifter. Det pågår ett propagandakrig mot den ryska insatsen och Ryssland i allmänhet. Det är ett självständigt land utanför Wall Streets klor.

Många rykten och halvsanningar presenteras som nyheter också i Sverige.

Mmmhmm och Ryssland med sina uråldriga demokratiska rötter är sanningens land, där ingen ljuger och där ingen propaganda sker... /sarkasm

Enda skillnaden mellan de korrupta rövhålen i väst och de i öst är att de i Ryssland är ännu mer korrupta och klasskillnaden är ännu större.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Samtidigt är det synd att det inte är på riktigt. Hade varit en betydande framgång.

Ryssland bombar förfullt i syren nu med resultat.

ja och dom har ju ingenting att göra med kriget i ukraina inga ryska soldater eller ryska vapen..

Medlem
Medlem
Skrivet av Center_Gravity:

ja och dom har ju ingenting att göra med kriget i ukraina inga ryska soldater eller ryska vapen..

hmmm, va?
Om jag inte missförstår dig så är den uppenbara kontringen väl att USA och några andra västländer inte har nått med kriget i Syrien att göra....inga vapen och ingen utbildning...

Medlem
Skrivet av capman:

Vadå, är väl bara bra att tekniken har träffindikator numer....eller?

Jepp och ett hitsound, plong! Sänaste tekniken i modern krigföring.

Medlem

Finns det ingen engelsk undertext eller något? Vill veta vad han säger.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av LoffeLuff:

Det är likadant med varningar för flygtrafiken. Robotarna flyger på 100ms höjd. Har am. drönare (som befinner sig i Syrien illegalt) transpondrar på?

Att 4 av de ryska robotarna skulle störtat i Iran har heller inte kunnat bekräftas. Iranierna själva dementerar CNNs anonyma uppgifter. Det pågår ett propagandakrig mot den ryska insatsen och Ryssland i allmänhet. Det är ett självständigt land utanför Wall Streets klor.

Många rykten och halvsanningar presenteras som nyheter också i Sverige.

Mmmhmm och Ryssland med sina uråldriga demokratiska rötter är sanningens land, där ingen ljuger och där ingen propaganda sker... /sarkasm

Enda skillnaden mellan de korrupta rövhålen i väst och de i öst är att de i Ryssland är ännu mer korrupta och klasskillnaden är ännu större.

Det är inte relevant. Det är inte rysk propaganda vi läser i Sverige, utan Wall Streets. Det spelar ingen roll vad det är för land eller har för styre, så länge det kämpar för sin suveränitet och sin överlevnad som nation i kamp mot imperiet eller någon annan angripare. Varje land har rätt till självförsvar enligt FN-stadgan, man har också rätt att bjuda in andra länder till hjälp. Ingen har bjudit in jänkarna (som vanligt). Att reflexmässigt spy galla över Ryssland i sammanhanget är fullständigt kontraproduktivt och relativiserande.

Medlem

Man ska inte glömma att Egypten är alliansland till NATO.
Alla allierade klarar förmodligen inte att producera lika snygg propaganda.

(och propagandan riktat mot allierade är inget hemligt (längre). Den som inte tror på det har inte brytt sig om att läsa läkta dokument från DoD mfl. Problemet är förmodligen att nyheter från TT eller AP etc. inte granskas lika hårt som Interfax, RIA etc.)

Medlem

Jag är mycket förvirrad nu. Dels för att folk är alldeles allvarliga. Dels för att det känns som jag har missat något här.

Skrivet av marcus8958:

Sitter och skrattar så tårarna rinner ^^

EDIT: Snackar ju engelska i klippet och inte någon ryssengelska eller ryska alls.

Engelska? Var??

Skrivet av LoffeLuff:

Det är likadant med varningar för flygtrafiken. Robotarna flyger på 100ms höjd. Har am. drönare (som befinner sig i Syrien illegalt) transpondrar på?

Att 4 av de ryska robotarna skulle störtat i Iran har heller inte kunnat bekräftas. Iranierna själva dementerar CNNs anonyma uppgifter. Det pågår ett propagandakrig mot den ryska insatsen och Ryssland i allmänhet. Det är ett självständigt land utanför Wall Streets klor.

Många rykten och halvsanningar presenteras som nyheter också i Sverige.

Vad är det du kommenterar exakt? Jag fattar inget. Känns som jag har sett ett helt annat klipp eller läst en helt annan artikel!

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av LoffeLuff:

Det är likadant med varningar för flygtrafiken. Robotarna flyger på 100ms höjd. Har am. drönare (som befinner sig i Syrien illegalt) transpondrar på?

Att 4 av de ryska robotarna skulle störtat i Iran har heller inte kunnat bekräftas. Iranierna själva dementerar CNNs anonyma uppgifter. Det pågår ett propagandakrig mot den ryska insatsen och Ryssland i allmänhet. Det är ett självständigt land utanför Wall Streets klor.

Många rykten och halvsanningar presenteras som nyheter också i Sverige.

Mmmhmm och Ryssland med sina uråldriga demokratiska rötter är sanningens land, där ingen ljuger och där ingen propaganda sker... /sarkasm

Enda skillnaden mellan de korrupta rövhålen i väst och de i öst är att de i Ryssland är ännu mer korrupta och klasskillnaden är ännu större.

Det är inte relevant. Det är inte rysk propaganda vi läser i Sverige, utan Wall Streets.

