Deus Ex: Mankind Divided-regissören: "konsolportar till pc är respektlöst"

Robot
Deus Ex: Mankind Divided-regissören: "konsolportar till pc är respektlöst"

Ord och inga visor under New Yorks Comic Con.


Medlem
Deus Ex: Mankind Divided-regissören: "konsolportar till pc är respektlöst"

Respekt för PC-spelare och Ubisoft måste väl ändå vara motsatsen till varandra.

Medlem

Wow! Det där har man ju aldrig hört förr. Innebär detta att man kommer kunna spela spelet med mus och tangentbord?!

Medlem

Hmm men mobilportar är okej (Deus Ex: The Fall)?

Medlem

Det är väl minst lika respektlös med deras preorder bonus skitsystem?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Spelutvecklare och utgivare är helt olika saker; den förstnämnda har inte kontroll över vad den sistnämnda gör. De bara trappar upp stigar som de tror ska funka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Respekt för PC-spelare och Ubisoft måste väl ändå vara motsatsen till varandra.

Vad har ubisoft med detta att göra?

Medlem

Can´t we all just get along?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av chrisragnar:

Respekt för PC-spelare och Ubisoft måste väl ändå vara motsatsen till varandra.

Vad har ubisoft med detta att göra?

Haha. Exakt! Vad?
Kan vi inte gnälla på EA också när vi ändå håller på?

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av chrisragnar:

Respekt för PC-spelare och Ubisoft måste väl ändå vara motsatsen till varandra.

Vad har ubisoft med detta att göra?

"Hen" tänkte nog på "Square Penis".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ninjaan:

Can´t we all just get along?

Inte när utvecklare gör dålig konsolportar till PC, då kan man inte bara blunda och ta skiten.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Är detta samma personer som outsourcar sina boss fighter med vad allt detta innebar?

Medlem

Så länge kontroller och gameplay funkar till PC som det ska så skiter jag fullständigt i om man kan skjuta sönder papper så det flyger och studsar emot saker eller ej.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Human Revolutions var en mkt kompetent pangare till PC. Så nummer fyra i spelserien kan nog bli bra. Dock så brukar allt Ubisoft tar i bli hundskit. The Division, Watch Dogs, Assassins Creed etc...
Så man är en smula skeptisk


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av magma:

Det är väl minst lika respektlös med deras preorder bonus skitsystem?

Det systemet har dom ju dock lagt ner nu


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

TACK! Äntligen någon som högljutt påpekar en uppenbar brist i spelindustrin.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Human Revolutions var en mkt kompetent pangare till PC. Så nummer fyra i spelserien kan nog bli bra. Dock så brukar allt Ubisoft tar i bli hundskit. The Division, Watch Dogs, Assassins Creed etc...
Så man är en smula skeptisk

Det är fortfarande sqeenix som ger ut detta ubisoft gör annat skräp just nu.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Human Revolutions var en mkt kompetent pangare till PC. Så nummer fyra i spelserien kan nog bli bra. Dock så brukar allt Ubisoft tar i bli hundskit. The Division, Watch Dogs, Assassins Creed etc...
Så man är en smula skeptisk

Tala för dig själv.. The Division är inte släppt ännu, Watch Dogs gillade iaf jag (trots att det inte nådde upp till hypen), och Assassin's Creed Unity var skitbra när väl PC-versionen var fixad. Men de ska absolut ha skit för skicket på det släppet. Dock, som kontrast så var ju Batmans PC-version en TOTAL katastrof.

Ubisoft har nog blivit en aning skärrade, bl.a pga den usla PR de fick för Unity vid och efter släpp. Dock kunde jag själv spela det smärtfritt relativt snabbt.
De har ju även gått ut och bett om ursäkt och lovat (ja ja..) att det inte ska upprepas.

Vissa hoppar bara på närmsta hate bandwagon, och ofta utan att ens ha spelat spelen (säger dock inte att det gäller dig).

Edit: Och Human Revolution var riktigt bra (spelade på PC).

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av chrisragnar:

Respekt för PC-spelare och Ubisoft måste väl ändå vara motsatsen till varandra.

Vad har ubisoft med detta att göra?

Dom lär väl vara publisher?
Mitt fel det är Sqeenix, de har dock i stort sätt bara skräp under bältet enligt mig iaf så. same same.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Eisenhart73:

Human Revolutions var en mkt kompetent pangare till PC. Så nummer fyra i spelserien kan nog bli bra. Dock så brukar allt Ubisoft tar i bli hundskit. The Division, Watch Dogs, Assassins Creed etc...
Så man är en smula skeptisk

Tala för dig själv.. The Division är inte släppt ännu, Watch Dogs gillade iaf jag (trots att det inte nådde upp till hypen), och Assassin's Creed Unity var skitbra när väl PC-versionen var fixad. Men de ska absolut ha skit för skicket på det släppet. Dock, som kontrast så var ju Batmans PC-version en TOTAL katastrof.

Ubisoft har nog blivit en aning skärrade, bl.a pga den usla PR de fick för Unity vid och efter släpp. Dock kunde jag själv spela det smärtfritt relativt snabbt.
De har ju även gått ut och bett om ursäkt och lovat (ja ja..) att det inte ska upprepas.

Vissa hoppar bara på närmsta hate bandwagon, och ofta utan att ens ha spelat spelen (säger dock inte att det gäller dig).

Edit: Och Human Revolution var riktigt bra (spelade på PC).

Du kan ju totalt ignorera min åsikt, för jag talar alltid för mig själv. Speciellt nu också, då jag hade fel om spelets förläggare. Ps Sök på "The Division downgrade" Ds


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av chrisragnar:

Respekt för PC-spelare och Ubisoft måste väl ändå vara motsatsen till varandra.

Vad har ubisoft med detta att göra?

Dom lär väl vara publisher?
Mitt fel det är Sqeenix, de har dock i stort sätt bara skräp under bältet enligt mig iaf så. same same.

SE har några bra pc lir,tror nog inte SE skulle neka en utvecklare som Edios att skita i en bra pc version. Visst dom har några missar, men överlag tycker jag deras pc spel jag kört vart bra versioner även om inte lika bra som han i artikeln vill ha

1
Skriv svar