Xbox One får snart Windows 10

Robot
Medlem
Xbox One får snart Windows 10

Fasen vad nice, fast risken är nog liten att jag får för mig att spela nått av mina gamla spel på en ny konsoll

Medlem

Ska bli kul att prova gamla spel på nya konsolen. Se hur de har lyckats med det


signatur

Jäh!

Medlem

Själv väntar jag på att min mobil ska få Windows 10.

Medlem

När man hör hur allt börjar gå mot det digitala så längtar man ju till som släpper en 100TB hårdisk till ett rimligt pris

Medlem

Håller tummarna för att det första The Darkness kommer bli kompatibelt <3


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Funkar suveränt med bakåtkompabiliteten redan i preview. Inte 100 spel än dock

Medlem
Skrivet av X-me:

Fasen vad nice, fast risken är nog liten att jag får för mig att spela nått av mina gamla spel på en ny konsoll

Chansen.

Skrivet av X-me:

Fasen vad nice, fast risken är nog liten att jag får för mig att spela nått av mina gamla spel på en ny konsoll

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Avstängd

Kan ju i alla fall inte bli sämre än katastrof operativsystemet som x1 har i nuläget. Windows 3.1 vore ju till och med en rejäl upgrade.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

DX12 - antagligen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

så jag kan alltså installera Steam på xboxen och spela pc spel på den? Eller är det någon väldigt begränsad version av windows 10?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Övertygad om att prestandan kommer gå upp med minst 1000%!

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Kan ju i alla fall inte bli sämre än katastrof operativsystemet som x1 har i nuläget. Windows 3.1 vore ju till och med en rejäl upgrade.

Tror du tänker på PS4ans röriga menysystem. Xbox ones nuvarande system är väldigt bra och snudd på fantastiskt om man kör det på engelska med kinecten o röstkommandona.
Den nya är faktiskt ett snäpp bättre änsålänge.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av DrAg00nEn:

Kan ju i alla fall inte bli sämre än katastrof operativsystemet som x1 har i nuläget. Windows 3.1 vore ju till och med en rejäl upgrade.

Tror du tänker på PS4ans röriga menysystem. Xbox ones nuvarande system är väldigt bra och snudd på fantastiskt om man kör det på engelska med kinecten o röstkommandona.
Den nya är faktiskt ett snäpp bättre änsålänge.

Nej. Jag menar faktiskt xbox ones operativsystem. Som tur är så har ju även Microsoft själva insett detta och bestämt sig för att göra nytt. Så som jag sa tidigare.. Kan ju i alla fall inte bli sämre.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

så jag kan alltså installera Steam på xboxen och spela pc spel på den? Eller är det någon väldigt begränsad version av windows 10?

Det är väl bara kärnan har jag för mig. Du lär nog inte få ett desktop...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

..om man kör det på engelska med kinecten o röstkommandona...

Detta är ju också något som Microsoft lyckats faila med. Alltså att man måste ha xboxen satt till engelska för att kunna använda röstkommandon, vilket gör att man inte kan handla stuff från live med sitt egna kreditkort. På ps4 fungerar röstkommandon oberoende av vilket språk konsolen är inställd på. Dessutom utan kamera tillbehöret.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcKaffe:

så jag kan alltså installera Steam på xboxen och spela pc spel på den? Eller är det någon väldigt begränsad version av windows 10?

Det är väl bara kärnan har jag för mig. Du lär nog inte få ett desktop...

Ah okej, tack!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Kan vi få Halo till PC på riktigt nu eller? Med samma OS måste väl en port vara relativt lätt att lösa? Jag kan inte tänka mig att det är något fel på efterfrågan.

Inaktiv

Funkar säkert på One med utan kamera men har dock inte testat, förstör lite syftet med det om man inte kan säga Xbox On från varsomhelst i rummet. Så härligt med att den startar tv o förstärkare samtidigt. Det med kreditkort stämmer inte då det funkar utmärkt med Svenskt kreditkort på box satt till annat språk. Har själv kört det sen jag köpte min box vid lanseringen. Håller med om att det är synd att de inte tillåter engelsk kinect på svensk inställd box dock.

1
Skriv svar