Mmmhmm problemet med sådana här "du kan inte motbevisa att det inte är så" konspirationsteorier, är att dem enkelt går att vända på åt andra hållet. Hur vet du att Ryssen inte smiter in propaganda här? De kanske bara suger på det, eller väntar/hoppas deras gamla hemliga agenter på vänsterfronten snart ska ta över. Du kanske är en utav dem! Gasp! O_O

(Det var ett skämt... precis som dina argument... haha det där rimma också x)...)

Citat:

Det spelar ingen roll vad det är för land eller har för styre, så länge det kämpar för sin suveränitet och sin överlevnad som nation i kamp mot imperiet eller någon annan angripare.

Mmmhmm så vem i sådana här situatationer är det som bestämmer vem som är landets riktiga ledare, vem som är imperiet och vem som är angriparen? Inte som att sådana här saker alltid är så svart/vitt direkt. Blir ju knappast enklare heller när börjar man blandar in länder(?) som Palestina, Kurdistan, Tjetjenien och Kosovo.

Citat:

Varje land har rätt till självförsvar enligt FN-stadgan, man har också rätt att bjuda in andra länder till hjälp. Ingen har bjudit in jänkarna (som vanligt). Att reflexmässigt spy galla över Ryssland i sammanhanget är fullständigt kontraproduktivt och relativiserande.

Hmmhmm och vad innebär självförsvar exakt? Innefattar det också saker som folkmord? Om nu Syriens diktator tycker att enda lösningen han kan se på konflikten är att döda alla på fel sida gränsen, oavsett om de är rebeller, IS eller civila. Är det okej då eller?

Eller kan det ens bli fel? Och i så fall var drar man gränsen? Vad gör man om 33% är emot, 33% är neutrala och 33% för diktatorn? Eller 40%, 50%, 60% eller 70% är emot? Är det vid 10 000, 100 000, en, två eller tre miljoner döda man drar gränsen? Eller är det bara en fråga om % andel av befolkningen?

Det kanske inte spelar någon roll i en diktatur.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hmmhmm och vad innebär självförsvar exakt? Innefattar det också saker som folkmord? Om nu Syriens diktator tycker att enda lösningen han kan se på konflikten är att döda alla på fel sida gränsen, oavsett om de är rebeller, IS eller civila. Är det okej då eller?

Det kanske inte spelar någon roll i en diktatur.

Nu bråkar jag bara
Men vad innebar självförsvar vad gällde Afghanistan och Irak? Inget av länderna anföll.

*Edit* Vad gäller angående självförsvar i Pakistan. Där mängder civila blir bombade av drönare för att dom råkar hålla i en AK-4:a?

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Sapiens:

Hmmhmm och vad innebär självförsvar exakt? Innefattar det också saker som folkmord? Om nu Syriens diktator tycker att enda lösningen han kan se på konflikten är att döda alla på fel sida gränsen, oavsett om de är rebeller, IS eller civila. Är det okej då eller?

Det kanske inte spelar någon roll i en diktatur.

Nu bråkar jag bara
Men vad innebar självförsvar vad gällde Afghanistan och Irak? Inget av länderna anföll.

*Edit* Vad gäller angående självförsvar i Pakistan. Där mängder civila blir bombade av drönare för att dom råkar hålla i en AK-4:a?

Jo men det är ju precis det här jag menar också, ord så som självförsvar (speciellt inom krig/terror bekämpning) kan så enkel byta innebörd, beroende på betraktarens vinkel.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Sapiens:

Hmmhmm och vad innebär självförsvar exakt? Innefattar det också saker som folkmord? Om nu Syriens diktator tycker att enda lösningen han kan se på konflikten är att döda alla på fel sida gränsen, oavsett om de är rebeller, IS eller civila. Är det okej då eller?

Det kanske inte spelar någon roll i en diktatur.

Nu bråkar jag bara
Men vad innebar självförsvar vad gällde Afghanistan och Irak? Inget av länderna anföll.

*Edit* Vad gäller angående självförsvar i Pakistan. Där mängder civila blir bombade av drönare för att dom råkar hålla i en AK-4:a?

Jo men det är ju precis det här jag menar också, ord så som självförsvar (speciellt inom krig/terror bekämpning) kan så enkel byta innebörd, beroende på betraktarens vinkel.

Jag påstår inte att något är rätt eller fel här, snarare att de som påstår det i sådana här situationer oftast är fulla av skit.

Okej, då missförstod jag dig. Jag håller fullt med dina ord i svaret; och missade tydligen vad du menade i början.

phi
Medlem
Skrivet av Lombra:

Jag är mycket förvirrad nu. Dels för att folk är alldeles allvarliga. Dels för att det känns som jag har missat något här.

Skrivet av marcus8958:

Sitter och skrattar så tårarna rinner ^^

EDIT: Snackar ju engelska i klippet och inte någon ryssengelska eller ryska alls.

Engelska? Var??

Skrivet av LoffeLuff:

Det är likadant med varningar för flygtrafiken. Robotarna flyger på 100ms höjd. Har am. drönare (som befinner sig i Syrien illegalt) transpondrar på?

Att 4 av de ryska robotarna skulle störtat i Iran har heller inte kunnat bekräftas. Iranierna själva dementerar CNNs anonyma uppgifter. Det pågår ett propagandakrig mot den ryska insatsen och Ryssland i allmänhet. Det är ett självständigt land utanför Wall Streets klor.

Många rykten och halvsanningar presenteras som nyheter också i Sverige.

Vad är det du kommenterar exakt? Jag fattar inget. Känns som jag har sett ett helt annat klipp eller läst en helt annan artikel!

Vad du än har rökt så verkar det funka i alla fall. Tummen upp!

12
Skriv svar