Äntligen – mer film från lovande Homeworld: Shipbreakers

Robot
Äntligen – mer film från lovande Homeworld: Shipbreakers

Skrotsamlande på avlägsna planeter kan vara livsfarligt.


Medlem
Äntligen – mer film från lovande Homeworld: Shipbreakers

Förväntade mig hela tiden att en mask från Dune böckerna skulle dyka upp och sluka något fordon

Releasehästryttare

Udda att de inte namngav det ground controll:shipbreakers då eftersom det är groundcombat är mer ground controlls stil

Medlem
Skrivet av Devan:

Udda att de inte namngav det ground controll:shipbreakers då eftersom det är groundcombat är mer ground controlls stil

Nu vet jag inte om det är Massive eller Sierra som sitter på rättigheterna till Ground Control men jag gissar att det hade blivit en rättstvist om det använts

Geeks Gaming

För oss som är mega Homeworld fans så dyker namnet S'Jet upp

Medlem

Homeworld goes Ground Control

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Devan:

Udda att de inte namngav det ground controll:shipbreakers då eftersom det är groundcombat är mer ground controlls stil

Nu vet jag inte om det är Massive eller Sierra som sitter på rättigheterna till Ground Control men jag gissar att det hade blivit en rättstvist om det använts

Plus att det är en helt annan spelvärld.

Jag älskar båda serierna, men detta är HW och inte GC. Däremot så får Massive gärna göra ett GC3...men som sagt det kanske inte är de som har rättigheterna till namnen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gav en lite att tänka på om hur spelarens kamera-vy(?) bör hanteras.

Medlem

Åh, den där teasern... vill-ha-faktorn sköt upp i taket in mot slutet där!

Medlem

Lite Dune känsla

Medlem
Skrivet av Devan:

Udda att de inte namngav det ground controll:shipbreakers då eftersom det är groundcombat är mer ground controlls stil

Det är väl mer Dune 2's stil om något, Ground Control fanns inte när varken Dune 2 eller Homeworld släpptes.

Medlem

Gillar att calle o bennet klankar ner på unity i wasteland 2 filmen! Sitter själv i unity och anser att den är fullt kapabel och rent av bättre i många avseenden gentemot cryengine o unreal. Dels för sin användarvänlighet och att den är lättare att lära sig. De andra må ha bra grafiska fördelar men som HW:Shipbreakers visar så går det att göra feta grejer i Unity5 också

Medlem

robbis: Precis!

Medlem

Ground Control var det första jag tänkte på. Älskade dom spelen, riktigt bra. Homeworld spelade jag inte så mycket utav men önskar att jag hade gjort.

1
Skriv svar