Star Wars: Battlefront

Robot
Star Wars: Battlefront

Mycket stod på spel när Dice blottade sitt Star Wars: Battlefront i ett öppet betatest och efter hundratals matcher vet vi vad vi älskade - och det som måste fixas.

#dice, #star-wars-battlefront


Medlem
Star Wars: Battlefront

Kommer det att finnas hardcore? Att man blir tvingad att köra förstaperson och att man tål mycket mindre. Hade varit trevligt.

Medlem

Håller med på alla punkter faktiskt. Walker Assault behöver balanseras (och folk förstå hur det funkar) men det är inte särskilt svårt att fixa. Hela grunden finns där att finslipa.

Medlem

låser man upp vapen, vapen tillbehör, gadgets osv osv, som man gör i ex BF3 ?
Eller väljer man ett vapen i början av varje runda ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Orkade spela några timmar, skilltaket var superlågt och man lärde sig spelet efter några få matcher.
Verkar som inriktningen av spelet är riktat till dom som absolut har stora problem med att lära sig spela.

Medlem

Det mesta var kul i mitt tycke, det enda jag störde mig på var att det inte fanns några dedikerade first person servrar samt att man kunde bli nerskjuten i "flygplan" innan man ens fick kontroll över dem.

Medlem

+ grafik
+ ljud
+ känns "star warsigt"

- variation av vapen
- spawn (ni vet vad jag menar)
- powerup för att få sätta sig i ett skepp

Medlem

Det är så många som klagar på balanseringen av walker assault. Ja, det är LITE obalanserat, och det ska det väl vara i det scenariot? Det är absolut inte så illa som folk får det till att vara. Folk har inte riktigt fått koll på vad/hur de ska göra men när de fått det så vinner man relativt lätt som rebel. Jag var i ett lag där vi tog säkert 3 rebelvinster på raken efter att vi luskat ut några bra knep.

Om man också tänker på att vi inte sett alla unlocks osv så tror jag att det kommer lösa sig.

Skrivet av Vercadi:

Orkade spela några timmar, skilltaket var superlågt och man lärde sig spelet efter några få matcher.
Verkar som inriktningen av spelet är riktat till dom som absolut har stora problem med att lära sig spela.

Detta kan jag däremot dessvärre hålla med om. Det är väl inte något som egentligen går att "lösa" men en liten hjälp skulle kunna vara att de la in en serverlista istället för att man slängs slumpmässigt in i spel.

Medlem

Fruktansvärt tråkigt och reperativt.

Jag är nog inte ensam om att tycka så. Gott om folk som tröttna ganska snabbt.

Medlem

Är jag den ende som tyckte att det var uselt att köra x-wing/tiefighter?

Kontrollerna och känslan va så mycket bättre i star wars battlefront 2 och varför auto aim

Medlem

Det jag skulle vilja se under Hoth anfallet är att Imperiet låses ut från att använda Rebellernas stridstorn. Imperiet har redan fördelar så det räcker

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

- variation av vapen

Eh, både bf3/4 och hardline betorna hade inte ens i närheten av alla vapen heller, så det är nog inget att oroa sig för.

Skrivet av Odee:

Det är så många som klagar på balanseringen av walker assault. Ja, det är LITE obalanserat, och det ska det väl vara i det scenariot? Det är absolut inte så illa som folk får det till att vara. Folk har inte riktigt fått koll på vad/hur de ska göra men när de fått det så vinner man relativt lätt som rebel. Jag var i ett lag där vi tog säkert 3 rebelvinster på raken efter att vi luskat ut några bra knep.

Om man också tänker på att vi inte sett alla unlocks osv så tror jag att det kommer lösa sig

Precis, det är inga problem att vinna som rebel om folk bara tänker lite. Tex får man tag på orbital strike så spara den tills at-atn är vulnerable = -75%hp på den stackarn. Även tornen och ion granater gör mycket skada.

Medlem

Spelet borde ha ett hardcore mode men förstapersons vy och friendly fire. Egentligen borde alla spel ha friendly fire som default. Det är t.ex. väldigt knasigt att bara motståndare kan dö av en handgranat.

Medlem

Kort recension från mig;

+star wars känsla
+bra grafik (men inte awesome)
+ljud

-spawn points suger
-battlefield 3/4 känsla fast i en star wars förpackning (billigt gjort ea/dice)
-snöbanan är kass och tråkig
- UI:n gillar jag inte. För stilren, tråkig och simpel. Dom borde gjort den lite mer i 70-tals stil ala starwars. Ungefär som alien isolation lyckades.

2/5 får den från mig, blir troligtvis inte ett köp. Kommer aldrig köpa för fullpris. Enda spelet rekommenderas för är casuals (cod lirare) eller starwars nördar annars bör du avstå köp och fortsätta hatälska bf4.

Medlem

Tycker det var en väldigt rolig beta. Att jag aldrig lyckades vinna som rebell i AT-AT är lite tradigt. Förlorade dock en gång. Spelade väl ca 40-50 matcher.
Detta även på en 4 år gammal datot med 570 gtx kort Dock bara på medium, men det flöt på. Vissa dippar i FPS ibland. Kommer nog bli ett köp för min del. Vill testa på fler vapen
Är riktigt sugen på att spela mer.


signatur

- PiDuT

Gen
Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

låser man upp vapen, vapen tillbehör, gadgets osv osv, som man gör i ex BF3 ?
Eller väljer man ett vapen i början av varje runda ?

Vad jag förstått så får du XP varje gång du kört klart en runda. Denna XP omvandlas till credits som du kan använda till att köpa kort. Dessa kort är tex ett sniper rifle, en thermal detonator eller en personal shield. Dessa kort lägger du sedan in i slots (tre totalt) och alla har en cooldown. Kort har dessutom krav på viss rank (level) för att låsas upp så du kan köpa dem.

Vissa gillar systemet, andra hatar det.

Avstängd

Anpassningen tyckte jag var missledande, vafan är det meningen att vapnen ska vara endast dessa och inbyggt sikte från start och unlimited ammo, eller det kanske är Star Wars man realoadar aldrig.

Inaktiv

Jag tror det asymmetriska gameplayet kan bli riktigt bra när folk väl lärt sig hur spelet fungerar. Det krävs ju betydligt mer kunskap om vad som försiggår som rebell än om man spelar som imperiet. Det gör det ju även mycket roligare att spela som rebell.

En grej man kan göra som rebell är att lära sig var AT-AT pickupsen spawnar och snipea fiender som försöker ta den. För är det en bra spelare i AT-AT hela matchen så är det svårt för rebellerna att hålla kontrollpunkterna där AT-AT:n går.

Medlem

Snyggt var det men annars.... mjä.

Medlem

Skulle inte vara helt fel att tvinga folk att spela tutorial först innan de ger sig in på Walker assault (när det väl finns en tutorial..).
Bättre spawns är ett måste och tillåt inte motståndare att sätta upp tält vid fordon etc.
Låt mig styra skeppen på en gång istället för någon lång cutscene.

För den delen, inget skepp i walker assault slår A-wing, helt klart det bästa man kan hitta!

Medlem

Anti-air från marken måste bli bättre

Medlem

Jag tror att WA skulle vara mycket mer balanserat om man plockar bort alla rymdskeppen, så att det bara handlar om AT-AT/AT-ST vs Snowspeeders.

För snowspeeders var ganska värdelösa I betan, då dom duger enbart till markanfall och har ingen som helst möjlighet att försvara sig mot Tie Fighters etc.

Medlem

Tycker betan var sjukt underhållande. Frågan för mig är mest om det håller i längden.

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

För den delen, inget skepp i walker assault slår A-wing, helt klart det bästa man kan hitta!

For sure! Största problemet med walker assault är nog att folk inte förstår hur en del saker funkar. Hur många orbital strikes ser man bli wasteade på infanteri egentligen? (från rebel-sidan)

Medlem

Största problemet för mig är avsaknad av server browser och oförmågan att byta lag. Spelmekaniskt är jag väldigt imponerad och ljudmixen är enastående.

Medlem

Ser inte balansen som ett problem. Ju längre betan pågick, ju mer vann rebellerna. Det handlar om att folk måste förstå vad kartan går ut på. Ser allt för mycket cycle rifle i egen bas etc. Storma in och ta över de förbenade stationerna istället.

Medlem

Personligen förstår jag inte hur man kommer undan med ett sådant spel, det va snyggt - Japp, det hade rätt pew pew-ljud - Japp, men maken till enkelt och repetitivt spel eller?
Inte ett uns av djup. Ja.. enligt mig..

Medlem
Skrivet av Biggles:

Största problemet för mig är avsaknad av server browser och oförmågan att byta lag. Spelmekaniskt är jag väldigt imponerad och ljudmixen är enastående.

Byta lag for sure, fyfan vad störande när det är obalanserade lag som fan och man inte kan byta...

Var det någon som lyckades köa med en grupp förresten? Eller gick inte det alls? (jag testade ngn gång och lyckades inte)

Medlem
Skrivet av Vemfanbryrsig:

Kommer det att finnas hardcore? Att man blir tvingad att köra förstaperson och att man tål mycket mindre. Hade varit trevligt.

Knappast, ett spel i stor skala som bygger på traditionella och välkända händelser från Star Wars kan inte ha ett format som inte tilltalar massorna.
Det här spelet är gjort för att alla Star Wars-fans, inte bara gamers, ska köpa det och gilla det. Det innebär att det inte kommer att ha för många valmöjligheter och inte kommer att vara för svårt.

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Biggles:

Största problemet för mig är avsaknad av server browser och oförmågan att byta lag. Spelmekaniskt är jag väldigt imponerad och ljudmixen är enastående.

Byta lag for sure, fyfan vad störande när det är obalanserade lag som fan och man inte kan byta...

Var det någon som lyckades köa med en grupp förresten? Eller gick inte det alls? (jag testade ngn gång och lyckades inte)

Många gånger men ibland buggade den ur och då var det enklast att alla i gruppen startade om spelet och att 1 snubbe sköter invites och joinar server.

12
Skriv svar